Yeni lüks bağırmıyor

Güncelleme Tarihi:

Yeni lüks bağırmıyor
Oluşturulma Tarihi: Kasım 03, 2012 00:00

Coach markasını uçuran adam olarak tanınan Reed Krakoff, 20 yıllık meslek hayatında ilk kez kendi ismiyle hazır giyim koleksiyonu çıkardı. Tanıtımı için Beymen’in davetlisi olarak İstanbul’a geldiğinde konuştuk

Haberin Devamı

Kendi markanızı yaratmak konusunda biraz geç kalmadınız mı?
- 15 yıldır Coach için çalışıyorum ve kendimi şanslı hissediyorum. Çünkü ben tasarımcıdan öte, marka mimarıyım. Kendimi tarihi geçmişi olan bir markanın hizmetine adamıştım. Ama daha sonra kendi kişiliğimi yansıtabileceğim daha lüks bir marka yaratma istediği baskın çıktı.
Aynı anda iki markayı var etmek insanda şizofreniye sebep olmaz mı?
- Yo hayır. Öncelikle iki marka arasında herhangi bir çelişki, gerilim, tansiyon ve zıtlaşma yok. Birbirine benzemiyorlar ama ayrı telden de çalmıyorlar.
Reed Krakoff hazır giyim markası nasıl kadınların markası oldu, pazardaki nasıl bir açığı giderdi?
- Güçlü, kendine güvenen, rahat tarzı olan, duyarlı ve bununla birlikte modern bir Amerikan kadını. Bu marka kapsamında Amerikan yaşam tarzına uygun gözlük, çanta ve aksesuarlar da üretiyorum. Lüksü yeniden yorumladığımızı düşünüyorum.
Nasıl bir yorum bu?
- Modern lüksü yansıtıyoruz. İyi malzeme, iyi işçilik. Bir de farklı malzemeleri korkusuzca karıştırabiliyoruz. Timsah derisini polyesterle, kaşmiri sentetikle kullanıyoruz. Bu da lüksün değerli olduğu algısını kırıyor ve lüksü gündelik bir hale sokuyor.
En önemsediğiniz malzeme deri değil mi?
- Deri demek, kalite demek benim için. Deriyle her kılığa girebilirsiniz. Havalı durur, güçlü durur, kaliteli durur, sıkı durur. Deri benim markamın duygularını en iyi yansıtan malzeme.

/images/100/0x0/55ea4839f018fbb8f875d3e3

Reed Krakoff markasını peşinden kitlelerin sürüklendiği bir marka haline nasıl getireceksiniz?
- İyi bir marka öyküsü kurguladığımı düşünüyorum. Amerikan lüksünde çığır açan marka olacağız. Bağırmayan ama kendine güvenen yeni lüks anlayışımızı herkese öğreteceğiz. Bu beni çok heyecanlandırıyor. Lüksün geleceğini “Ben buradayım!” diye bağırmayan, gözümüze girmeyen lüks ürünler belirleyecek.
Ünlü bir ismi marka yüzü yapacak mısınız?
- Bilmem. Ben sadece şöhretle çalışmak için çalışan biri olmadım. Gerçekten arkadaşım olan isimleri tercih ettim. Julianne Moore mesela, 20 yıllık arkadaşım.
Tasarımların seksi olmasını ne kadar önemsiyorsunuz?
- Seksi kelimesi kullanana kadar çok farklı anlamlar ifade eder. Bence seksilik değil ama arzu uyandıran tasarımlar yapmak lazım. Kadın gördüğünde “Bu benim olmalı” demeli…
Bunu her sezon dedirtmeyi nasıl başarıyor?
- Maalesef bir formülü yok. Ama formülün bir bileşeni var ki o da öngörü. Kültür haritası takip edeceksiniz. Siyasi ortam, film, ünlüler, sanat hepsinin birleşiminden ortaya çıkıyor geleceğin modası. Hissettiğim trendleri kendime göre yorumluyorum. Dünyanın vermeye çalıştığı mesajı duyuyorum, aklıma bir tasarım geliyor, heyecanlanıyorum, güveniyorum ve üretiyorum.

