Kobi

Haberin Devamı

1.5 milyonu aşkın KOBİ’ye büyüme desteği
İŞ Bankası’nın kurduğu uzun vadeli ilişkiyle KOBİ’lere sunduğu en önemli avantajın istikrar olduğunu söyleyen İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı Suat İnce, “Eylül 2013 itibariyle 1.5 milyonu aşan KOBİ müşterimizin aynı dönem nakdi krediler toplamı 35.5 milyar TL oldu. KOBİ kredilerindeki pazar payımız yüzde 14” dedi.

İŞ Bankası Genel Müdür Yardımcısı Suat İnce, Türkiye’nin dört bir yanında 1289 adede ulaşan şubede yaygın saha örgütlenmesi ile her türlü ihtiyaca yönelik ürün ve hizmetlerinin yanı sıra, İş Bankası olarak KOBİ’lere sundukları en önemli avantajın ‘istikrar’ olduğunu belirterek, “Konjonktüre göre iş yapış şeklini değiştirmeyen, müşterilerinin ihtiyaçlarına odaklanarak çözüm önerileri geliştiren, müşterileriyle uzun vadeli ve sağlam temellere dayanan ilişkiler kurarak bu doğrultuda kararlar alan bir banka olarak bu rekabette ayrıcalıklı bir yer ediniyoruz.

Başta ekonominin dinamosu olan KOBİ’lere olmak üzere, ticari kesime sürdürülebilir gelişimleri için her daim kesintisiz desteğimizi sürdürüyoruz, 2014 yılında da bu politikamız paralelinde KOBİ bankacılığındaki öncü konumumuzu sürdürmeyi hedefliyoruz” dedi. Eylül 2013 itibariyle 1.5 milyonu aşan KOBİ müşterisinin aynı dönem nakdi krediler toplamının 35.5 milyar TL olduğunu söyleyen İnce, “KOBİ kredilerindeki yüzde 14’lük pazar payımız, yüzde 13.3 olan nakdi kredi payımızın, kullandırdığımız KOBİ kredilerinin toplam kredilerimiz içindeki payı ise yüzde 26.9 ile yüzde 25.7 olan sektör ortalamasının üzerinde” diye konuştu.

KREDİNİN YÜZDE 72.2’si KOBİ’YE
İş Bankası’nın KOBİ’lere kullandırdığı kredi tutarının geçen yılın aynı dönemine göre sektörün üzerinde bir büyüme kaydederek yüzde 58.1 arttığını kaydeden İnce şöyle konuştu: “Eylül 2013 itibariyle 95.2 milyar TL’lik nakdi ticari kredi bakiyemiz ile bizden sonra gelen ikinci bankaya 23.8 milyar TL, üçüncü bankaya 29.6 milyar TL, dördüncü bankaya 30.5 milyar TL ticari kredi farkı yarattık. 2014 yılında da KOBİ bankacılığına olan ilginin geçtiğimiz yıllardaki gibi yüksek olmasını, KOBİ tanımı içerisindeki alt kırılımların da değerlendirilerek, her alt segmentin kendine özgü iş yapış şekli ve alışkanlıklarına göre ürün ve hizmetlerin gelişeceğini düşünüyoruz. Eylül 2013 itibariyle bilançomuzun yüzde 64.6’sının krediden, toplam kredilerimizin ise yüzde 72.2’sinin ticari krediden oluştuğunu söyleyebiliriz. Sektördeki ticari kredi oranının yüzde 67.7 olduğu dikkate alındığında ortalamanın üstündeki konumumuz, ticaret hayatına verdiğimiz kesintisiz desteği açık bir şekilde gösteriyor.”

KOSGEB İLE 15 ANLAŞMA YAPTIK
KOBİ’leri desteklemek amacıyla KOSGEB ile 2008 yılında başlattıkları işbirliği sonucunda 15 adet protokol imzaladıklarını hatırlatan İnce İş Bankası’nın KOBİ’lere yönelik faaliyetlerini şöyle anlattı: “Son olarak KOSGEB’le, KGF ve diğer Bankaların da katılımları ile KOSGEB Proje Destek Programı, Tematik Proje Destek Programı, İşbirliği-Güçbirliği Destek Programı, Girişimcilik Destek Programı, Ar-Ge İnovasyon ve Endüstriyel Uygulama Destek Programı’ndan destek almaya hak kazanan firmaların eş finansman kapsamındaki finansman ihtiyaçlarına yönelik olarak “Eş Finansman Kredi Programı Protokolü”ne imza attık. “Eş Finansman Kredi Programı Protokolü”ne ilaveten, KOSGEB ile imzalanan protokolde yer alan destek programlarının yanı sıra geri ödemesiz ve/veya geri ödemeli sunulan tüm KOSGEB destek programlarına da “KOBİ Destek Paketi” adı altında oluşturduğumuz ve KOBİ’lerin proje kapsamında oluşabilecek tüm finansman ihtiyaçlarına çözüm getiren kredi ürünlerimiz ile destek veriyoruz. Eş Finansman Kredi Programı Protokolü’nde yer almayan “Köprü Finansman Kredisi” ürünümüz ile KOBİ’lerin destek tutarlarının KOSGEB tarafından ödenmesine kadar geçen sürede oluşacak finansman ihtiyacının karşılanmasını ve böylece projelerin ilerleyişine ivme kazandırılmasını amaçlıyoruz.”

Önlemler ticari krediyi büyütür
SUAT İnce son dönemde düzenleyici otoritenin ticari kredileri teşvik etme yönünde attığı bazı adımları şöyle değerlendirdi: “KOBİ’lere kullandırılan nakdi krediler ile ihracat kredilerinin genel karşılık oranlarında yapılan iyileştirmenin yanı sıra, sermaye yeterliliğinin ölçülmesi kapsamında risk ağırlıklı tutar hesaplamalarına konu kurumsal ve perakende alacakların risk ağırlıkları ile tüketici kredilerinden kaynaklanan alacakların risk ağırlıkları farkının kurumsal ve perakende alacaklar lehine olmak üzere açılacak şekilde düzenlemeler yapıldığı dikkate alındığında, sektörde ticari kredi büyümesinde göreceli bir hızlanma yaşanabileceğini düşünüyoruz.”

154 kuruluşla işbirliği
KOBİ’lere yönelik faaliyetleri kapsamında ticaret ve sanayi odaları ile de işbirlikleri yaptıklarını kaydeden Suat İnce şöyle devam etti: “Oda üyesi KOBİ’lerin kredi ve nakit yönetimi ihtiyaçlarının karşılanmasını teminen işbirliği protokolleri imzalıyoruz, oda üyelerinin ihtiyaçları paralelinde uygun kredi faiz oranları ile kredi kampanyaları düzenliyoruz. Bugüne kadar 154 mesleki birlik ve kuruluş ile işbirliği anlaşmaları imzaladık. Dönemsel gelir elde eden, faaliyet gösterdikleri sektör nedeniyle aylık düzenli nakit akışına sahip olmayan veya yılın belli dönemlerinde nakit akışlarının yoğunlaşmakta olduğu sektörlerdeki KOBİ müşterilerimize esnek geri ödemeli taksitli ticari kredi ürünlerimizi sunuyoruz. KOBİ’lerimize faaliyet gösterdikleri sektör, bölge ve dönemsellik unsurlarını göz önünde bulundurarak çözüm önerileri getiriyor, farklı segment ve sektörlerdeki müşterilerimizin tüm bankacılık işlemlerini karşılayan paketler sunuyoruz. Müşterilerimize sunduğumuz 100’ü aşkın hizmet ve ürünümüzün yanı sıra aralarında Sektörel Destek Paketleri ile İhracat Destek Paketi, Enerji Verimliliği ve Çevre Paketi, Kalkınma Ajansı Destek Paketi, KOSGEB Destek Paketi gibi 15 adet destek paketi ile KOBİ’lere desteğimiz devam ediyor.”

Enerji verimliliğine düşük faizli kredi
ENERJİ verimliliğini artırmak isteyen KOBİ’lere de destek olduklarını kaydeden Suat İnce şunları anlattı: “Uzun vadeli düşük faizli krediler ile finansmanının sağlanması amacıyla Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) tarafından yürütülen Türkiye Sürdürülebilir Enerji Finansmanı Programı’na (TURSEFF) 2011 yılında dâhil olduk. KOBİ’lerin ihtiyaçlarına özel ürün ve hizmetlere yer verirken, aynı zamanda Türkiye ekonomisinin itici gücü olan KOBİ’lerin rekabette öne çıkmalarını sağlamayı amaçlıyoruz. KOBİ’lerin yalnızca finansal ortağı olarak değil, aynı zamanda tecrübe ve bilgi birikimini paylaşan çözüm ortağı olarak hareket ediyoruz, müşterilerimizle bankacı-müşteri ilişkisinin ötesinde bir danışmanlık ilişkisi kuruyoruz. Gerek İŞ’TE KOBİ internet sitemizle gerekse de birebir temaslarımızla, düzenlediğimiz toplantılarla taleplerini ve ihtiyaçlarını anlık olarak tespit edebiliyoruz.”

KOBİ kredilerinde yüzde 38 büyüdük
TÜRKİYE’de 2013’ün ilk 9 ayında KOBİ kredilerinin yüzde 26 artışla 210 milyar TL’ye çıktığını söyleyen Akbank KOBİ Bankacılığı’ndan Sorumlu Genel Müdür Yardımcsı Bülent Oğuz, “Akbank KOBİ Bankacılığı’nın TL nakdi kredi tutarı ise, aynı dönemde yaklaşık yüzde 38 artış gösterdi” dedi.

