Yeni yılın tutkusu yine ‘Retro’

Güncelleme Tarihi:

Yeni yılın tutkusu yine ‘Retro’
OluÅŸturulma Tarihi: Ocak 11, 2005 00:00

Yeni yılda da modacılar geçmiÅŸin peÅŸinde koÅŸmaya devam ediyor. 2005 ilkbahar-yaz sezonunda da, geçtiÄŸimiz yüzyıl deÄŸerlerinin ve fikirlerinin yeniden harmanlanarak modernize edildiÄŸi ‘retro’ trendi var ve hep var olacak!Modada çeliÅŸkiyi yaratan bugün deÄŸil, geçmiÅŸ. Son birkaç yıldır dünya podyumlarında geçmiÅŸe göndermeler yapan koleksiyonlar, defilelerin ağır topları olarak yine dikkat çekiyor. Konsept maÄŸazalarda, ünlü tasarımcıların koltukları, Bauhaus’un sandalyeleriyle birlikte teÅŸhir edilirken, sokaklarda yine yaratıcı parmakların deÄŸdiÄŸi paha biçilmez klasik otomobiller, modern çağın otomobillerinin yanında boy gösteriyor. Özetle, retro tarzdaki objeler ‘eski zamanlar’ın ruhunu günümüze taşıyor. Retro, bir anlamda geçmiÅŸin modern dünyayla yeniden yüzleÅŸmesini saÄŸlıyor. Bunu yaparken de geçmiÅŸteki tasarımcıların çok yönlü fikir hazinelerini yaÅŸayan tasarımlarla bütünleÅŸtiriyor.Retro dünyasından geçmiÅŸe postmodern göndermelerGeçmiÅŸe ait anılar ve nostaljiye duyulan özlemler, moda fenomeninden çok toplumsal bir arzu olarak karşımıza çıkıyor. Retro dalgasının ne zaman baÅŸladığını kesin olarak ifade etmek pek mümkün deÄŸil. Ama bilinen o ki, tasarım objelerine duyulan ilgi 70’lerin sonundan itibaren giderek yükselen bir ivme göstermeye baÅŸladı. Bu dönemin en belirgin özelliÄŸi ise bireysel objelerdi. Toplumsal anlamdaki ilgi, sergilerin estetik boyutunun da farklılaÅŸmasına paralel olarak birçok farklı stilin modern dünyada kendine yer bulmasına yardımcı oldu.O dönemden itibaren operaya giderken giyilen gece elbiselerinin yerini jeanler almaya, etek boyları zevklere göre uzayıp kısalmaya baÅŸladı. Ä°lk kez YSL’nin smokinleriyle kadınlar maskülenliÄŸin sadece erkeklere ait bir ÅŸey olmadığını gösterdiler ve geçmiÅŸ dönemlerdeki katı kuralların da yavaÅŸ yavaÅŸ yıkılmasına sebep oldular. Bu bir baÅŸlangıç oldu: Artık her ÅŸey isteniyor, her ÅŸey giyiliyordu. Evlenirken gelinlik giyilmesi gibi birtakım kurallar deÄŸiÅŸmemesine raÄŸmen(!), geçmiÅŸe göndermeler yapan postmodern yaÅŸamlar, bireylerin özgün tarzlarını keÅŸfetmelerini saÄŸladı. Bu yolla 20. yüzyıl, son 10 yıldır tasarımlar açısından neredeyse yeniden yapılandırıldı. Haute couture defilelerinde boy gösteren korsajlar, 19. yüzyıl asaletini yeniden canlandırırken, Lagerfeld bu trendi Chanel koleksiyonlarında Ortaçağ’dan esinlenerek kullanmayı yeÄŸledi. Ve retro, tasarımcılar tarafından farklı yorumlanmaya devam ediyor. Ayrıcalık isteyenlere Podyumlardaki görsel şölen, neredeyse ÅŸimdiden tüm kadınların başını döndürmüş durumda. 2005 ilkbahar-yaz koleksiyonlarına yön veren, 20’li, 50’li ve 70’li yıllardan ilham alan ‘retro’ tarzlar günümüzün etnik detayları ile buluÅŸarak sokaklarda renkli bir karnaval havası yaratıyor. 