GeriBeslenme Önerileri Duygusal Açlıkla Mücadele Etmenin 7 Yolu
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Duygusal Açlıkla Mücadele Etmenin 7 Yolu

Duygusal Açlıkla Mücadele Etmenin 7 Yolu
Abone Olgoogle-news

"İçinde bulunduğumuz coronavirus salgını döneminde sosyalleşmemek ve evde izole bir şekilde yaşamak “duygusal açlık” sorununu gündeme getirdi. Hiç aç olunmasa bile insanlar ağızlarına bir çikolata atıyor, böylece kendilerini daha iyi hissedebiliyorlar. Uzman Psikolog Ezgi Dokuzlu, duygusal açlıkla mücadele etmenin 7 yolunu açıkladı."

Her zaman acıktığımız için yemek yeme ihtiyacı hissetmeyiz, zaman zaman can sıkıntısı, öfke, üzüntü, mutsuzluk veya yalnızlık gibi durumlarda yemek yemek bizi iyi hissettirebilir. 

Olumsuz duygular yemek yeme dürtüsünü ortaya çıkarabilir. Kişi duygusal boşluğu ve çatışmaları yemekle doldurmaya çalışır. Hatta bu durum özellikle sağlıksız bir yiyecekse yedikten sonra pişmanlık ve sonuç olarak suçluluk duygusuna sebep olur. Kişi yedikten sonra bu suçluluk duygusunun oluşturduğu huzursuzluğu bastırmak için yeniden yemek yeme ihtiyacına giriyor ve bu döngü ne yazık ki yeme bozukluklarına ve ciddi kilo alımına sebep olabiliyor.

Fiziksel açlık hissi yavaş yavaş oluşurken duygusal açlıkta durum daha farklı gelişiyor. Duygusal açlıkta kişi yemekten haz duyacağı yiyeceklere yönelir ve anlık kararlarla seçim yapar.

Fiziksel açlıkta kişi yerken gittikçe bir doygunluğa ulaşır, duygusal açlıkta ise ne kadar yerse yesin kolay kolay o doygunluğa ulaşamaz. Fiziksel açlık giderildiğinde suçluluk ve pişmanlık hissetmeyiz fakat duygusal açlık büyük suçluluk duygusunu beraberinde getirir.

  • Sağlıklı ve planlı yemek yeme rutinleri oluşturun.
  • Gerçekten aç olup olmadığınızı kendinize sorun.
  • Egzersizler açlık hissinizi bastırmanıza yardımcı olacaktır.
  • Mutfak dışında hemen ulaşabileceğiniz odanız, çekmeceniz gibi yerlerde atıştırmalıklar bulundurmayın.
  • Aç değilsiniz ve isteğinizin psikolojik olduğunu düşünüyorsanız o sırada 1 bardak su içebilirsiniz.
  • Bu duyguyu son zamanlarda sıklıkla yaşıyorsanız yedikten sonra yedikleriniz hakkında her gün kısa notlar alın.
  • Bu tarz yoğun duygular ve istekler genellikle aniden başlar ve kısa sürer. O sırada yeme isteğine karşı koymak çok zor olabilir. Yoğun yeme hissinin geçmesini beklemek, farklı bir işle uğraşmak veya sevdiğimiz bir şeye yönelmek çoğunlukla isteğin azalmasını sağlar. Fakat tüm bu mücadele, problemin kalıcı çözümü için yeterli değildir. Önemli olan bu duygusal açlık ve boşluğa sebep olan sorunlara odaklanmaktır. Ne aradığınızın, hangi duygunuzu doyurmak istediğinizin farkında olursanız bu durumla rahatlıkla başa çıkabilirsiniz.
Bebekli Aile Buluşmalarını Antalya'dan evlerinize taşıyoruzSevgili aileler, evde zaman geçirdiğimiz bu günlerde, bebeklerimizin bilişsel ve sosyal gelişimiyle ilgili değerli bilgileri içeren geçmiş buluşmalarımızı ekranlarınıza taşımaya devam ediyoruz. Bebelac Çocuk Devam Sütleri’yle Bebekli Aile Buluşmaları’nın 9. Durağı Antalya’ydı! Hürriyet Gazetesi aile-çocuk yazarı Ömür Kurt sordu; Uzman Dr. Ali Fuat Serpen bebeklerin bilişsel ve sosyal gelişiminde beslenmenin önemini anlattı, Nutricia Pazarlama Müdürü Nuray Aksu Sezgin ise annelik tecrübelerini paylaştı. Bebeğinizin ayına göre bilişsel gelişimi için hemen tıklayın. Annelerin yoğun ilgisiyle karşılanan söyleşi sonrasında herkese Hürriyet Kitap’tan çıkan 200 Adımda Çocuk Yetiştirme Rehberi armağan edildi. Katılımın ücretsiz olduğu etkinliklerimize bebeğinin gelişimi ile ilgili bilgi almak, merak ettiği tüm soruları uzman konuşmacılarımıza sormak isteyen tüm anneleri bekliyoruz. (Sponsorlu içerik)
False