BANKACILIK sektörünün en hızlı büyüyen alanlarından biri olan KOBİ bankacılığı konusunda Akbank’ın yaklaşımını, ‘KOBİ’ler Türkiye’nin, Akbank KOBİ’lerin Gücü’ şeklinde özetleyen Akbank KOBİ Bankacılığı’ndan Sorumlu Genel Müdür Yardımcsı Bülent Oğuz, “Bu anlaşıyla, özellikel KOBİ bankacılığı alanındaki tüm çalışmalarımızı uzun vadeli hedeflerle değer yaratmak ve sürdürülebilir büyümeye katkı sağlamak amacıyla yürütüyoruz. İş ortağımız olarak gördüğümüz KOBİ’lerimiz için çeşitli projeler üreterek, KOBİ Bankacılığı’ndaki alışılagelmiş iş yapma biçimini değiştiriyoruz” dedi. Akbank olarak 2013’de de sektörün üzerinde büyümeye devam ettiğini belirten Oğuz, “BDDK verilerine göre, Eylül 2013 itibarıyla KOBİ’lere kullandırılan TL nakit kredi tutarı ilk 9 ayda yüzde 26 artış ile 210 milyar TL’ye ulaşmış durumda. Akbank KOBİ Bankacılığı’nın TL nakdi kredi tutarı ise aynı dönemde yaklaşık yüzde 38 artış gösterdi” diye konuştu.

YOĞUN REKABETTE FARKLILIK
KOBİ bankacılığının yoğun rekabet ve hizmette benzerliklerin yaşandığı bir alan olduğunu kaydeden Oğuz şöyle konuştu: “Ürün ve hizmetlerin, fiyatlamaların giderek birbirine yaklaştığı, kalitenin ortak standart haline geldiği yoğun bir rekabet ortamı mevcut. Müşteri nezdinde farklılaşmak için iyi ilişkiler oluşturmaya önem veriyoruz. Proaktif olarak müşterinin ihtiyaçlarını önceden görerek onlara doğru ürün sunabilmenin çok önemli olduğunu düşünüyoruz. KOBİ’lerin faaliyet gösterdiği sektörün dinamiklerini iyi anlamak gerekiyor. KOBİ’nin sektöründeki nakit akışını, kârlılığını, kendi dinamiklerini anladığınız zaman, ilgili sektöre ve o sektörde faaliyet gösteren KOBİ’lerin ihtiyaçlarına uygun hizmet ve ürün paketleri sunmak çok daha verimli oluyor. Bu kapsamda, ürünlerimizin yanı sıra şu ana kadar farklı sektörlerin ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak hazırladığımız 20’ye yakın paket ile de KOBİ’lere desteğimizi sürdürüyoruz. Teknolojinin yardımıyla müşterilerin analitik verilerinin yanısıra, eğilimlerini, davranış şekillerini de incelemeye önem veriyor ve onların hayatlarını kolaylıştıracak çözümler sunuyoruz.”

DANIŞMANLIK VE YÖNLENDİRME
KOBİ’lere finansman desteği sağlamanın yanısıra bu finansmana ulaşmaları için gerekli olan bilginin sağlanması, danışmanlık ve yönlendirmenin de çok önemli olduğuna inandıklarını belirten Oğuz şöyle devam etti: “Çünkü yoğun rekabet ortamında KOBİ’lerin sadece finans konusunda desteğe değil, pazarlama ve yeni stratejiler geliştirme noktasında da bilgiye ihtiyaçları var. Bu bilgilerin kolay erişebilir olması da büyük önem taşıyor. Biz de Akbank KOBİ Bankacılığı olarak müşterilerimizin bankacılık işlemlerini kolaylaştıracak, büyümesine katkısı olacak, işlerinde uygulayabilecekleri yenilikçi uygulamalarla onları destekleyecek yeni çözümler üretiyoruz. 2014 yılında da KOBİ’lerin büyümesine ve gelişmesine katkıda bulunmak için varolan kredi ürünlerimize yenilerini katacağız ve uygun koşullarla sunacağımız fonlarla desteğimizi artırarak devam ettireceğiz.”

Haberin Devamı

KOBİ’lere destek sağlıklı ekonomi için
EKONOMİ yönetimi ve düzenleyici kurumların, finansal sistemin istikrarı için genel ekonomik görünüm ve günün şartlarına bağlı olarak özellikle ihracatçılara ve KOBİ’lere pozitif ayrımcılık için adımlar attığını hatırlatan Bülent Oğuz şunları söyledi: “Cari açık hassasiyeti nedeniyle tüketimi değil yatırımı ve istihdamı artırıcı kredilere daha fazla destek veriliyor. Bu düzenlemeleri finans sektörünün sağıklı büyümesini sürdürmeye ve ekonomimizi çalkantılara karşı korumaya yönelik olumlu uygulamalar olarak değerlendiriyoruz. Firmaların satış hacimlerini, üretim kapasitelerini artırmak veya yurtdışına açılmak gibi amaçlarla işletme sermayesi ve daha uzun vadeli yatırımlarda bulunmak amacıyla kredi kullanmaya devam ettiklerini gözlemliyoruz. Krediye ulaşma konusunda Türk bankacılık sistemi sermaye yeterliği ve odak noktasında KOBİ’lere çok ciddi destek verebilir noktada. Biz de Akbank olarak KOBİ’lere iş ve yatırım ortamının geliştirilmesi için gerek finansman gerekse bilgi ve danışmanlık desteklerimizi kesintisiz sürdüreceğiz.”

Haberin Devamı

İşinin başından ayrılmadan kredi
AKBANK olarak KOBİ’lere her alanda sundukları yeniliklerle öncü olmayı ve işlerini kolaylaştırmayı amaçladıklarını söyleyen Bülent Oğuz şu bilgileri verdi: “Bu kapsamda şubelerimiz dışındaki pekçok kanaldan da KOBİ’lere destek vermek üzere hizmetlerimizi sürekli yeniliyor ve çeşitlendiriyoruz. KOBİ’lerimiz işlerinin başından ayrılmadan bu hizmetlere ulaşabildikleri için yoğun bir şekilde kullanıyorlar.
Bu kapsamda hazırladığımız Esnafa Web Kredi ile tüm şahıs firmaları kredi başvurularını birkaç dakika içinde internetten kolaylıkla yapabiliyor. Ayrıca Esnafa SMS Kredi uygulamamızla SMS göndererek kredi başvurusunda bulabiliyorlar; üstelik bir dakika içinde başvurularına cevap alabiliyorlar. Anında Kredi Paketi ile de KOBİ Bankacılığında sektörde ilk olan bir uygulamayı başlattık. Bu paket ile başvuru ve kredi değerlendirme süreçlerini kolaylaştırarak, KOBİ’lere en kısa sürede en uygun çözümü sunmayı amaçladık. Artık KOBİ’ler yoğun iş temposunda işyerlerinden ayrılmaya gerek kalmadan yalnızca bir SMS’le Taksitli Ticari Kredi, Ticari Artı Para, Axess Business ve Çek Karnesine birden başvuruyorlar.”

Haberin Devamı

KOBİ’lere özel 20 paket
FARKLI segment ve sektörlerdeki müşteriler için tüm bankacılık işlemlerini karşılayan farklı paketler sunduklarını kaydeden Bülent Oğuz şunları anlattı: “Bu kapsamda, ürünlerimizin yanı sıra şu ana kadar hazırladığımız 20’ye yakın paket ile de KOBİ’lere desteğimizi sürdürüyoruz. Sözkonusu paketlerde nakit akışına uygun hazırlanmış kredi ürünleri başta olmak üzere sektördeki KOBİ’lerin ihtiyaçlarına özel ürün ve hizmetler yer alırken, KOBİ’lere bankacılık işlemlerinde birçok avantaj sunuyoruz.
İthalat ve ihracat yapan KOBİ’lerin yeni koşullara göre değişen ihtiyaçlarını gözönünde bulundurarak hazırladığımız “Dış Ticaret Destek Paketi” ve toptancı KOBİ’lere yönelik hazırladığımız Toptancı Destek Paketi”nin ardından esnaf ve KOBİ müşterilerimizin hayatını kolaylaştırmak üzere birçok ürün ve avantajı birarada sunan “Esnaf Destek Paketi”ni ve “KOBİ Destek Paketi”ni oluşturduk.
“Esnaf Destek Paketi” kapsamındaki Esnaf Destek Kredisi ile esnafların 100 bin liraya kadar olan finansman ihtiyaçlarını nakit akışlarına uygun esnek ödeme planı ile karşılıyoruz. 24 aya varan vade ile sunduğumuz 25 bin liraya kadar olan finansman seçeneğinden ise esnaflar, çok özel faiz oranlarıyla yararlanabiliyor. Pakette, mal alımı ve diğer ödemeleri için çek karnesi; kredi kartı ile yapacakları tahsilatlar için POS hizmetleri; ödemelerin gününde ve otomatik gerçekleştirilmesi için otomatik ödeme talimatı; vergi, SGK benzeri yasal ödemeler gibi birçok ürün ve hizmet de yer alıyor.”

Haberin Devamı

KOBİ kredilerinde 3 yılda iki kat büyüdük
HSBC Türkiye’nin uluslararası pazar ile KOBİ’ler arasında bir köprü olduğunu söyleyen HSB Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Virma Sökmen, “Bu alandaki rekabet ürün çeşitliliğini de artırıyor. HSBC olarak 2009’da 1.1 milyar TL seviyelerine kadar inen nakit kredi büyüklüğümüz 2 milyar TL’yi aştı” dedi.

