GeriKadın Sağlığı Kış Aylarında İdeal Beslenme Şekli
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Kış Aylarında İdeal Beslenme Şekli

Kış Aylarında İdeal Beslenme Şekli
Abone Olgoogle-news

"Kış aylarına girmemiz ile beraber keyifli ve sıcak yiyecekleri de tatmanın vakti geldi ancak bunu kontrollü ve sağlıklı bir şekilde yapmamız gerekiyor. Beslenme Uzmanı Ayşe Serra Yücel kış aylarında ideal beslenme şekli hakkında bilgi verdi."

Özellikle kış aylarında karbonhidrat alımını kontrollü bir şekilde sağlamalıyız ve kaliteli karbonhidratlara yer vermeliyiz ki, bağışıklık sistemimizi de güçlü tutalım.

KIŞ MEYVE SEBZELERİNE BESLENMENİZDE YER AÇIN!

Muhteşem kış sebzelerimizden faydalanalım ve mevsim sebzelerini tüketelim. Kış sebzeleri arasında, havuç, kereviz, rezene, lahana, brokoli, avokado, bamya, kabak, ıspanak, tatlı patates bulunur. Meyveleri ise, greyfurt, limon, kivi, mandalina, portakal, armut olarak örnek verebiliriz.Kış Aylarında İdeal Beslenme Şekli

UZUN SÜRE TOK TUTUP ENERJİ VERİYOR!

Kış için bir diğer öneri de, sıcak ve zevkle hazırlanacak bir yulaf karışımı. Yulaf karışımı lezzetli, kolay ancak bir o kadar da zengin ve fitokimyasallarla dolu bir besin. Bununla birlikte bizi tok tutar ve enerji sağlar. Yapılan bir araştırmaya göre, kahvaltıda yulaf yiyenlerin öğlen yemeğinde üçte bir daha az kalori tükettiği öne sürülmüştür.

Kış Aylarında İdeal Beslenme Şekli

Atıştırmalık olarak da ayçiçeği tohumu yani çekirdeği mükemmel bir B vitamini, protein ve folat içerir. Ayrıca bağışıklık sistemini korumaya da destek olur. Hücre hasarını önleyen, sağlıklı cilt ve saçları destekleyen ve hatta kanseri önleyebilen bir antioksidan olan E vitamini ile yüklüdür bu nedenle abartmadan tüketmek bize fayda sağlayacaktır.

YAZ KIŞ AYIRT ETMEDEN TÜKETİN!

Yaz kış ayırt etmeden sürekli tüketmemiz gereken ancak kışın özellikle beslenmemizde olması fayda sağlayacak besinlerden biri de kefir. B1 ve B2 vitaminleri, kalsiyum, folik asit, magnezyum ve A vitamini açısından oldukça zengin. Kefiri benzersiz kılan, sindirimi kolaylaştıran fermantasyon sürecidir. Bu, vücudun kas ve kemik büyümesi, rejenerasyonu için gerekli olan besin ve proteinlerin emilimine ve asimilasyonuna odaklanmasını sağlar.

Kış Aylarında İdeal Beslenme Şekli

Buna ek olarak, sinir sistemini rahatlatan, egzersiz sonrası sporcular için de ideal bir gıdadır ve esansiyel bir amino asit olan triptofan içerir.

False