50’li yıllarının kesimlerinin hakim olduÄŸu birçok koleksiyonda, ampir gömlekler, karpuz kollar, süveterler, 20’li yıllara göndermeler yapan elbiseler, dar kuplar dikkat çekiyor. Geceleri ise 80’li yılların asi detaylarından ve dokularından izler var. Satenler, danteller, korseler, ÅŸapkalar ve renkler içinde yine eÄŸlenceli bir yaz bizleri bekliyor!Taklitlerinden sakınmayınızModaya kattıkları farklı yorumlarla geniÅŸ kitleleri peÅŸinden sürükleyen Hollywood’un ünlüleri gittikleri yerler, giydikleri ÅŸeyler ve kullandıkları kozmetiklerle her an büyüteç altındalar. Åžu sıralar özellikle Amerika’da gençler arasında moda olan bir ÅŸey var ki, o da tarzıyla binlerce insana örnek olan isimlerin taktıkları mücevherler. ÖrneÄŸin Britney Spears’in düğünde taktığı tek taÅŸlı alyans, Jennifer Lopez’in kolyesi, giyim-kuÅŸamı ve davranışlarıyla her zaman gündemin zirvesine oturan Paris Hilton’un küpeleri. Bu lüks yaÅŸamlarının gölgesinde kalan ünlü fanatikleri, onların her giydiÄŸini giyemese, her taktığını takamasa da, ÅŸu sıralar orijinalinden ayıramayacak kadar benzer taklitleriyle yetiniyor. ÖrneÄŸin Paris Hilton’un deÄŸeri milyon dolarlarla ölçülebilecek mücevherlerini, internet sitelerinden 30 dolara alabilmek mümkün. Britney Spears’in niÅŸanda taktığı alyansı içinse sadece 40 dolar ödüyorsunuz. Ä°ÅŸte size hem sipariÅŸ verebileceÄŸiniz hem de gezerken çok keyif alacağınızı düşündüğümüz bir adres; www.czfantasy.com. Mrs. Clooney olmak zor deÄŸil!Modadaki sıcak geliÅŸmeler bununla da bitmiyor. Amerika’da gündemde olan diÄŸer bir konu da mesaj kaygısı taşıyan tişörtler. Ä°lk kez Britney Spears’in üzerinde, yaz sonunda Malibu sokaklarında düğün hazırlıkları yaparken dikkat çeken bu tişörtün üzerinde Mrs. Federline yazıyordu. Åžimdi özellikle genç kesimin tutkusu. Kendini, George Clooney veya Brad Pitt’in eÅŸi olarak görmek isteyen herkesin üzerinde olan bu tişörtlere dilediÄŸiniz mesajı yazdırmanız da mümkün. Yani artık sizin de bir mesajınız var!AlışveriÅŸ SepetiPolo Garage’da bayram baÅŸladı Polo Garage 04/05 Kış Kadın- Erkek koleksiyonları bayram alışveriÅŸiniz için pek çok alternatifle vitrinlerde. Bayrama özel %50’ye varan ikinci indirim, nakit ve tek ödemede ekstra %10 indirim ve deÄŸiÅŸen oranlardaki taksit seçenekleri ile sizleri bekliyor. Yapacağınız tek ÅŸey, bayram öncesi zaman kaybetmeden en yakın Polo Garage MaÄŸazaları’ndan birine uÄŸramak!Boyner Moskova’daBoyner MaÄŸazaları, Türkiye dışındaki ilk maÄŸazasını 12 Ocak’ta Rusya’da Moskova Mega Khimki AlışveriÅŸ Merkezi’nde açıyor. Boyner Moskova, aynı zamanda, bir Türk firması tarafından Türkiye dışında açılan ilk çok katlı maÄŸaza olma özelliÄŸini taşıyor. Marka, deÄŸiÅŸik kategorilerde 250 yerli ve ithal markayı, yüksek servis kalitesi ve uygun fiyatlarla Moskova’lı müşterilerin beÄŸenisine sunacak.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!