HSBC Türkiye Kurumsal ve Ticari Bankacılık’tan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Virma Sökmen, KOBİ bankacılığının son dönemde en hızlı büyüyen ve dolayısıyla da rekabetin en yoğun yaşandığı alanlardan biri olduğunu söyledi. Rekabetin fazla olmasının bu alanda sunulan ürün ve hizmet konusunda bir çeşitlilik sağladığına dikkat çeken Sökmen, “KOBİ’lere ihtiyaçlarına uygun pek çok seçenek ve kendi iş alanlarına özel danışmanlık hizmeti sunuluyor. Her anlamda doğru destek alan kobilerin verimliliği ise istihdama ve ekonomiye katkı olarak geri dönüyor. Global krizin etkileriyle 2009 yılında 1.1 milyar TL seviyelerine kadar inen nakit kredi büyüklüğümüz bu tarihten sonra istikrarlı bir büyüme trendine girdi ve içinde bulunduğumuz dönemde 2 milyar TL seviyesini geçti. Bu da 3 yılda iki kata yakın büyüme anlamına geliyor” dedi. Türkiye’de yaklaşık 2 milyon işletmenin yüzde 95’inin KOBİ ölçeğinde kaydeden Sökmen, “İstihdamın yüzde 75’ini ve üretilen toplam katma değerin yüzde 55’ini sağlayan bu işletmelerin kredi pastasından aldığı pay ise yüzde 25’ler civarında kalıyor. KOBİ bankacılığı son dönemde bankaların öncelikli büyüme alanlarının başında geliyor. Tüm bu olumlu gelişmelerin etkisiyle KOBİ bankacılığı son yıllarda düzenli olarak ekonomik büyümeden daha fazla büyüme kaydediyor. Bu yıl da benzer bir tablo ile KOBİ bankacılığının ekonomik büyümeden daha fazla gelişim göstermesini bekliyoruz” diye konuştu.

2023 İHRACAT HEDEFLERİ
HSBC olarak KOBİ bankacılığına başladıkları tarihten itibaren müşterileriyle birebir irtibatın sağlandığı buluşma ve aktivitelerin önemine inandıklarını söyleyen Sökmen, şöyle konuştu: “KOBİ Roadshow adı altında KOBi’lerle farklı illerde buluştuk. Ekonomi uzmanları ve bankamız üst düzey yöneticilerinin katılımı ile gerçekleştirilen toplantılar sohbet havası şeklinde gerçekleşirken, KOBİ’lerin ihtiyaç ve taleplerini yüzyüze dinledik ve fikir alışverişinde bulunduk. HSBC Grubu’nun diğer ülkelerdeki müşterilerini ülkemizde ağırladık. Türkiye’de iş bağlantıları gerçekleştirmeyi planlayan bu müşterileri, HSBC Türkiye müşterileriyle tanıştırdık, firma ziyaretleri düzenledik.
Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin (TİM), ihracatçıları 2023 hedefine hazırlamak için düzenlediği seminerlere sponsor olduk. Her seminere o sektördeki müşterilerimizi davet ederek gelişmeleri takip etmelerini sağladık.”

ULUSLARARASI PAZARLA KÖPRÜ
Gerçekleştirdikleri bir çok etkinlikle uluslararası pazarlar ile müşterileri arasında bir köprü görevi üstlenmeyi amaçladıklarını kaydeden Sökmen, şunları ksöyledi: “KOBİ’lerin ihtiyaçları doğrultusunda danışmanlık hizmeti veriyoruz. İhracat ve ithalat hedefleri kapsamında şirketlerin ticari hayat döngülerini inceleyerek, onlara özel ürün ve hizmetler sunarak, uluslararası büyüme planlarında arkalarındaki itici güç olarak yer alıyoruz. Yeni pazarlara açılan kurumlara sadece finansal çözüm ve destek vermekle kalmayıp, vergi ve mevzuat gibi yerel konularda da danışmanlık sağlıyoruz. Küçük ve orta ölçekli işletmeler dış ticaret faaliyetleri kapsamında genellikle finansman ihtiyacı, uluslararası pazar tecrübesi, fiyat-maliyet ilişkisi yönetimi ve uluslararası mevzuat bilgisi gibi konularda danışmanlığa ihtiyaç duyuyorlar. Bu ihtiyaçlar doğrultusunda HSBC Türkiye ticari bankacılık alanında da KOBİ’lere özel ürün ve hizmetlerle çözümler sunuyor.”

Haberin Devamı

Uluslararası büyümeye 1 milyar TL desteği
HSBC olarak Türkiye’nin, öncü uluslararası bankası olma stratejisiyle ekonomik kalkınmaya ve ihracata her anlamda destek olmayı hedeflediklerini söyleyen Virma Sökmen, HSBC Türkiye’nin başlattığı yeni projeyi şöyle anlattı: “Son dönemde “1.000.000.000 TL Uluslararası Büyüme Desteği” kampanyası başlattık. Küresel ticarette büyümek isteyen kurumlara 1 milyar TL tutarında kaynak aktarma hedefiyle yola çıktık. 1.5 ay gibi kısa bir zamanda doğru yönlendirme, doğru ürün ve fonlama ile HSBC Türkiye olarak uluslararası ticarette büyümek isteyen müşterilerimizin ticaret döngülerine uygun ürünler kullanmalarına destek olduk. Amacımız dış ticarette büyümek isteyen müşterilerimizin çözüm ortağı olmak, Türkiye’nin uluslararası ticarette aldığı payın artmasını desteklemek ve Türk şirketlerinin bölgesel başarı hikayelerini artırmak. Bu kapsamda kampanya çerçevesinde dış ticarette büyümek isteyen kurumlara fonlama ve danışmanlık desteği sağlamaya devam edeceğiz. Hedef müşteri kitlemizde 2013 yılı beklentilerimize paralel bir büyüme ve kredi hacmi gerçekleştirdik. İlerleyen dönemde de bu trendimizi sürdürerek, kalıcı ve altyapısı sağlam bir büyüme gerçekleştirmek istiyoruz.”

Rekabet daha da artacak
DÜNYA genelinde 2013 yılının likidite kaynaklı haberler sebebiyle sıcak geçtiğini hatırlatan Virma Sökmen, şunları aktardı: “ABD Merkez Bankası FED’in açıklamaları ve varlık alımlarını azaltacağına dair endişeler piyasaları ciddi biçimde etkiledi. Bu haberlerle birlikte gelişmekte olan ülke piyasalarından fon çıkışlarını gözlemlediğimiz bir yılı geride bırakıyoruz. Ülkemizde ise bankacılık sisteminin güçlü duruşu sayesinde KOBİ bankacılığı düzenli büyümesini bu sene de sürdürdü. Genel olarak rekabetin arttığı, KOBİ segmentinin daha çok dikkate alınarak özel ürün ve kampanyaların düzenlendiği bir yılı geride bırakıyoruz. Bankalar yeni yılda da KOBİ bankacılığı konusunda yoğun bir rekabet içerisinde olacaklar. Müşterilere daha yakın olmak ve ihtiyaçlarını anlamak, yeni ürün ve hizmetlerle taleplere cevap verebilmek, teknolojideki gelişmeleri takip ederek müşterilerin kullanımına sokmak yeni dönemde de rekabette öne çıkmak için kilit noktalar olacak.”

2014’te yüzde 30 büyüme hedefi
TÜM KOBİ segmentlerinde sektörün üzerinde büyümeyi hedeflediklerini söyleyen Denizbank Genel Müdür Yardımcısı Gökhan Sun, “Türkiye 2014’te de büyümesini sürdürücek. Dolayısıyla KOBİ kredilerinde sektörde yüzde 20 büyüme bekliyoruz. Denizbank olarak da KOBİ’lere kullandırdığımız kredilerin ise yüzde 30 düzeyinde artacağını öngörüyoruz” dedi.

DENİZBANK KOBİ ve Tarım Bankacılığı Grubu Genel Müdür Yardımcısı Gökhan Sun, 2014 yılında ekonominin büyümeye devam edeceğini öngörduklarını belirterek, “Dolayısıyla ekonominin temel çarkları olan KOBİ’lerin kredilerinin ise, genel kredi artışı ortalamalarının üzerinde büyüyecektir. Denizbank olarak KOBİ Bankacılığı faaliyetlerimizde stratejimizin özünde, tüm KOBİ segmentlerinde sektörün oldukça üzerinde büyümek yatıyor. Bu kapsamda KOBİ kredilerinde hem adet hem de hacim olarak sektörün yüzde 20 düzeyinde büyüyeceği, Denizbank olarak KOBİ’lere kullandırdığımız kredilerin ise yüzde 30 düzeyinde artacağını öngörüyoruz” dedi.

ESNAF DOSTU BANKA
Türkiye’nin 81 ilinde faaliyet göstermelerinin, daha fazla sayıda KOBİ’ye ulaşmak açısından DenizBank’ın en önemli avantajlarından biri olduğuna değinen Sun, şunları söyledi: “DenizBank KOBİ Bankacılığı’nda büyümeye devam ederken, sektör bağımsız olarak her türlü faaliyet alanındaki küçük işletmeye ulaşmayı önemsiyoruz. Bu kapsamda Esnaf ve Sanatkarlar Odaları ile yaptığımız işbirlikleri ile DenizBank’ın desteğini sağlamaya devam edeceğiz. Sektörler bakımından hali hazırda turizm, sağlık, imalat sanayi ve tarıma dayalı sanayi gibi hizmet ve üretim alanlarında desteklerimiz hız kesmeden devam edecek. Ayrıca, Rusya’nın bankacılık devi ve hissedarımız SberBank’ın bulunduğu bölgelerle ticaret yapan işletmelerimize özel olarak, SberBank’ın geniş ağ yapısını kullanarak yenilikçi POS ve tahsilat çözümleri sunmayı, yurtiçi ve yurtdışından uygun maliyet ve koşullarla kaynak yaratmaya devam etmeyi planlıyoruz. KOBİ’ler uzun vadeli büyüme stratejimizin her zaman odağında olduğu için 2014 yılında da yine sektörün üzerinde adetsel ve hacimsel artışlar hedefliyoruz. “Esnaf Dostu Banka” olarak mikro işletmelerimizin taleplerine hızlı ve avantajlı çözümler üretmeye devam edeceğiz.”

