EKSTRA
MENÜ
R

Evde sağlıklı ve zinde kalabilmek için dikkat etmeniz gerekenler

KAYDIR6657A1DD-6E78-429E-89FB-338B6D446723Created with sketchtool.

Yaşadığımız pandemi nedeniyle günlerimizin büyük bir çoğunluğunu evlerimizde geçiriyoruz. Dolayısıyla bazen karamsarlığa düşebiliyor veya kendimizi sürekli bir şeyler atıştırırken bulabiliyoruz. Bu durum zamanla hem psikolojimizi hem de beden sağlığımızı olumsuz etkiliyor. Peki, sağlıklı ve zinde kalabilmek için nelere dikkat etmek gerekiyor? İşte detaylar…

Beslenmenize dikkat edin

Bağışıklık sistemimizi güçlendirmek ve kilo almamak için daha sağlıklı gıdalar tüketmeye özen gösteriyoruz. Ancak bazen karnımız aç olmasa bile, sırf can sıkıntımızı gidermek için kendimizi buzdolabının karşısında bulabiliyoruz. Moralimizi yerine getirmek için seçtiğimiz yiyeceklerse maalesef çoğunlukla yüksek kalorili gıdalar oluyor. Bu tip durumlarda tek başınıza kontrol sağlayamadığınızı düşündüğünüzde online danışmanlık veren uzman bir diyetisyenden destek almanızı öneririz. Böylelikle hem diyetisyeninizin yönlendirmeleriyle sağlıklı beslenme motivasyonunuz artar hem de ideal kilonuzu korumuş olursunuz.

Düzenli olarak egzersiz yapın

Sosyal yaşamımızın büyük ölçüde kısıtlandığı bugünlerde, fiziksel ve ruhsal sağlığımızı korumak için ev içinde hareket halinde olmak önem kazandı. Daha önce spor geçmişi olmayan biriyseniz, gündelik yaşamınıza sporu dahil etmekte zorlanabilirsiniz. Bu nedenle başlangıçta odalar arası yürüyüş, basit esneme hareketleri ve internette videolarını bulabileceğiniz müzikli sporları tercih edebilirsiniz. Hareket ettikçe azalan stres ve artan enerji, spor yapma motivasyonuzu artıracaktır.

Uyku düzeninize dikkat edin

Evde olduğumuz süre içerisinde uyku saatlerimiz de bir hayli esnedi. Çoğunlukla geceleri daha geç uyuyup sabahları daha geç uyanıyoruz. Dolayısıyla vücudun dinlenmesi için en ideal saatleri atlamış oluyoruz. Sonrasında ne kadar uyursak uyuyalım zihnen ve bedenen yeterince dinlenemiyormuş gibi bir his oluşabiliyor. Söz konusu bu durum kaygı durumunun artmasına, kilo artışına ve bazı kronşk hastalıklara davetiye çıkarabiliyor. Eğer uyku problemi yaşıyor ve ruhsal açıdan kendinizi iyi hissetmiyorsanız online psikoloji uzmanlarından destek almanızı öneririz. Anksiyete bozuklukları, depresyon, sosyal fobiler ve panik atak gibi çok çeşitli konularda alacağınız destekle uyku kalitenizi artırabilirsiniz.

Sağlık kontrollerinizi ihmal etmeyin!

Virüs bulaşma riski nedeniyle kronik rahatsızlığı olan birçok hasta, rutin kontrollerini ertelemek durumunda kaldı. Ancak bu durum, ilerleyen zamanlarda söz konusu rahatsızlıkların ilerlemesine ve tedavide geç kalınmasına neden olabilir. Neyse ki Online Sağlık Danışmanlığı hizmeti, bu anlamda hem pratik hem de etkili çözümler sunuyor. Çocuk ve kadın hastalıklarından kulak burun boğaza, ortopediden dermatolojiye kadar 14 farklı branşta 50’ye yakın uzman doktor, diyetisyen ve psikologun görev aldığı sistemde, bir hastaneden beklenen hizmet ev konforunda sunuluyor.

Aksigorta, son dönemde en çok ihtiyaç duyulan uygulamalardan biri olan ‘Online Sağlık Danışmanlığı’ hizmetinin kapsamını genişletti. Artık tüm sağlık ürünlerinde geçerli olan online doktor hizmeti, 14 farklı branşta, 50 ye yakın uzman doktor, psikolog ve diyetisyenlerle online görüntülü görüşme imkânı sunuyor.

Detaylı bilgi için tıklayınız