Kokpit... Pilot eğitimi zorlaşıyor

Yolcu uçakları giderek büyüyor ve daha da karmaşık hale geliyor. Her ne kadar, otomatik sistemlerin hakimiyeti giderek artsa da, uçakları hala pilotlar uçurmaya devam ediyor. Teknolojinin artması, uçuş emniyeti için önemli bir konu ancak, bu sistemlerin devre dışı kalması durumunda pilotların müdahale etmeleri için daha iyi eğitim almaları şart.Hava taşımacılığının büyümesiyle birlikte, özellikle tecrübeli pilot ihtiyacı da giderek artıyor. Açığı kapamak için yeni gelen bir çok genç pilot var. Ticari pilot lisanslarını aldıktan sonra, yolcu uçaklarında uçmaya başlayan genç pilotların tecrübe kazanması uzun süre alıyor. Aylarca ikinci pilot koltuğuna bile oturamadan 'obsover seat' adı verilen gözlemci koltuğunda görev yapıyorlar. Daha sonra, simulatör eğitimlerini tamamlayarak, ikinci pilot olarak uçuyorlar. Binlerce uçuş saati süren eğitimleri sonucunda eğer yeterli görülürlerse, kaptan olmaya hak kazanıyorlar.Tüm dünyada olduğu gibi havayollarının pilot kaynaklarının başında Hava Kuvvetleri geliyor. Tecrübeli olduğu için tercih edilen bu pilotlar ne yazık ki ihtiyacı karşılamaktan çok uzak. Ayrıca maddi açıdan daha iyi olduğu için ayrılan askeri pilotlar nedeniyle Hava Kuvvetleri de zor durumda kalıyor. Türkiye'de olduğu gibi tüm dünyada da bu sorun var. Eğitimlerini tamamlayan sivil pilotların daha iyi yetiştirilmesi için, havayolu şirketleri uçuş okullarıyla ortak hareket ediyor. Havayollarıyla toplantılar yapan uçuş okulları, eğitimdeki eksiklikleri görüp bu konular üzerine yoğunlaşıyorlar. Uçuş okulları daha nitelikli pilotlar yetiştirmek amacıyla kurs programlarını daha da zorlaştırıyorlar.Kabinde gürültüye son Uçakla sık sık yolculuk eden kişiler için uçağın monoton gürültüsü oldukça rahatsız edicidir. Özellikle uzun yolculuklarda çekilmez hale gelen gürültü sinirleri bozar, rahat uçak yolculuğunu çekilmez hale getirir. Gürültü yolcuların yanı sıra, uçuş ekibini de olumsuz olarak etkiliyor. Pek çok pilotun ve kabin ekibinin kulak sorunları bulunuyor.Alman Sennheiser firması tarafından geliştirilen özel kulaklık sayesinde bu sorun tarihe karışıyor. Özel kulaklık yolculukta oluşan ve alt-orta frekanstaki sürekli gürültüleri emiyor. Kulaklık, insan ve cihazların ikaz seslerini ise, yüksek frekansda olduğu için daha net duyulmasını sağlıyor.Bu yeni kulaklıklar, rahat bir yolculuğun yanı sıra gürültünün neden olduğu sinirlilik ve konsantre sorunlarına da çözmekte. Başta British Airways ve Lufthansa olmak üzere pek çok havayolu uçuş ekiplerince bu kulaklıklar kullanılıyor. Sistem hakkında bilgi veren Volkan Eser, kulaklıkların ayrıca Lufthansa'nın Boeing 747 uçaklarındaki First Class'larda da kullanıldığını söyledi. Şirketin Türkiye'deki temsilciliğini ise MeTan Mümessillik Sanayi ve Ticaret Ltd. Şirketi yürütüyor.[Ana Sayfa] [Gündem] [Ekonomi] [Dünya] [Yaşam] [Dizi] [Spor] [Yazarlar] [Ekler] [Standart karakterler]
Yazarın Tüm Yazıları