KOSGEB ile işbirliği
KOSGEB ile yürüttükleri yeni finansman modeli ile Denizbank müşterelirenin artık KOSGEB desteklerinden daha aktif faydalanabildiğine dikkat çeken Gökhan Sun, şöyle konuştu: “Geçmişte KOBİ’ler KOSGEB tarafından onaylanan projelerini ilk aşamada finanse etmek zorunda kalırken, yeni uygulama ile birlikte KOSGEB onayını aldıktan sonra DenizBank’a müracat etmeleri halinde onay aldıkları proje bedeli kadar kredi kullanabiliyor; proje bittikten sonra da kredilerini KOSGEB’den gelen bedeller ile kapatabiliyorlar. Bunun yanı sıra hibe harici kısım için de proje vadesiyle uyumlu olacak şekilde finansman imkanı ve KOSGEB tarafından geri ödemeli programlar için talep edilen teminat mektubu gibi birçok ürün ve hizmet paketin içerisinde yer alıyor. KOBİ’lerimize işletmelerinin ihtiyaçlarını tek elden yönetmelerini sağlayan, kullanımı kolay ve geniş kapsamlı ürün seçeneği sunan İşletme Kart’ımız uzun yıllardır ticari kart pazarındaki adet liderliğini kimseye bırakmadı. 275 bin adet kullanıcısı olan İşletme Kart, KOBİ’lerimize alış veriş ve ödemelerinde takip kolaylığının yanı sıra çok sayıda çözüm ortağıyla birlikte kullanıcılarının karşısına her dönem başka ticari kartlarda rastlanmayan avantajlı kampanyalarla çıkıyor. Ayrıca, tek kart içerisinde hem uzun vadeli ihtiyaçlar için sektörüne göre ödemesiz dönemli taksitli kredi sunan hem kredili hesabı barındıran hem de business kart gibi kullanılabilen İşletme Kart teknolojik alt yapısı itibarıyla da Türkiye’de bir ilk.”

Haftasonu faizsiz kredi
DENİZBANK’ın KOBİ’lere yönelik bir diğer ürününü de Gökhan Sun şöyle anlattı: “Müşterilerimizin ihtiyaçlarına uygun yenilikçi ve özel çözümler sunmaya çalışıyoruz bu bağlamda Türkiye’de bir ilke imza atarak hafta sonu faizsiz kredi hizmetini başlattık. Hepimizin bildiği gibi esnafın ödemeleri genelde hafta sonları olur. Faturalar, çalışanların haftalıkları gibi bir çok ödeme yapılır. Esnafımız bu ödemeleri ve faizini dert etmesin hafta sonu ödemeleri için parayı Cuma’dan ATM’lerimizden kullansın, hafta sonu işini görsün, Pazartesi günü kullandığı tutarı yine herhangi bir Denizbank ATM’sinden yatırsın ve hiçbir masraf, komisyon, faiz ödemeden bu imkândan faydalansın istedik. Özetle Cuma, Cumartesi ya da Pazar günleri ATM üzerinden İşletme Kart’la çekilen nakit pazartesi faizsiz, masrafsız, komisyonsuz şekilde ATM üzerinden geri yatırılabiliyor.”

Büyük düşünen KOBİ’ye ‘büyük’ destek
MÜŞTERİLERİNİN finansman ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik olarak geliştirdikleri “Büyük düşünen KOBİ’ye büyük destek” kredisi ile piyasada mevcut benzer kampanyalar arasındaki en rekabetçi vade ve faiz oranlarını sunduklarını kaydeden Gökhan Sun, “KOBİ’lerimizin 1 milyon TL’ye kadar kredi taleplerini 10 yıla varan vadeler ile karşılıyoruz. Tüm bunların yanı sıra, sadece KOBİ’lerimizin talep ve sorularına hızla yanıt verebilmek ve işlemlerini Şubeye gitmeden halledebilmeleri amacıyla KOBİ’lere özel iletişim merkezi bünyesinde özel müşteri temsilcilerimiz görev yapıyor. Bekleme süresi 3 saniye olan KOBİ İletişim Merkezi aylık yüzde 97 oranında çağrı karşılıyor. Tüm bu hizmetler Denizbank’ın, KOBİ’lerimizin büyüme yolundaki ihtiyaçlarını tespit etme ve bu ihtiyaçlara hızla cevap verme azminin göstergesi” şeklinde konuştu.

KOBİ’lerin çözüm ortağıyız
ODEABANK Ticari Bankaciliktan sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Erol Sakalıoğlu, Odeabank olarak sektöre, her müşterinin ihtiyacına özel çözümler getirmek sözüyle ‘Kişiye Özel Bankacılık’ stratejisiyle girdiklerini belirterek, “Bugüne kadar ürün ve servislerimizle, hizmet kalitemizle bu marka vaadimizi de başarıyla gösterdik. KOBİ bankacılığında 2013 yılı başından itibaren hizmet veriyoruz. Bu stratejimiz doğrultusunda ilerleyeceğiz. Müşterilerimiz için yalnızca “banka” olmaktan çıkıp yakın bir çözüm ortağı olacağız. İşletme sermayesi, dış ticaret finansmanı, nakit yönetimi ve ödemeler çözümleri, proje finansmanı ihtiyaçları, yurtdışı faaliyetleri gibi bütün ihtiyaçlar için danışman konumunda hizmet vereceğiz” dedi.

2013 yılının son günlerinde Dünya Bankası’nın özel sektörü destekleyen iştiraki Uluslararası Finans Kurumu (IFC) ile toplamda 75 milyon dolarlık kredi anlaşmasına imza attıklarını da hatırlatan Sakallıoğlu, “Kredinin 50 milyon dolarıyla KOBİ’lerin özellikle yatırım ihtiyaçlarına kaynak yaratmayı, 25 milyon dolarını ise Global Dış Ticaret Finansmanı Programı kapsamında dış ticaret işlemlerinde kullanmayı hedefliyoruz” diye konuştu.

Odeabank sermayedarının Ortadoğu’da bulunan geniş şube ağı ve gücü ile özellikle bu bölge ile yapılan dış ticaret içerisinde oldukça önemli bir oyuncu olmayı hedeflediğini kaydeden Sakallıoğlu şöyle konuştu: “Türk Bankacılık sektörüne en son katılan banka olarak, kurulmuş olan dinamik kadrosu ile süreç yönetiminde hızı ön planda tutarak da yine rakiplerinden ayrılan bir noktada olmayı hedeflemektedir. Geçtiğimiz bir yıl içerisinde müşterilerimize her zaman sektör ortalamalarının oldukça üstünde bir hız ile dönüş yaptık ve bunun müşteri açısından faydalarını birçok defa gördük. Bununla beraber yeni bir banka olarak müşterilerimizin finansal ihtiyaçlarını karşılıklı fayda ile ortak bir zeminde çözüyor olmamız, bizi yine sektörde ayrı bir noktaya yerleştirmekte. Ayrıca dış ticaretin değişmez bir parçası olan hazine ürünlerinin basit ve ihtiyaca uygun olarak yapılandırılarak müşterilere sunulması, müşterilerimizin Odeabank’ı seçmesinde için önemli bir sebep oluyor.Mevcut durumda diğer bankalardan en net biçimde ayrıldığımız noktalar, servis hızımız ve çözüm üretme kapasitemiz. Sektörün en genç bankası olmamız dolayısıyla oldukça dinamik bir ekibi bir araya getirdik. Bugüne kadar çalıştığımız müşterilerimizden aldığımız geri bildirimler çerçevesinde rahatlıkla söyleyebiliriz ki, firmaların finansman ihtiyaçlarını analiz etme ve taleplerini karşılama hızımız, sektör ortalamalarının üstünde. Bankamızın genel prensipleri ile paralel olarak kişiye özel bankacılık yapmamızın bir sonucu olarak, firma ihtiyaçlarını, o firma özelinde ve o firmanın şartlarında ele alıyor, çok hızlı bir kredilendirme süreci içerisinde firmanın finansmana ihtiyacı olduğu süre içerisinde talebini karşılıyoruz. Bununla beraber firma hikayesinin birebir dinleniyor ve kredilendirme süreçlerinde dikkate alınıyor olması, Odeabank’ın firma ile olan ilişkisini ilk günden sağlam bir temelde oluşturmasını sağlıyor.”

KOBİ’lere 4 milyar TL’yi aşan destek
ING Bank KOBİ ve Ticari Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı İhsan Çakır, KOBİ’lerin finansmana kolay ve hızlı ulaşımlarının çok önemli olduğunu o nedenle de bütün enerjilerini kolay finansmanı yaratacak çözümler üzerine harcadıklarını söyledi. Çakır şöyle konuştu: Diğer taraftan, istihdam odaklı yani bacası tüten yatırımları finanse etmeyi çok önemsiyoruz. Çünkü ülkemizin buna ihtiyacı var. Temel hedefimiz firmalarımızın katma değerli üretim ile hem yurtiçinde hem de yurt dışında rekabet etmelerini ve büyümelerini sağlamak. Bu bağlamda firmaların kullanımına sunduğumuz ürün paketleri ile KOBİ’lerin büyümeleri, yeni pazarlara açılmaları ve rekabet etmeleri için ihtiyaç duydukları finansman desteğini sağlıyoruz.”

