Yalnızca müşteriyi değil çalışanlarımızı da anlıyoruz

Güncelleme Tarihi:

Yalnızca müşteriyi değil çalışanlarımızı da anlıyoruz
Oluşturulma Tarihi: Haziran 18, 2004 22:51

Türkiye’nin ilk çok ortaklı süpermarket zincirini satın alan İngiliz perakende devi Tesco, Kipa’yla yaptığı ortaklığın ardından Türkiye’deki birinci yılını Eylül ayında tamamlayacak. Şirketin CEO’su Steve Hammett, dokuz ayda çalışanları yönetime ve kararlara dahil etme ve müşteri memnuniyetini artırma çalışmaları yaptıklarıı söylüyor. Kipa’ya yeniden dinamizm kazandırdıklarını belirtiyor.

İngiliz Tesco Plc., yıllık 40 milyar dolarlık cirosuyla dünyanın en büyük perakende zincirlerinden biri. Dünyanın her tarafından binden fazla süpermarketi var. Bu alanda ülkesinin de lideri.

Şirket 2003 yılında bir yıllık zorlu bir pazarlıktan sonra, Türkiye’nin ilk çok ortaklı süpermarket zinciri olan Kipa’yı satın aldı. Kipa 1992’de 100 ortak ve tek mağaza kurulmuş, kısa sürede beş mağazaya ve yaklaşık bin çalışana ulaşmıştı.

Yabancı sermayenin Türkiye’ye şüpheyle baktığı bir dönemde gerçekleşen ortaklıkla ülkeye 150 milyon dolar girmişti.

Ortaklığın ardından kurulan Tesco-Kipa’nın CEO’luğuna (İcra Kurulu Başkanı) İngiliz yönetici Steve Hammett getirildi. Hammett, yönetim yaklaşımlarında, çalışanları yönetime ve kararlara dahil eden bir yaklaşım içinde olduklarını söylüyor: ‘Çalışanlarımız kararlara mümkün olduğunca katılırlar. Bunun için geçtiğimiz aylarda özel eğitimler aldılar. Müşterilerimizi anlamaya çalışırken çalışanlarımızı da anlamaya çalışıyoruz.’

Tesco’nun Türkiye’ye girer girmez yaptığı çalışmaların arasında ‘focus’ grupları da yer aldı. Müşterilerin evlerinde gerçekleşen çalışmalar sonucunda istekler, şikayetler ve öneriler ortaya çıktı. Ardından tüm çalışanlara eğitim verilerek hem daha verimli hem de müşteri memnuniyetine dönük çalışma yapmaları amaçlandı.

Kipa’daki eski ve yeni dönemi değerlendiren Hammett, şirkette dinamizmi yeniden keşfettiklerini belirtiyor: ‘Kipa aslında genç ve dinamik bir şirket olmasına rağmen, bu özelliğini biraz kaybetmişti. Biz bu dinamizmi yeniden sağladık. Sanıyorum ki bu enerjiyi müşterilerde fark edecekler.’

Hammett çalışan eğitimleri konusunda özellikle liderlik konusuna eğildiklerinin altını çiziyor: ‘Bu yıl iki bölümden oluşan bir eğitim programı uyguluyoruz. Birincisi, yöneticilerimizin liderlik özelliklerinin geliştirilip, güçlendirilmesi; diğeri iş gelişimini güçlendirmek. Liderlik programlarımız, yöneticilerimizin yeteneklerini geliştiren, yöneticiler olarak hepimizin aynı yaklaşımı ve metotları kullanmamızı sağlayan bir program. Güçlendirme programı, bütün çalışanlarımız için eğitim ve terfi fırsatları yaratıyor. Yani şu anda gelecek için yeterli kadar yöneticiye sahibiz.’


Steve Hammet kimdir?

Steve Hammet 16 yıldır Tesco’da çalışıyor. İki yıl İskoçya’da, Türkiye’ye gelmeden önce de beş yıl Çek Cumhuriyeti’nde görev yapmış. Tesco’nun çalışanlarını istemediği yerlere göndermediğini vurgulayan Hammett, ‘Tabii ki Türkiye’ye koşarak geldim’ diyor. Hammet Türkçe öğrenmek için kurs aldığını da söylüyor.

Tesco-Kipa CEO’su 1958 yılında Londra’da doğdu. Lise’yi Londra’da Owen’s School da, üniversiteyi University of Kent Economics (BA) ve London School of Economics’te (Industrial Relations, MSC) okudu. Çalışma hayatına British Rail’da MT (Yönetici adayı) olarak başladı. 16 yıldır Tesco’da çeşitli kademelerde görev yapıyor. 10 yıl İngiltere Tesco’da Operations Director olarak ve beş yıl Çek Cumhuriyeti Tesco’da CEO olarak görev yaptı. Evli ve üç çocuğu var.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!