Kimlik üç Avrupa markasını bünyesini katarak büyüyor

Güncelleme Tarihi:

Kimlik üç Avrupa markasını bünyesini katarak büyüyor
Oluşturulma Tarihi: Eylül 19, 2007 00:00

ESKİDEN Vakko’nun bulunduğu, Atatürk Bulvarı’ndaki çok katlı binanın ev sahipliği yaptığı Kimlik Mağazası, üç Avrupa markasını bünyesine katarak büyümesine devam ediyor. İtalyan Avacava, Alman Paulmark ve Fransız Purlin’in isim hakkını alan Kimlik, 19 olan mağaza sayısını 2010’da 50’ye çıkarmayı hedefliyor. Kimlik’in sahibi olan 7 ortaktan biri olan Abdül Nasır Çetin, Ankara Hürriyet’e yeni atılımları, hedeflerini ve Kimlik’in oluşumunu anlattı.

ANKARA’DA kurulan Kimlik mağazası, Avrupa’nın üç markası Avacava, Paulmark ve Purlin’i de alarak büyümesine devam ediyor. Kimlik’in 7 ortağından biri olan Abdul Nasır Çetin, 19 olan mağaza sayısını 2010’da 50’ye çıkarmayı hedeflediklerini belirtti.

Dışkapı’daki Rus Pazarı’nda işportacılıkla başlayan konfeksiyon işini kısa sürede büyüterek 1995’de aile şirketi olarak Kimlik Mağazası’nı kurduklarını kaydeden Çetin, kurumsal kimliklerini tamamlamak üzere olduklarını belirterek, büyümeye devam edecekleri mesajını verdi. Çetin, "Perakendede en iyisi olmayı hedefliyoruz" diyerek, isim ve üretim hakkını devraldıkları üç markayı ve Kimlik Mağazası’nın gelişimini Ankara Hürriyet’e şöyle anlattı:

YERLİ TASARIM, KUMAŞ VE ÜRETİM : Avrupa’da isim yapmış üç markayı bünyemize katarak, bunları tamamen yerli tasarım, kumaş ve üretimle hem Türkiye hem de yurtdışında pazarlayacağız. İtalyan markası olan Avacava sporgiyim, Alman markası Paulmark klasik-erkek giyim, Purlin ise Fransız genç-bayan giyim markaları. Markaların imalatı ve tasarımı İstanbul’da yapılıyor. Hepsi de Avrupa’da isim yapmış bu markaları tamamen yerli tasarım, kumaş ve üretimle Türkiye’nin en tanınmış markaları arasına sokmayı hedefliyoruz. Bu markaları önce Ankara Atatürk Bulvarı’ndaki mağazamızda, daha sonra ise Türkiye’deki diğer mağazalarımızda satmayı daha sonra ise Avrupa’ya açılmayı düşünüyoruz. Markalaşma atağımız bizim için çok önemli çünkü daha hızlı büyümenin ön şartlarından biri de markalaşmak. Ayrıca perakendecilik ve tekstil sektöründe bir süre sonra kendi üretiminizi yapmanız, markalaşmanız gerekiyor.

REAL KLASİK’DEN KİMLİK’E Biz bir aile şirketiyiz. Dışkapı Rus Pazarı’nda işportacılıkla başladığımız giyim kuşam işini 7 kuzen çalışarak kısa sürede büyüttük. Önce Tiffany & Co.’nun birkaç mağazasını devraldık. Daha sonra 1995’de Demirtepe’de ilk Kimlik mağazasını açtık. İlk başta isimimiz "Real" Klasik’di ama daha sonra REAL Hipermarket bu ismi tescilleyince yeni bir isim arayışına girdik. İsanların kolay anımsayabileceği, akılda kalan bir isim olsun istedik ve Kimlik ismi ortaya atılınca beğendik, onu seçtik. Kurumsallaşma çalışmalarımız tamamlanmak üzere. Hedefimiz perakendede Türkiye’nin en iyisi olmak. Mağaza sayımızı artırıp markalaşmaya hız vereceğiz. Şu an Ankara dışında Bursa, İzmit, Antalya, Diyarbakır, Malatya, Elazığ ve Van’da mağazalarımız var.

Eski Vakko şimdiki Kimlik

KİMLİK’in Türkiye’deki en büyük mağazası 5 bin 500 metrekare ile Diyarbakırdaki mağazamızdan önceki en büyük mağaza olan Atatürk Bulvarı üzerindeki mağaza. Kimlik’den önce 30 yıl boyunca Vakko’ya ev sahipliği yapmış olan bu binaya geçtikten sonra büyümemiz yüzde 100 arttı. Çok merkezi bir konumda olmamız en büyük avantajımız. İstanbul merkezli Boyner ve YKM’den sonra Ankara merkezli Kimlik, başkentin en büyük mağazalarından biri. Kriz dönemlerinde birçok işyeri kapanırken büyümesine devam eden Kimlik’in satış rakamları da büyük bir hızla artıyor. Yerli ve yabancı toplam 150 markayı bünyesinde bulunduran Kimlik sezonda, yani yani üç ayda yaklaşık 1 milyon adet ürün satıyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!