Ürün anlamında ise, geçtiğimiz günlerde sektörde SMS ile Gümrük Vergisi Ödeme hizmetine hayata geçirdikleri anlatan Çakır şöyle konuştu: “Bu hizmet sayesinde, müşterilerimiz 7 gün 24 saat tek bir SMS ile gümrük vergilerini ödeyebiliyorlar. Üstelik bu hizmetten yararlanmak için firmaların tek bir talimat vermesi yeterli… Talimatlar ING Bank şubelerinden verilebileceği gibi, Internet Bankacılığı şubesinden de verilebiliyor. Verilen talimat ile firma çalışanlarının cep telefonlarından 2205‘e gönderecekleri SMS’ler 7 gün 24 saat işleme alınıyor ve Gümrük Vergileri anında ödeniyor. KOBİ’ler için bir diğer yenilikçi ürünümüz de vadesiz hesabın tanımını değiştirerek firmaların nakit akışını yöneten yepyeni bir likidite yönetim hesabı sunan Paydos Yok Hesap. Bu hesap ile firmalar gündüzleri tüm bankacılık işlemlerini gerçekleştirdikleri hesap üzerinden geceleri hesaplarında bulunan 5.000 TL üzerindeki bakiyeden gecelik faiz kazanabiliyorlar. Bu pratik hesap, talimat gerektirmeden, otomatik olarak çalışıyor ve bu sayede operasyonel olarak firmaların iş yükünü üzerinden alıyor. Yatırımların 7/24 anlık olarak görüntülenebildiği, ilave operasyona gerek kalmadan paranın değerlendirebildiği, esnek, şeffaf ve müşteri odaklı bu ürün, KOBİ’lerin tasarruf yapmasına da destek veriyor.

Ayrıca bunlara ek olarak servis kalitemizi artırmaya yönelik projelerimizle, özellikle internet ve mobil bankacılığımızın kullanımını da yaygınlaştırıyoruz. Önümüzdeki dönemde de inovatif ürünlerle KOBİ’lerin hayatını kolaylaştırmaya devam edeceğiz.
ING Bank olarak 2012 yılında KOBİ kredilerinde yüzde 37 büyüdük. 2013’ün ilk dokuz ayında KOBİ’lere aktardığımız kaynak tutarı 4 milyar TL’yi aştı. ING Bank olarak hedefimiz, geçen sene olduğu gibi 2013 yılında da KOBİ Kredilerinde sektörün üzerinde büyümek. Bankamızdaki KOBİ kredilerinin toplam kredilere oranı ise yüzde 27 düzeyindedir.”

KOBİ’lerle online platformda büyüyecek
CITIBANK Ticari Bankacılıktan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Efsane Tinel, Citibank Ticari Bankacılık olarak KOBİ bankacılığında cirosu 15 milyon dolar ile 50 milyon dolar arasında bulunan segmente hizmet sunduklarını belirterek, “Aynı zamanda ticari bankacılık portföyümüzde 500 milyon dolar ciroya kadar firmalara da servis sunuyoruz” dedi. Ticari ve kurumsal bankacılık, dünyanın yüzden fazla ülkesinde faaliyet gösteren Citi’nin önümüzdeki dönemde Türkiye’de müşterilerine yüksek katma değer sağlayabileceğine inandığı alanlardan biri olduğunu kaydeden Tinel, “Citi de bu kapsamda geçtiğimiz yıl Türkiye’deki ticari ve kurumsal faaliyetlerini büyütme stratejisine odaklandı. KOBİ bankacılığı da bu anlamda bizim için ön planda yer alıyor. Geçtiğimiz sene ve önümüzdeki dönemde iki alanda çalışmalarımızı yoğunlaştırıyor olacağız” diye konuştu. Tinel Citibank’ın KOBİ bankacılığı alanında yoğunlaşacağı iki alanı şöyle anlattı: *Yeni pazarlara açılma: Yurtdışına açılmak isteyen Türk firmalarına katma değer sağlamak üzere, bu firmaların diş ticaret finansmanı ve nakit yönetimi ihtiyaçlarına odaklanıyoruz. Global erişim ve deneyimimizi yurtdışı pazarlara entegre olmayı hedefleyen firmalarımız için devreye sokuyor, ülke ve bölge bazında uzmanlaşan ekiplerimiz ile KOBİ’lerin dış piyasalara açılmasına destek oluyoruz. “Uluslararası İşlemler Masası” ekibimizle, KOBİ’lerimizin dış ticaret işlemlerini arttırmaları ve doğrudan yatırım olanaklarını değerlendirmeleri için müşterilerimize destek veriyoruz. Bu anlamda KOBİ’lerin yeni çalışmaya başladıkları piyasalar öne çıkıyor. Bunların arasında BRIC ülkeleri olduğu gibi, Afrika ve Körfez Bölgesi ülkeleri de bulunuyor. Global ağımız ile bu ülkelerde açılan akreditiflere doğrudan teyit ekleyebilme kapasitesine sahibiz. Son birkaç yıl içerisinde birçok firmamızın bu ülkeler ile iş yapmasına destek olduk. 2014 yılında da bu kapsamda çalışmalarımız devam edecek. *Online platformlar: Bildiğiniz üzere dijitalleşme, gerek dünya gerekse Türkiye’de finans sektörünü şekillendiren trendlerden bir tanesi. Türkiye bu konuda çok ileri . Bankalarımız, özellikle bireysel alanda gerek internet bankacılığı, gerekse altyapı sistemlerinde çok başarılı. Biz de ticari ve kurumsal bankacılık alanında firmalarımızın işlemlerinin büyük kısmını dijital platforma taşıyarak, firmalarımız için daha da verimli bir çalışma ortamı yaratılmasına destek olmayı hedefliyoruz. Bu alanda sunduğumuz bazı ürünleri şu şekilde sıralayabiliriz; Kurumlara Özel Elektronik Bankacılık ve Mobil Bankacılık Platformu, Online Döviz Alım Satım Platformu, Kurumsal Kredi Kartları.

Kredilerimiz 42 milyar TL’yi aştı
FİNANSBANK Kobi ve Tarım Bankacılığı Genel Müdür Yardımcısı Metin Karabiber, küçük ve orta boy işletmelerin her ülkede olduğu gibi ülkemizde de ekonomik canlılığın göstergesi konumunda olduğunu vurgulayarak, “Bankamız için de oldukça önemli bir yere sahip. 2013 başından bu yana Kobi’lerin bankalardaki işlem hacimleri gitgide artıyor. Özellikle nakdi kredilerde tüm bankalarda yüzde 21’lik bir hacim artışı gözleniyor; bu oran Finansbank’ta yüzde 40 seviyelerindedir” dedi.

Yatırım için mutlaka düşük faiz ortamının olması gerekmediğine de değinen Karabiber şöyle konuştu: “Piyasaların büyüme tarafında yukarı ivme ile desteklendiği durum ve düşük faiz yatırım ortamını daha cazip hale getirecektir. Bu durumu fırsata çevirmek isteyen KOBİ’lere 120 aya kadar uzayan vadelerle kredi vererek ülke ekonomisine ve KOBİ’lere destek olmaya devam ediyoruz. Finansbank olarak, KOBİ’lere kendi ölçeklerine uygun bankacılık ürün ve hizmetleri sunuyoruz. Kredi büyümemizi ilk 9 ayda yüzde 50 artış ile mikro işletmeler göğüslemiş durumda” diye konuştu.

Finansbank’ın 2013 yılının son çeyreğinde, ‘Bizce Mümkün’ yaklaşımıyla müşteri odaklı faaliyetlerini sürdürdüğünü söyleyen Karabiber şu bilgileri verdi: “Eylül sonu itibariyle KOBİ’lere toplam 2.6 milyar TL’lik nakdi ve gayrinakdi kredi kullandırdık. Ekim sonu rakamlarına baktığımızda da 100 binden fazla işletmeye toplam 4 milyar TL’lik nakdi kredi kullandırdığımızı görüyoruz. Bunun yüzde 70’i taksitli ticari kredi niteliğindedir. Özellikle SMS hattımız ile kısa süre içerisinde sonuç belirtmemiz ve 50 bin TL’ye kadar kredi imkanı sunabilmemiz sayesinde müşterilerimizin algısını bu yöne çekebildik. Bankamız 2013 yılında KOBİ ve bireysel kredilerde başarılı bir şekilde Pazar payını arttırarak büyüdü. İlk dokuz aylık dönemde toplam kredi büyüklüğümüz yüzde 14 artışla 42 milyarı aştı. Bu rakam içinde KOBİ’lerin payı giderek artıyor. 2014 yılında da KOBİ’lere vereceğimiz destek katlanarak devam edecek. KOBİ’lere hem finansal, hem de danışanlık desteği sağlamak amacıyla ürünlerimizi, sağladığımız platformları etkin ve verimli süreçlerle yapılandıracağız. Önümüzdeki dönemde ürün ve hizmete erişim kanallarında müşterimize hız kazandıracak çalışmalara imza atacağız. Bununla beraber değişen yasal düzenlemeler ve ekonomik gelişmelere bağlı olarak, tıpkı yazarkasa pos’ta olduğu gibi, esnafın ihtiyaçlarını doğru analiz etmeye, anlamaya çalışacağız. Esnafın ihtiyaçlarını proaktif olarak karşılayarak, bankacılık işlemlerini kolaylıkla yapabilecekleri şekilde her zaman yanlarında yer alacağız.”

