GeriKelebek Yaz ayları..
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Yaz ayları..

Abone Olgoogle-news

Gurme

Yazımın hemen başında uzun zamandır yapmayı planladığım ama nedense ihmal ettiğim bir şeyi yapmak istiyorum.

Bodrum Aktur’da son derece şık bir restoran açıldı.

Tam adı Aktur Arşipel Balık Restaurant.

Burayı oluşturan insanlar çok çaba göstermişler, bayağı da para harcamışlar.

Güzel bir minik plajı var restoranın önünde.

Koya bakan manzara harika. Geceleri güzel bir sessizlik hakim bütün denize.

Bir süre önce güzel bir akşam yemeği yedik orada.

Adından da anlaşılabileceği gibi deniz ürünleri üzerine uzmanlaşmış durumdalar.

Mezeler özenle hazırlanmıştı. Balık kıvamındaydı.

Bodrum’da rakı içmenin keyfi zaten bir başkadır, bu mekanda daha da güzel oluyor herşey.

Tavsiye ediyorum, Bodrum’a yolunuz düşerse mutlaka deneyin.

Açık adres: Aktur Sitesi A mahallesi Bitez

Telefon: 0-252- 343 10 16 ve 316 61 44

***

Etraftan duyduğuma göre havaların son derece istikrarsız gitmesi otelcilerin bayağı canını sıkmış durumda.

Birçok büyük otel ne zaman yağmur yağacağı pek belli olmadığından, açık hava restoranlarına rezervasyon alırken adeta panik yaşıyorlar.

Sonra tabii bu aylar düğün zamanı.

Düğün daveti olanlar da, otelciler de yağmur yağdığı takdirde bir aksilik olmaması için neredeyse uzay yolculuğuna çıkar gibi detaylı plan yapmak zorunda kalıyorlar.

Sonbahara özgü yağışlı, serin havalar bir an önce geçse de İstanbul geceleri de rahatlasa artık...

Temennimiz bu...

***

Pasha’daki fiyatlar üzerine yeni bir yazı okumak eminim ki istemiyorsunuzdur.

Ancak sinirim çok bozuk o nedenle yazmak zorundayım, affedin beni.

Geçen akşam Cem Ceminay ile birlikte altı kişi Pasha’daki Şamdan’a gittik.

Aslında yıllar önce bir kez burada yemek yemiş sonra da tövbe etmiştim bir daha ayak basmamaya.

Ama Cem davet ettiği için sesimi çıkarmadım.

Üç şişe Türk şarabı içtik. Genelde herkes birer kap yemek yedi.

Toplam 60 milyon lira hesap geldi.

İnsaf...

Kazık yemeye hazırlıklıydık da bu kadarı bize ağır geldi...

Ne yapmak istiyorlar bilemiyorum.

Böylesine vasat bir yemeğe ve vasat bir servise böylesine bir fiyat istemek ancak Türkiye’de cesaret edilebilecek bir şey.

Bunun da nedeni galiba şu. Pasha Şamdan’a çoğunlukla para kavramı olmayan, para harcarken hesap yapmaya gerek duymayan insanlar gidiyor.

Örneğin Amerika’da da tabii ki bu konumda olabilecek insanlar var.

Ama orada insanlar ne kadar zengin olurlarsa olsunlar paralarını alın teriyle kazandıklarından harcarken yine de hesaplı davranıyorlar.

Bizim Türkiye’de ise abuk sabuk insanlar zengin oldu.

Onlar cebinden çıkanla hiç ilgilenmiyorlar.

Pasha Şamdan da bu tür müşterileri ağırlıklı biçimde yakaladığı için kazığı büyük yontmakta hiç de sakınca görmüyor.

***

Daha önceki bir yazımda Kaliforniya mutfağının İstanbul’un bundan sonraki modası haline geleceğini söylemiştim.

Kaliforniya mutfağı İtalyan restoranlarının kurmuş olduğu hakimiyeti kıramasa da en azından onları zorlayacak güce erişecek yakında.

Kaliforniya mutfağının son örneği de geçenlerde açıldı.

‘Rodeo Drive California Cuisine Wood Grill and Bar’a hoşgeldin diyoruz.

Adres: Nispetiye Caddesi No: 25 Levent

Telefon: 0-212- 282 91 91

***

Bu arada İstanbul’un ve belki de Türkiye’nin en iyi çiğ börek yapan adamını da size tanıtmak istiyorum.

