GeriIşın SAYIN Bağışıklık, Sağlığımız ve Sarımsak…
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Bağışıklık, Sağlığımız ve Sarımsak…

Bağışıklık, Sağlığımız ve Sarımsak…

"Türk mutfağında pişmiş ve çiğ olarak sık sık kullanılan bir bitkidir sarımsak… Sofralarımızı süsleyen birçok yemeğin lezzetini ona borçluyuz."

Efsanevi ev yapımı iksirlerin baş tacı sarımsak çok özel bir kimyaya sahiptir. Bir dolu mineral… Örneğin: Kalsiyum, potasyum, magnezyum ve fosfor içerir. Kükürtlü bileşiklerden zengindir.

  • 100 gramda 43 mg kalsiyum vardır. Bu sayede kemik, diş ve tırnaklarınız güçlenecektir.
  • 100 gramında 315 mg potasyum ve kükürt içeriği ile tansiyonu düşürmeye yardımcıdır. Pişmiş sarımsağın değil ama çiğ sarımsağın tansiyonu düşürdüğünü kolaylıkla fark edebilirsiniz.
  • 100 gramında 144 mg fosfor bulunur. Hücre içi enerji metabolizmasında görevlidir. Diş ve kemikleri güçlendirmeye yarar. Balık yiyemeyenler için düzenli olarak bol bol sarımsak tüketmek çok önemlidir.
  • 100 gramında 25 mg magnezyum sayesinde anti depresan, kas gevşetici, rahatlatıcıdır. Bağışıklığı destekler.
  • Kanser önlemeye yardımcıdır. Hücre yenilenmesini destekler.

Bağışıklık, Sağlığımız ve Sarımsak…

Biliyoruz ki; çiğ sarımsak çok daha faydalı ve ne yazık ki; koku sorunu var. Gerekirse her hafta düzenli olarak eve kapanıp sarımsak yediğiniz bir gününüz olsun. Özellikle kış aylarında bağışıklığınızı güçlü tutmak için buna ihtiyacınız olduğunu unutmayın. Çocuklarınıza da yoğurt içinde veya başka besinlerde çiğ veya pişmiş bol bol sarımsak yedirmeyi ihmal etmeyin. Sevdikleri bir tüketim biçimi bulmaya çalışın. Tüm aile böylece pek çok hastalıklardan korunacaktır.

DİYETİSYEN IŞIN SAYIN

False