Krediden nakit akışına bankamızda KOBİ’lere özel hizmetlerin bir dizi yelpazede sunulduğuna dikkat çeken Kababire şöyle devam etti: “İşletme sermaye ihtiyacının taksitli geri ödemelerle şekillendirilebildiği kısa vadeli taksitli kredilerden yatırım için gereken daha büyük tutarlarda ve uzun vadelerde kredi türlerine, beklenmeyen kısa süreli nakit ihtiyacının karşılanabileceğini Kobi Nakit Hesaptan POS cirosu veya tahsil çekleri karşılığı kullanılabilecek avantajlı dinamik krediye finansman tarafından oldukça zengin ve müşterinin kredi geri ödeme gücüne bağlı şekillendirilebilecek kredi ürünlerimiz bulunuyor. Özellikle 7646 SMS hattımız ile müşterilerimize aynı gün için başvuru sonucunu iletebildiğimiz KOBİ Para Cep’te kredi ürünümüz ile esnafın 50.000 TL’ye kadar kredi ihtiyacını hızla çözebilmekteyiz.
Turizm Destek Paketimiz ile Turizm sektöründe faaliyet gösteren müşterilerimize POS’tan sigortaya kadar uzanan geniş bir ürün gamıyla özel çözümler sunuyoruz. Ayrıca ülkemizin yenilenebilir enerji kaynakları alanındaki gelişimini ve nispeten yeni olan bu alanda KOBİ’lerimizi desteklemek için 120 ay vadeli kredilerimizle güneş enerjisi ve rüzgar enerjisi yatırımlarını finanse ediyoruz. Bizim KOBİ’lerimize ulaştığımız gibi KOBİ’lerin de bankamıza olan erişimini kolaylaştırmak istiyoruz. Bu nedenle arzu eden KOBİ’lerimizin SMS ve internet üzerinden de kolayca bankamız müşterisi olmasını sağlıyoruz.”

Kredilerimizin yarısı KOBİ’lere
KUVEYT Türk Bireysel ve İşletme Bankacılığından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Oral, portföylerinin en büyük kısmı olan yüzde 45’lik kısmının KOBİ kredilerinden oluştuğunu belirterek, “Bu büyüklüğü genel bankacılık sektörü kredileri içindeki yüzde 25’lik payla mukayese ettiğimizde, KOBİ bankacılığının genel faaliyetlerimiz arasındaki payının sektör ortalamasının neredeyse 2 katı olduğu gözlemlenmektedir” dedi. Oral, KOBİ Bankacılığındaki faaliyetleriyle ilgili şu bilgileri verdi: “Son zamanlarda hizmete aldığımız yeni ürünümüz olan İhracat Finansmanı ürününü KOBİ müşterilerimizin hizmetine sunmuş bulunmaktayız. Bu ürünümüz Katılım Bankacılığı prensipleri çerçevesinde geliştirilmiştir ve faizsiz olarak müşterilerimizin ihtiyaçlarını karşılayacak bir üründür. KOBİ’lerimizin şirket harcamaları için yeni bir Business Plus işletme kartını piyasaya sunmuş bulunmaktayız. Business Plus işletme kartı ile, KOBİ’lerin günlük alımlarını finanse etmesine ve kendi nakit akışlarına göre ödeme planları oluşturmasına olanak sağlamayı amaçlıyor. Sat Geri Kirala birçok ülkede uygulanmakta olan, Türkiye’de ise 6361 sayılı Yeni Finansal Kiralama Kanunu ile birlikte mümkün hale gelen bir uygulamadır. Uygulama genel olarak Leasing’e konu olan bir mala sahip olan kişinin veya kuruluşun bu malı finans kuruluşuna satması sonrasında ise geri kiralaması şeklindedir. Bu şekilde finansal kuruluşlar leasinge konu mallar aracılığıyla piyasaya fon sağlayabilmektedir. Yazarkasa POS entegrasyonu geçiş sürecimiz tamamlanmış olup kendi sanal pos yazılımımız oluşturulmuştur, yazarkasa posa dönmeyecek mobil posların yazılım güncelleştirilmesiyle sabit posa dönüşümleri tamamlanmıştır.”

Kuveyt Türk olarak etik bankacılık misyonu ve faizsiz bankacılık ilkeleri doğrultusunda, KOBİ‘ler ile kısa süreli çalışmalar yerine işletmenin bir ortağı gibi hareket ederek sürdürülebilir birliktelik oluşturmayı hedeflediklerini kaydeden Oral şunları anlattı: “Bunun için KOBİ’lerimize finansal danışmanlık hizmeti vererek Kuveyt Türk’ün KOBİ’lerin beklentilerine yönelik özel hazırladığı ürün hizmet ve kampanyalar ile çözüm ortağı olmaya çalışmaktayız. KOBİ’lere Sağlam Finansal Kararlar adı altında finansal danışmanlık seminerleri düzenliyoruz. En son Kasım ayında İzmir’de KOBİ’ler ile geniş katılımlı olarak düzenlediğimiz organizasyon ile çalıştığımız KOBİ’ler ile buluşma sağladık.
Bu organizasyonu daha önce Elazığ, Adana, Antalya, Konya, Bursa, Kayseri, Gaziantep, İzmit, Düzce, Mersin, Denizli, Isparta, Afyon, Samsun, İzmir ve Trabzon’da yaptık. Organizasyon içeriğinde mevcut ve potansiyel KOBİ müşterilerimize, (tercihen işletme bankacılığı müşterileri) portföyümüz de bulunan 55 bin KOBİ müşterilerinden elde ettiğimiz araştırma sonuçlarını paylaşıyoruz. Ayrıca bankacılık deneyimlerimiz doğrultusunda karşılaştığımız KOBİ’lerimizin yapmış olduğu finansal hatalardan bahsederek, KOBİ’lerimizin sağlam finansal kararlar verebilmeleri adına tecrübelerimizi paylaşıyoruz. Ekonomik krizlerden firmaların nasıl etkilendiği, aile şirketlerinde yaşanan problemlerden, yapılan stratejik yatırım hataları ve yanlış kar analizlerinden bahsedilmektedir. Özellikle nakit yönetiminin üzerinde durmakta, likiditelerini dengede tutabilmeleri ve türbülanslardan etkilenmemeleri için aktiflerinin minimum yüzde 10’u kadar nakit bulundurmalarını önermekteyiz.”

Global rekabette KOBİ’lere destek
TSKB Genel Müdür Yardımcısı Burak Akgüç, başta Dünya Bankası ve Avrupa Yatırım Bankası olmak üzere çok sayıda uluslararası finans kuruluşundan sağladıkları orta-uzun vadeli fonları yatırım veya işletme sermayesi finansmanı amacıyla KOBİ’lere kullandırdıklarını söyledi. 2013 Aralık ayında Avrupa Yatırım Bankası’ndan KOBİ yatırımlarının finansmanı amacıyla 150 milyon Euro tutarında kredi sağladıklarını söyleyen Akgüç, şunları anlattı: “Önümüzdeki dönemde de bu kapsamda yeni kredi anlaşmaları imzalamayı planlıyoruz. Bu kredilerin bir bölümünü yatırım kredisi veya işletme kredisi olarak KOBİ başlığı altında doğrudan, bir bölümünü ise 2004 yılından bu yana APEX Bankacılığı olarak adlandırdığımız faaliyetimiz ile dolaylı olarak aktarıyoruz. Böylece APEX kredilerimiz Türkiye’de yaygın şube ağına sahip bankalar ve finansal kiralama şirketleri aracılığıyla daha çok KOBİ’ye ulaşma imkanı buluyor. APEX kredilerimiz içinde en büyük payı ihracata yönelik çalışan KOBİ’lerin finansmanı oluşturuyor. Bu açıdan değerlendirildiğinde ülkemiz ekonomisi için büyük önem arz eden ihracatın desteklenmesi ve KOBİ’lerin global rekabet gücünün artırılması konularında önemli katkı sağlıyoruz.”
Kredi değerlendirme sürecimizde her bir projeyi mali, iktisadi ve mühendislik bakış açılarıyla analiz ettiklerini kaydeden Akgüç, “Yatırımların çevresel risklerini ölçüyoruz. Bu kapsamda incelemeye aldığımız projelerin daha verimli hale getirilmesi konusunda KOBİ’lere teknik anlamda danışmanlık veriyoruz. Ayrıca destek verdiğimiz KOBİ’ler uluslararası standartlarda finansman dokümantasyonu konusunda ciddi tecrübe kazanıyor; mali tabloların hazırlanması, nakit akım projeksiyonlarının oluşturulması ve çevre dokümantasyonu gibi konularda bilgi birikimlerini artırarak kurumsallaşma yolunda ilerleme sağlıyorlar. Kredilendirdiğimiz KOBİ’lerin özkaynak finansmanı ile desteklenmeleri söz konusu olduğunda bankamızın ‘Kurumsal Finansman’ bölümünün sunduğu halka arz, şirket birleşmeleri ve diğer danışmanlıklar ile hizmet yelpazemizi genişletebiliyoruz” şeklinde konuştu.

KOBİ’lerin de halinden anlıyoruz
VAKIFBANK Genel Müdür Yardımcısı Lütfü Çelebi, VakıfBank olarak, ‘Halden Anlayan Banka’ konsepti doğrultusunda KOBİ’ler için farklı ürünler geliştirdiklerini belirterek, “Farklı ürün ve çözümlerle KOBİ’lere avantajlı hizmetler sunmaya devam ediyoruz. KOBİDOST markamızın da temelini oluşturan hizmet anlayışıyla hareket ederek, KOBİ’ler için finansman çözümü üretmenin yanı sıra, kendimizi bir iş ortağı olarak konumluyor, değişen pazar şartları ve ihtiyaçlara göre de ürünlerimizi geliştiriyoruz” dedi.
Banka olarak, KOBİ’leri belli büyüklükte segmente ederek müşterilerin ihtiyaçlarına yönelik ürünler çıkardıklarını vurgulayan Çelebi şöyle konuştu: “Dönemsel olarak çok uygun koşullara sahip zengin içerikli kampanyalar düzenliyoruz. Aynı zamanda finansal olmayan hizmetlerle de KOBİ’lerimizin ihtiyaçlarına çözüm sağlayarak onların gelişiminde önemli yeri olan teknolojik hizmetlerden de yararlanmalarını sağlıyoruz. Özellikle şubelerimizdeki KOBİ portföy yöneticilerimiz her zaman KOBİ’lerimizin yanında ve hizmetinde olarak onlara destekte bulunmaktadır.”