Haberin Devamı

CİROYU BEŞE KATLADI

Haberin Devamı

Connecticut doğumlu Krakoff, New York - Parsons The New School of Design’ı dereceyle bitirdikten sonra Anne Klein ve Ralph Lauren ile çalışmaya başladı. 1996’da Coach ekibine katıldı ve burada hem başkanlık hem de kreatif direktörlük yaptı. Bir zamanlar Gucci için Tom Ford ne ise Coach markası için Reed Krakoff o. Markanın başına geçtikten 10 yıl sonra 500 milyon dolar olan ciroyu beşe katladı.

Arizona nereye koşuyor?

1988’de Arziona’da doğan Arizona Muse büyük çıkışını, Amerikan Vogue dergisinin yaptığı haber ve ardından da Dazed&Confused’un Mart 2011 sayısını kendisine ithaf etmesiyle yaptı. Arizona için Anna Wintour bile, “Arizona’ya baktığımda Linda Evangelista ve Natalia Vodianova’nın gölgelerini görüyorum. Ama daha da önemlisi şahane, akıllı bir kadın görüyorum. Kim böyle bir isme sahip bir kadını reddedebilir ki?” diyor.
Birçok önemli moda dergisinin kapaklarını süsleyen ve ‘it girl’ tanımının adeta karşılığını bulduğu Arizona daha önce de Louis Vuitton Cruise 2012 kampanyasının yüzü olmuştu. Şimdi Louis Vuitton ve Arizona yepyeni bir işbirliğine imza atıyor. Henüz tüm dünyada teaser olarak yayınlandı. Görüntülerde Arizona Muse’un, elinde Louis Vuitton Speedy Empreinte çanta var.
Louvre’un revaklarının altından geçen bir silüet, İtalyan Rönesansı’nın uykudaki ustalarının odasına kaçıyor. Bir anda beliren genç kadın, karanlığa bürünen koridorda aynı şekilde aniden kayboluyor. Geçmişin gölgesinin hakim olduğu bu kültür mabedinde ne arıyor? Herkes merakla filmin sonunu bekliyor.
Ünlü modelin ne aradığını haftaya Pazar öğrenecegiz. Ambargo o tarihte bitiyor. Merak edenler için video şu linkte yer alıyor.
https://sharing.oodrive.com/easyshare/fwd/link=sBt0hnF0EGK2vs4r87XZ4B

Haberin Devamı

2 saniyede 5 santim uzamak ister misiniz?

Eskiden gizli topukluları mevcuttu. Tabana gizlenen topuklu ayakkabılarla erkekler iki saniye de yedi santim boy atıyordu, hala atıyor. Meraklıları için: www.gizlitopukluayakkabı.com. Klasik modelleri de mevcut spor olanlar da. Fiyatlar 129-169 TL. Şimdiki durum biraz daha farklı, ayakkabının topuklu daha doğrusu dolgu tabanlı olduğu gözle görünüyor. Ve bu durum hiçbir erkeği rahatsız etmiyor. Eee, ucunda 5 santim daha uzun görünmek var. Trendi Prada başlattı. Geçen yaz piyasaya çıkardığı tabanlı spor ayakkabıları ve Oxford tarzı klasik modeller tüm dünyada peynir ekmek gibi kapışıldı. Boyunun kısa olduğunu düşünen erkekler yıllardır özlemini çektikleri ayakkabıya kavuşmuşlardı, üstelik arkalarında Prada gibi trendy bir markanın desteği vardı. Kim tutardı onları, kim ayıplayabilirdi ki?
Türk erkeği de hayatında ilk defa bir trende bu kadar çabuk ısındı. Parmak arası terlikle barışmaları bile daha uzun sürmüştü. Türk kadınları son günlerde sosyal hayattaki boy ortalamasında bir artış seziyorsa tek nedeni yüksek tabanlı bu ayakkabılar.

Haberin Devamı

NEREDE , KAÇA?

Prada: 950 Euro
Ermenegildo Zegna: 1195 TL
Sergi Rossi: 1.495 TL
Santoni: 1345 TL
Nike Air: 194 TL
Camper: 675 TL
Dr Martins: 350 Euro

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!