GeriKadın Sağlığı Aç Kalmadan Zayıflamak İçin Yapmanız Gerekenler
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Aç Kalmadan Zayıflamak İçin Yapmanız Gerekenler

Aç Kalmadan Zayıflamak İçin Yapmanız Gerekenler

"Günümüzde fazla kilolar çoğu kişi için büyük bir problem. Hayatımızın her alanını etkileyen bu fazla kilolardan kurtulmak sandığınız kadar zor değil. İşte aç kalmadan zayıflamak için yapmanız gerekenler..."

Taze Sebze Tüketiminizi Artırın

Özellikle bulunduğunuz mevsimdeki sebzeleri tüketmek hem sağlığınız hem de doygunluk hissi kazanma yönünden çok yardımcınız olacaktır. İçeriğinin çoğu sudan ibaret olmaları ile kalorileri azdır. Besin lifinden zengin olmaları sayesinde midenizde hacim oluşturarak az yemenizi sağlarlar.

Aç Kalmadan Zayıflamak İçin Yapmanız Gerekenler
Düzenli Süt Grubu Besin Tüketin

Peynir, yoğurt, süt, ayran gibi besinler protein içerikleri sayesinde tokluk sürenizi uzatır. Ayrıca kalsiyum ihtiyacınızı karşılayarak kilo kaybına yardımcı olur.

 

Bol Su İçin

Yapılan araştırmalarda çoğu insanın açlık hissi ile susuzluk hissini birbirine karıştırdığı görülmüştür. Bunu önlemek için açlık hissettiğinizde yemeğe başvurmadan önce 2 bardak su için.

Aç Kalmadan Zayıflamak İçin Yapmanız Gerekenler
Ara Öğünsüz Gününüz Olmasın

Ara öğünler gün içinde açlığınızı geciktirmek için büyük yardımcıdır. Taze veya kuru meyve, kuruyemiş, 1-2 galeta gibi ufak ara öğünleri eksik etmeyin.

 

Porsiyonlarınızı Küçültün

Zayıflama diyince genel olarak aç kalmak akla gelse de artık bu davranışın doğru olmadığı ispatlandı. Kendinize yasak koymak yerine her besini az az tüketmek nefsinizi körelmenize yardımcı olacaktır.Aç Kalmadan Zayıflamak İçin Yapmanız Gerekenler

Besin Çeşitliliği Yapın

Her gün aynı besinleri tüketmek yerine gün gün farklı tercihler yapın. Örneğin; her gün tavuk eti değil gün gün kırmızı et, köfte, hindi eti, balık eti tüketmeye çalışın.

 

Düzenli Spor Günlük Alışkanlığınız Olsun

Teknolojinin gelişmesi ile hareket etmemizi azaltmış olsa da siz hareket etmekten vazgeçmeyin. Her gün en az 30 dk yapmaktan zevk alacağınız türde spor yapın. Örneğin; yürüyüş, koşu, bisiklet, ip atlamak, dans etmek…

Aç Kalmadan Zayıflamak İçin Yapmanız Gerekenler

Tam Tahıllı Beslenmenize Yerleştirin

Tam buğdayın besleyiciliğinin, besin lifinin ve doyuruculuğunun alınmış hali beyaz undur. Bu nedenle yedikçe daha fazla yemek istersiniz. Hemen beyaz una ve mamullerine veda edip tam tahıllı ürünlere geçiş yapın. Aradaki farkı kısa zamanda göreceksiniz.

 

Kendinizi Ödüllendirin

Kilo verme adı altında kendinizi yemeği istediğiniz tüm besinlerden mahrum etmeniz anlamsızdır. Kaçamaksız şekilde devam ettiğinizde haftada bir gün kendinizi ödüllendirebilirsiniz.Aç Kalmadan Zayıflamak İçin Yapmanız Gerekenler

Dışarıda Yemek Yerine Ev Yemeklerini Tercih Edin

Fast food veya hazır besinler içerdikleri yağ, gizli karışım veya soslar nedeni ile istemeden fazla kalori almanıza sebep olabilir. Bunu önlemek adına evde kendi pişirdiğiniz, içinde ne olduğunu bildiğiniz yemekleri tüketmeyi tercih edin.

 

Kaynak : Nasıl Kolay

False