Çelebi Vakıfbank’ın KOBİ’lere özel ürünlerini şöyle sıraladı:
*“Esnafa Halden Anlayan Kredi” paketi ile esnafımıza “Mini, Standart ve Masrafsız” şeklinde 3 farklı kredi seçeneği sunulmaktadır. Pakette yer alan tüm krediler, esnek ödeme planlarına sahiptir.

*Hesap ortada kredi kampanyası ile KOBİ’lerimizin çok uygun maliyetlerle finansmana ulaşması hedefliyor ve kredi kullanan KOBİ’lerimize önemli avantajlar sağlıyoruz. Kampanya kapsamında KOBİ’lerimiz 50 bin TL’ye kadar nakit ihtiyaçlarına yüzde 0’dan başlayan faiz oranları ile rahatça ulaşabiliyor.

*Bankamızın geliştirdiği yeni bir ürün olan “Altın Çek” ile; hesap bakiyesi müsait olmasa dahi, karşılıksız çıkan her Altın Çek yaprağı için 3.000 TL’ye kadar ödeme yapıyoruz. Piyasada itibarını sağlamlaştırmak isteyen KOBİ’lerimiz, “VakıfBank Altın Çek”i kullanarak önemli bir üstünlük sağlıyor.

*İşini büyütmek için ilave işletme sermayesi ihtiyacı duyan KOBİ’lere destek olmak amacıyla, ikamet amaçlı gayrimenkul teminatı karşılığı 120 aya kadar vadeli “KOBİDOST Sermaye Kredisi” kullanabilme ve bu sayede firma bilançosuna uzun vadeli kaynak yaratabilme imkanı sunuyoruz.

*Bankacılık işlemlerine ayrı ayrı masraf ödemeyip temel bankacılık işlemlerinden tasarruf etmek isteyen KOBİ’lere yardımcı olmak amacıyla 6 çeşit “Halden Anlayan Tarife” adı ile bankacılık hizmet paketi oluşturularak, KOBİ’lerin hizmetine sunuyoruz.

*KOBİ’lere “Dış Ticaret Paketi” adı altında Finansman, Standart, Adetsel, Hacimsel, Karma ve Kurumsal Paket şeklinde 6 farklı dış ticaret ürün paketi sunuyoruz. Bu ürünler içerisinde avantajlı kur ve komisyon, parite işlemleri, alıcının hesabına aynı gün içinde transfer, gümrük vergisi ödemelerini kolaylaştıran Gümkart ve ilave faiz indirimleri gibi dış ticarette KOBİ’lerimize fark yaratacak avantajlı imkanlar sunuyoruz.

*Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası’ndan (EBRD) sağlanan kaynak ile Türkiye Sürdürülebilir Enerji Finansmanı Programı (TurSEFF) kapsamında küçük veya büyük ölçekli enerji verimliliği, yenilenebilir enerji verimliliği, ticari binaların enerji verimliliği ve tedarikçi finansmanı gibi farklı enerji verimliliği kredilerini, 5 milyon Euro limite kadar özel vadelerde ve çok uygun faiz oranları ile KOBİ’lerimizin hizmetine sunuyoruz.

Müşteri sayımız 700 bini aştı
ŞEKERBANK İşletme ve Tarım Bankacılığı Genel Müdür Yardımcısı Halit Yıldız, Şerekbank’ın KOBİ segmentindeki bütün işletmelere ulaşma hedefi ile büyüdüğünü vurgulayarak, “Bankamızın 2013 yılbaşından Eylül 2013’e kadar KOBİ kredilerindeki büyüme oranı yüzde 28.5’tir. Toplam nakdi kredi portföyümüz içerisinde KOBİ kredilerine ayırdığımız pay ise yüzde 50 civarındadır. Anadolu Bankacılığı’ndaki uzmanlığımız doğrultusunda, 2013 yılında da kredilerimizin büyük kısmını esnafımıza, KOBİ’lere, çiftçimize, yani üreten kesime kullandırmaya devam ediyoruz. Özellikle de mikro ve küçük işletmelere yoğunlaştık. KOBİ müşteri sayımız 2013 yılı Eylül ayı itibarıyla 700 bini aşmıştır” dedi.

Çalışma sermayesi finansmanına yönelik krediler yanında, duran varlıkların finansmanına yönelik orta ve uzun vadeli kredilerin TL, ve yabancı para olarak KOBİ’lere sunduklarını kaydeden Yıldız, şöyle devam etti: “Piyasa koşullarının daraldığı dönemlerde KOBİ’lerimizin finansal sıkıntılarını asgari düzeye indirmek için karşılıklı işbirliği çerçevesinde çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Bu kapsamda kamunun da desteğiyle, KGF ve KOSGEB gibi destek programları çerçevesinde, bankamız kaynaklarını da devreye alıyoruz. Öte yandan, enerji verimliliğinin finansmanında sektörümüzde bir ilk olan ve tarımdan bireysel müşterilere, KOBİ’lerden kurumsal müşterilere kadar geniş bir yelpazede sunulan EKOkredi ürünümüzle de büyük başarı elde ettik. Bu kapsamda, enerji verimliliğini artıran, emeği koruyan, doğayı koruyan yatırımların ve buna yönelik giderlerin finansmanını uygun koşullarda sağladık ve bu alanda en nitelikli hizmeti vermeye devam ediyoruz. EKOkredi ile 5 bin 726 KOBİ, esnaf, çiftçi ve küçük işletmemizi enerji tasarrufu ile tanıştırdık.”

Ayrıca esnaf ve küçük işletmelere özel olarak geliştirilen Üreten Paket ile esnaf ve küçük işletmeler bankacılık işlemlerinde yüzde 50’ye, kredi faizlerinde ise yüzde 20’ye varan oranlarda indirim avantajından yararlandıklarını söyleyen Yıldız, şunları aktardı: “Uzun dönemli işbirliğine dayanan bankacılık anlayışıyla Üreten Paket ürünümüz kapsamında maliyetleri düşürerek, esnaf ve küçük işletmelerin bankacılık hizmetlerini daha uygun fiyatlarla almasını sağlıyoruz. Üreten Paket ile esnek ödeme planına sahip kredilerin yanı sıra 5 bin TL’ye kadar teminatla Acil Sağlık/Ferdi Kaza Sigortası ve 25 bin TL’ye kadar teminatla İşyeri Sigortası sunuyoruz. Bu pakete sahip olan müşterilerimiz ek olarak telefondan da 7/24 saat hizmet veren Üretene Destek Hattı aracılığıyla, hukuki danışmanlıktan mali müşavirliğe, otel bilgi servisinden rezervasyona, kongre-fuarlara ve konferans organizasyonuna kadar geniş yelpazedeki danışmanlık hizmetlerinden hiçbir ücret ödemeden yararlanabiliyor. Üreten Paket sahibi esnaf ve işletmeler ayrıca uretenedestek.com sitesi üzerinden kendi web sitelerini ücretsiz kurabiliyorlar.”

6 ay ödemesiz 60 ay vadeli kredi
YAPI Kredi KOBİ Bankacılığı Grup Direktörü Aslı Düzenli, Yapı Kredi olarak KOBİ’lerin ülke ekonomisinin itici gücü olduğunun bilinciyle hareket ettiklerini kaydederek, “Müşterilerimizi tanımaya odaklanıyor, onların talep ve ihtiyaçlarına uygun ürün ve hizmetler sunmak için çalışıyoruz. Bu kapsamda geniş müşteri kitlemizin birbirinden farklı ihtiyaçlarına göre şekillendirdiğimiz ürün ve hizmetlerimiz, segment bazlı servis modelimizle KOBİ bankacılığındaki öncü rolümüzü sürdürüyoruz” dedi. KOBİ’lere yönelik olarak pek çok farklı kredi ürünlerinin bulunduğunu söyleyen Düzenli, bunları şöyle anlattı: “İmalat sektörüne özel, 6 aya kadar ödemesiz 60 ay vadeli donanım kredisinin de aralarında yer aldığı finansman ve diğer kredi ihtiyaçlarına yönelik, avantajlı bankacılık işlemleri, sektöre özel sigortalar, dış ticaret hizmetlerimiz bulunuyor. Perakende sektörüne yönelik olarak ise Esnek Ticari Hesap ürünümüzle birlikte hırdavat, nalbur, toptan gıda sektörlerinde faaliyet gösteren KOBİ’lere Trio Kart, Metro Club Card ve Bizim Profesyonel Kart çözümlerimizi sunuyoruz. Bu kartlarımızla anlaşmalı firmalardan uzun vadeli taksitlerle her türlü ürün alımı sağlanabiliyor ve kart kullanıcıları sistem içinde avantajlı şekilde mal tedariki yapabiliyor.”

Düzenli bankanın diğer ürünleriyle ilgili şu bilgileri verdi: “Turizm sektöründe faaliyet gösteren otel, pansiyon, acente gibi küçük ve orta çaplı işletmelere yönelik sunduğumuz 36 aya kadar vadeli kredi ürünlerimizle, yeni sezona hazırlanan işletmelerin tadilat, yenileme, malzeme tedarikine finansal destek sağlıyoruz. Müşterilerimiz farklı ihtiyaçlarını karşılayabilmek için sunduğumuz kredilerden kendilerine uygun olanları tercih edebiliyor. Turizm sektöründe faaliyet gösteren müşterilerimizin en fazla tercih ettiği ürün olan Ödemesi Kolay Turizm Kredisi’ni sektördeki yüksek yatırım ihtiyacını ve sezonsal gelir değişimini dikkate alarak hazırladık. Geliri sezonsal olarak değişen turistik işletmeleri desteklemek üzere tasarladığımız krediyi, 24 aya varan vade ve 6 aya varan ödemesiz dönem imkanıyla müşterilerimize sunuyoruz.

