GeriKelebek Tatlı uyku rahat hayat
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Tatlı uyku rahat hayat

Rahat uyumak, sabahları enerji dolu uyanmak. Geceyi sağlığınız için büyülü bir zamana dönüştürmek için neler yapılabilir?

Bilimin oldukça geliştiği bugünlerde bile uykuda geçirdiğimiz zaman büyü ile kaplı bir dünya, ama kesin olan birşey var ki günlük hayatımızdaki rahatımız uykuya bağlı. Az ya da fazla uyuyan bir kişi baş ağrıları, konsantrasyon güçlüğü, kafasında karışık düşünceler ile tüm gününü geçirebiliyor.

Genellikle uykunun, koma durumları hariç, bütün canlılar için fiziksel ve ruhsal bir dinlenme anı olduğu düşünülüyor. Uykunun ilk bölümü olan 90 dakikalık kısmı hafif geçen bir süreç. Daha sonraki ikinci bölümde ise kaslar daha fazla çalışmaya başlıyor, beyin büyük bir hareketlenme yaşıyor, oksijen tüketimi ve kan akışı fazlalaşıyor.

Günde en az 7-8 saat uykuya gereksinim olduğu söyleniyor. Tabii bundan çok daha az uyuyarak rahat bir gün geçiren kişiler de yok değil.

İşte size uykunuzu düzenleyecek ve rahat etmenizi sağlayacak birkaç küçük öneri:

Her akşam aynı saatte yatmaya ve her sabah aynı saatte uyanmaya çalışın.

Yatmadan önce yapacaklarınızı (dişlerinizi fırçalamak, tuvalete gitmek, su içmek vb.) her akşam aynı sırayla yapın, bu sizin alışkanlıklarınıza bağlı kalmanızı sağlayacak.

Uykunuzun gelmesine yardımcı olacak stratejiler belirleyin (kitap okumak, küçük bir gezinti yapmak, rahatlatıcı bitki çayları içmek vb.), önemli olan yatağa uykunuz gelmeden girmemek. Saatlerce gözleriniz açık yatakta bir taraftan diğer tarafa dönmek size birşey sağlamayacaktır.

Yatağı sadece uyumak için kullanın. Yatağın içinde dinlenme durumunuzu ve psikolojik olarak kendinizi hazırladığınz uyku düşüncesini bozacak hareketlerden, yemek yemekten, okumaktan, telefonla konuşmaktan televizyon seyretmekten kaçının.

Gece yapılan fiziksel egzersizler uykunuzun kaçmasına neden olabiliyor.

Çay, çikolata ve gazlı içecekler de uykunuz üzerinde kahve kadar ters etki yapabiliyorlar. Alkolün de miktarı uyku açısından önemli.

Uyuduğunuz, dinlenmenizi sağlayan oda sessiz, ayrıca ne çok sıcak ne de çok soğuk olmalıdır.

Uyumadan birkaç saat önce yenen yemek midenizin boş olmadan yatağa girmenizi sağlayacak.

Sigara da uykusuzluğu arttıran sebeplerden biri olarak görülüyor.

Yatağınız vücudunuzu rahat ettirmeli, omurganıza uygun olmalı.

Sabah kalktığınızda perdelerin kapalı olması da yararlı olur.

Bitcoin ve Ethereum ne kadar?

Bitcoin ve Ethereum ne kadar?

False