Adı Tanju Öztürk.

Bizim medyada ve reklamcılık sektöründe iyi tanınır da...

Onun aşçı olduğunu ilk kez geçen gün birinci elden öğrendim.

***

Sizin için çektiğim çilelere bir yenisini ekliyorum.

Etrafta ne var ne yok, yemekleri nasıl filan diye kontrol etmek için üç günlüğüne Fethiye Hillside’a gidiyorum.

Oradan izlenimlerimi yazacağım.

Bu özverimi de unutmayın.

Sağlıklı yiyin sağlıklı kalın

Evde, işyerinde, restoranda ya da barda nerede olursa olsun sağlıklı yemek yiyebilmek oldukça önemli. Sağlıklı yemek yemek birçok hastalıktan da korunmanın en önemli yolu. Geçen yıllara rağmen vücudun ve cildin sağlıklı görünmesi yediklerimize bağlı. Modern hayatın ritmine uymanın yanında yemek yemenin abc'sini de öğrenmemiz gerekiyor. İşte ipuçları...

Kaç öğün yemeli? Beslenme uzmanlarına göre günde en az beş öğün yemek yenmesi gerekiyor. Kahvaltı, öğle ve akşam gibi ana öğünlerin arasına iki adet ara öğün sığdırılıyor. Böylelikle vücudun daha çok çalışması ve açlık hissinin bastırılması sağlanıyor.

Ne kadar sebze tüketmeli? Normal bir insanın günde en az beş porsiyon sebze tabağı tüketmeniz gerekiyor. Bu konuyu daha da açmak gerekirse, kahvaltıda yarım bardak meyve suyu, ara öğünde yine yarım bardak meyve suyu, öğle ve akşam yemeklerinde 200-250 gr. sebze tüketmek yeterli geliyor.

Pişmiş ya da çiğ? Pişmemiş yiyeceklerin vücut tarafından hazmedilmesi oldukça zor olmasına karşın, uzun süren hastalıkların tedavisinde, yaşlanmayı önlemede de etkili olduğu biliniyor.

Sağlıklı pişirme? Yiyecekleri buharda pişirmek en emin yol olarak görülüyor. Çünkü buhar yiyeceklerin içinde bulundurdukları yararlı maddelerin daha az sayıda yok olmasını sağlıyor. Ayrıca haşlarken olduğu gibi yiyeceklerdeki su kaybına da neden olmuyor, yağ kullanımı gerektirmiyor.

Yağ tüketimi? Yağ günlük kalori tüketiminizin yüzde 25-30'unu geçmemeli. Bunu elde etmek için sadece tükettiğiniz zeytinyağı ya da tereyağını kontrol altına almak da yetmeyebilir, çünkü yiyeceklerin içinde saklı yağlar da bulunuyor. Bu çeşit yiyeceklere birkaç örnek: et, peynir, şarküteri tipi yiyecekler, ceviz, avokado tipi meyveler.

Canınız tatlı istediğinde... Özellikle yaz aylarında canınız tatlı istediğinde rahatça başvurabileceğiniz tatlı çeşitleri arasında en zararsız olanı dondurma. Çünkü dondurma diğer tatlılara göre daha az şeker, daha az yağ, dolayısıyla da daha az kalori içeriyor.

İçecekler? Doğal maden suları sofranızın baş içeceği olmalı, bunun yanında günlük bir bardak dozu aşmamak kaydı ile şarap da tüketilebilir.

Balık? Balık önemli bir protein deposu. Kandaki kolestrol oranını da dengelediği söyleniyor. Haftada en az üç kez tüketilmesi gerekiyor.

Et tüketimi? B vitamini deposu olması kırmızı eti sofralarımızdan tamamen kaldırmamızı engelliyor. Özellikle kadınlarda anemiyi engellediği belirtiliyor. Beslenme uzmanlarına göre etin haftada 2 ile 4 kez sofralarımızda yer alması gerekiyor.

Ne kadar tahıl? Günde en azından bir tabak makarna, pilav, ekmek ya da patates tüketmelisiniz.

Kızartmalarda hangi yağ? Genel olarak kızartmalar için saf zeytinyağı kullanılması tavsiye ediliyor, çünkü zeytinyağı yüksek ısıya tahammül edebiliyor.

False