Türkiye’de girişim yapmak isteyen her 10 kişiden birinin işini franchise sistemiyle kurmak istediğini de göz önünde bulundurarak start-up girişimcilere franchising kredisini sunuyoruz. Franchising kredisi, franchising yöntemi ile ticari faaliyette bulunacak olan veya mevcutta bir franchising sistemine dahil olan müşterilerimizin finansman ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik bir ürünümüz. Müşterilerimiz bu krediden 36 aya kadar vadeli, ayda, 3 ayda ve 6 ayda bir eşit taksitli veya 6 aya kadar ödemesiz olmak üzere uygun faiz oranlarıyla faydalanabiliyorlar.”

KOBİ’lere 30 milyar TL destek
ZİRAAT Bankası Girişimci Pazarlama Grup Başkanı Turgut Gülcihan, Kobi Bankacılığını daha makro yaklaşımla ‘Girişimci Bankacılık’ kavramı adı altında kullanmaya başladıklarını belirterek, “Ülkemizin her köşesine yayılmış 1636 şubemiz ile her sabah 5 bine yakın pazarlama kadromuz Türkiye’nin 81 il, 919 ilçe, 1915 beldesinde ve 34 bin 381 köyünde, 400’ü aşkın yerde tek Banka olarak, yeni iş tutuş biçimi ile Kobilere hizmet vermeye devam ediyoruz” dedi. Ziraat’in bu yıl 150. yılını kutladığını hatırlatan Gülcihan, Ziraat’in KOBİ bankacılığı alanındaki çalışmalarını şöyle anlattı: “Geniş ürün yelpazemiz ve müşteri odaklı hizmet anlayışımız sonucu, Girişimci segmentteki müşteri sayımız yaklaşık 1.5 Milyona ulaşmıştır. Önümüzdeki yıl bu sayıyı daha da yukarılara taşımayı hedefliyoruz. Sektör KOBİ kredilerinde 2013 Eylül itibariyle yüzde 27 büyürken Bankamız yüzde 57.18 büyümüştür. Girişimci segmentte Bankamızın sektörden aldığı pay yüzde 11’lere ulaşmıştır. Sektör payımızı, Bankamızın gücüne ve “Girişimci Bankacılık” alanında marka olma hedefine yakışır bir şekilde en üst seviye çıkarmak 2014 yılı temel stratejilerimiz arasındadır. Öte yandan, Girişimci kredilerimizin Bankamızın toplam krediler içindeki payı yüzde 28 oranı ile 30 milyar TL seviyesine ulaşmıştır.”

KOBİ-Girişimci segment olarak ilk işe başlama anından itibaren bütün büyüme evrelerini dikkate alarak her alt segmentin ihtiyaçlarına göre süreç geliştirdiklerini söyleyen Gülcihan şunları anlattı: “Bu kapsamda ‘İlk bankam İlk işim’ adıyla, Siftah Ziraat’ten sloganı ile Avrupa Yatırım Fonu teminat desteği kapsamında, KOBİ’lerin işletme ve yatırımlarında kullanılmak üzere yaklaşık 30 bine yakın müşterimize kredi kullandırımı gerçekleşmiştir. Avrupa Yatırım Fonu teminat destekli “İlk Bankam İlk İşim” kredisi ile teminat sıkıntısı çeken, yeni iş kuran veya işini büyütmek isteyen girişimcilere toplamda 1 milyar 300 milyon TL tutarında kredi kullandırılarak önemli ölçüde destek olunmuştur. İlgili kredide bankacılık sektöründe ilk defa kadın girişimcilerimize somut pozitif ayrımcılık yapılarak (ek faiz oranı ve vade avantajları sunarak AYF teminat destekli kredimizden 2.959 kadın girişimcimiz, yaklaşık 128 milyon TL kredi kullanarak Bankamızdan finansal destek alarak ilk işlerini kurmuşlar ve iş hayatına atılmışlardır. AYF kredimiz ile Bankamız; mesleki gelişime, istihdam ve üretime destek olmanın yanında sadece ekonomik değil kadın girişimcilerimizi destekleyerek toplumun sosyal gelişimine de katkı sağlamaktadır.”

Ziraat’in KOBİ’lere destek kapsamında çeşitli uluslararası kuruluşlarla da işbirliği yaptığına değinen Gülcihan şöyle devam etti: “Gelişen KOBİ’lerin artan ihtiyaçlarına çözüm olarak ödemesiz dönemli ve esnek dönem ödemeli, uzun vadeli ve düşük maliyetli olmaları itibariyle yatırım ve işletme finansmanı sağlayan, sektördeki diğer kredilerden ayrılan Dünya Bankası KOBİ’lerin İkinci Finansmana Erişim Kredisi (SME II), Dünya Bankası Enerji Verimliliği Kredisi, Avrupa Yatırım Bankası kaynaklı kredilerin KOBİ’lere ulaştırılmasında Banka olarak aracılık etmeye ve bunun yanında müşterilerimizi tüm ürünlerimizle desteklemeye devam ediyoruz. Ayrıca müşterilerimize tüm dış ticaret ürünleriyle riskten korunma amaçlı forward vb. türev enstrümanlar da sunulmaktadır. Bankamız ile Dış Ekonomik ilişkiler Kurulu (DEİK) arasında, Ekonomi Bakanlığı’nın desteği ile Türk Makine Sektörü’ nün ihracatını artırmaya yönelik olarak protokol imzalanmıştır.”

41 ilde 20 bin iş insanına destek
TEB Genel Müdürü ve KOBİ Bankacılığı Genel Müdür Yardımcısı Turgut Boz, KOBİ’lerin bir anlamda ülke ekonomisiyle eşdeğer olduğuna dikkat çekerek, şöyle konuştu: “Dolayısıyla doğrudan KOBİ’lere verilen destek, dolaylı olarak ülke ekonomisine ivme kazandırır. Bu noktada bankacılık sektörü kilit bir rol üstlendiğini söyleyebiliriz. Önceki yıllarda, bankalar KOBİ’ler için sadece finansman ihtiyaçlarına cevap veren bir kurum iken, şimdi bankaların kendilerini KOBİ’lerin “iş ortağı” olarak konumlandırmaya çalışmaya başladıklarını görüyoruz. Bu bakış açısının değişiminde, klasik banka-KOBİ ilişkisinin yıkılmasında TEB’in önemli bir katkısı olduğunu düşünüyorum. 8 yıl önce KOBİ Bankacılığı’na başlarken bu işi nasıl farklı yapabiliriz, rekabette nasıl farklılaşabiliriz diye baktık. İşe KOBİ’leri inceleyerek başladık. Yaptığımız araştırmada gördük ki; KOBİ’lerin önemli bir kısmı bilgi yetersizliğinden dolayı yoluna devam edemiyor. Bu nedenle KOBİ’lerin Danışman Banka anlayışını geliştirdik. Bu alanda Türkiye’de yeni bir yaklaşımdı. Bu kapsamda “KOBİ Nerede TEB Orada” sloganıyla her kanaldan KOBİ’lere ulaşmayı ve onlara rekabette güçlendirecek bilgiyi ücretsiz olarak vermeye başladık. TEB KOBİ Akademi ile il il gezdik. Bu kapsamda 41 ilde 71 etkinlikle 20 bine yakın iş insanına eğitim hizmeti verdik.”

Ülke ekonomisinden daha fazla pay
BANK Asya Ticari KOBİ Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Murat Demir, Bank Asya’nın KOBİ bankacılığında 2013 yılı başında 2.2 milyar TL olan nakit finansman desteği tutarını Kasım 2013 itibariyle yüzde 54 büyüme ile 3.4 milyar TL’ye yükselttiğini belirterek, “Bu süre zarfında müşteri sayımız yüzde 14’lük bir artış göstermiştir. KOBİ Finansman Desteği’nin banka bilançosundaki payı yüzde yüzde 13’ten yüzde 18’e yükselmiştir” dedi.

2014 yılında bu alanda fark oluşturmak ve KOBİ’lerin farkında olmak misyonuyla çalışmalara devam edeceklerini kaydeden Demir şöyle konuştu: “Tüm KOBİ personellerimize akademik eğitimler vererek danışmanlık misyonumuzu ön plana çıkarmak, STAR KOBİ personellerini esnafın hizmetine sunmak temel stratejilerimiz arasındadır. 2014 başında hayata geçmesini planladığımız STAR KOBİ DANIŞMANLARI projemiz ile yola ilk çıktığımızda söylediğimiz “KOBİ’lere sağladığımız finansman ve bankacılık hizmetlerinin yanında KOBİ’lerin danışman bankası olacağız” söylemini de tam anlamıyla hayata geçirmiş olacağız. Müşterilerimize faizsiz bankacılık ilkeleri çerçevesinde ve bir finansal market anlayışı ile hizmet veriyoruz. Genç ve dinamik kadrolarımızla, müşterilerimizi anlayan, beklenti ve ihtiyaçlarına etkin ve hızlı çözüm üreten bir ekibimiz var. Kendimizi değişen ve gelişen müşteri ihtiyaçlarımıza göre yenileme kapasitesine sahibiz. Aynı zamanda katılım bankacılığı normlarına uygun ürün yelpazemizi müşterilerimizin ihtiyaçları doğrultusunda geliştirerek KOBİ’lere desteklerimizi sürdürmek istiyoruz. Finansman paketlerimiz dışında Leasing, Tarım Bankacılığı ve Dış Ticaret konusunda yardım, yönlendirme ve bilgilendirme isteyen KOBİ’lere gerekli desteği veriyor ve büyüyen ülke ekonomisinden KOBİ’lerin daha fazla pay almalarını hedefliyoruz.”

Haberle ilgili daha fazlası: