EKSTRA
MENÜ
R

Beyaz fasulyenin sayısız faydalarını biliyor musunuz?

KAYDIR6657A1DD-6E78-429E-89FB-338B6D446723Created with sketchtool.

Günümüzün en önemli sağlık sorunu olan fazla kilo ve obezite en az 3 kişiden 1’inde görülmekte. Sağlıklı beslenme ve egzersiz planına ek bazı fonksiyonel besinler, kilo vermeyi kolaylaştırırken fazla kilo ve obezitenin neden olabileceği sağlık sorunlarına karşı da koruma sağlıyor. İştah kontrolü, mevcut kiloyu koruma, en önemlisi kilo verme ve kalp sağlığına olumlu etkileri bilimsel deneylerle kanıtlanan beyaz fasulye de son zamanlarda öne çıkan besin takviyelerinin başında geliyor. Beyaz fasulye hakkında bilinmesi gerekenleri Diyetisyen Dilan Dalgıç sizin için anlattı.

Yapılan pek çok bilimsel çalışma ile Latince ismi phaseolus vulgaris olan beyaz fasulyenin içeriğindeki bileşenlerin gıdalardan alınan karbonhidratların sindiriminde etkin alfa amilaz enzimini engelleyerek şeker ve yağa dönüşmeden vücuttan atılmasına yardımcı olduğu gözlemlendi. İçeriğindeki lektin grubundan fitohemaglutin sayesinde iştah baskılayıcı özelliğe de sahip olan beyaz fasulye için uzmanlar düzenli kullanımla birlikte kilo alımını önlediği gibi fazla kiloların atılmasında da büyük etkisi olduğunu belirtiyor.

Bunun yanı sıra kilo verme sürecinde düzenli ve sürdürülebilir sağlıklı beslenmenin önemine dikkat çeken  uzmanlar, yaşam tarzı alışkanlıklarının gözden geçirilmesinin yanlış alışkanlıklardan uzaklaşmanın ideal vücut ağırlığına gelme ve zayıflama sonrası kilo korumada büyük etkisi olacağını ifade ediyorlar.

Nasıl daha kolay kilo verilebilir?  

- Her gün yeterli su tüketimi sağlanmalı. Sağlıklı, ideal vücut ağırlığında olan bireylerin kilogram başına 30-35 ml su ihtiyacı vardır. Yani 70 kg ağırlığında bir kişinin günlük yaklaşık 2100-2450 ml su tüketmesi gerekir.
- Fiziksel aktivite artırılmalı. Dünya Sağlık Örgütü sağlık için haftada en az 150 dakika egzersiz önermektedir.
- Besin tüketim günlüğü tutarak gün içinde hangi besin gruplarının daha çok ya da daha az tüketildiği gözlenebilir.

- Günlük 6-8 saat düzenli uyku hem sağlık hem de ağırlık yönetimi için olmazsa olmazdır.
- Stresten kaçınılmalı.
- İlave şeker içeren tüm yiyecek ve içecek türleri beslenmeden tamamen çıkarılmalı.
- Mevsiminde olan taze meyve ve sebze tüketimi artırılmalı. Ancak meyve ana öğünlerden yaklaşık 2-3 saat
sonra olacak şekilde porsiyon kontrolü yaparak tüketilmeli.

- Gün içinde su, bitki çayı, meyve çayı gibi enerji değeri olmayan içecekler dışında her yiyecek- içecek tüketimi arasında
en az 2 saat vakit olmalı.
-Yemek yeme hızı azaltılmalı. Bunun için yemek sırasında dikkat dağıtacak ve hızlı yemeye neden olabilecek TV, telefon gibi tüm etkenlerden kaçınılmalı. Hızlı yeme davranışı daha fazla porsiyon tüketerek ağırlık artışına neden olmaktadır. Bu nedenle yemek yerken sadece yemeğe odaklanmak, daha fazla çiğnemek ve ana öğünleri
20 dakikada tüketmek alışkanlık haline gelmeli.
-Tüm öğünlerde daha küçük porsiyonlar tercih edilmeli. Bunun için daha küçük kase ve yemek tabağı seçimleri yapılabilir. Bu durum aynı zamanda yemek hızını da azaltmaya yardımcı olacaktır.