GeriKelebek SunExpress hedef büyüttü
  • A
    Yazı Tipi

SunExpress hedef büyüttü

SunExpress Genel Müdürü Paul Schwaiger, Türkiye’de iç hatlarda daha fazla büyümeyi hedeflediklerini belirterek “ Kriz koşullarında zaman 'para' demektir. Krize rağmen insanların havayolunu daha fazla tercih edeceğini düşünüyoruz. Ciro artış hedefimizin dörtte birlik bölümünü iç hatlardan, geriye kalan kısmını da uluslar arası uçuşlardan sağlamayı öngörüyoruz” dedi.

SunExpress’in, 2008 sonuçları ve 2009 hedeflerini açıklamak amacıyla İstanbul’da düzenlenen basın toplantısında konuşan SunExpress Genel Müdürü Paul Schwaiger, Türkiye’de iç hatlarda daha fazla büyümeyi hedeflediklerini belirterek “ Kriz koşullarında zaman para demektir. Krize rağmen insanların havayolunu daha fazla tercih edeceğini düşünüyoruz. Ciro artış hedefimizin dörtte birlik bölümünü iç hatlardan, geriye kalan kısmını da uluslar arası uçuşlardan sağlamayı öngörüyoruz” dedi.

UÇAK SAYISI YÜZDE 30, TOPLAM KOLTUK KAPASİTESİ YÜZDE 28 ARTTI

Paul Schwaiger, 2008 yılında, hedeflerinin üzerinde sonuçlar elde ettiklerini kaydederek “Uçtuğumuz her üç merkezimiz, İstanbul Sabiha Gökçen, İzmir ve Antalya’da rekabetçi bir büyüme yakaladık. Güvenle baktığımız 2009’a da iddialı hedeflerle giriyoruz. Bu yıl içinde 20 uçaklık bir filoya ulaşacağız. Hedefimiz Avrupa standartlarındaki hizmetimizi bu yıl 5 milyonun üzerinde yolcuya sunmak” diye konuştu.

Paul Schwaiger, 2008’de uçak sayısını yüzde 30, toplam koltuk kapasitesinin de yüzde 28 artarak 3 bin 52 adede çıktığını, toplam uçuş saatini de yüzde 33 artışla 77 bin 996’ya Express’in 2008’da iç hatlarda yolcu sayısı yüzde 104 gibi yüksek oranda artarken, dış hatlarda yolcu artışının yüzde 22’de kaldığı gözlendi.

“PETROLE BAĞLI OLARAK BİLET FİYATLARI DÜŞEBİLİR”

Yükselen petrol fiyatları ortamında toplam giderler içinde yakıt maliyetinin 2008’de ortalama yüz de 30 gibi oldukça yüksek bir düzeyde gerçekleştiğine dikkat çeken Paul Schwaiger, “Bu muazzam bir maliyet. Ve biz bu maliyetleri bilet fiyatlarına gecikmeli olarak yansıtabiliyoruz, bir anlamda bu maliyetleri kendimiz üstlenmiş oluyoruz. Düşük fiyatla bilet satmak zorundasınız. Nitekim biz 49 TL’ye 49 koltuk kampanyası ile çok uygun fiyatlarda bilet sattık. Şimdi petrol fiyatları 40 doların altına geriledi. Petrol piyasası çok dalgalı bir piyasa ve gelecek tahmini yapmak çok zor. Eğer petrol bu düzeylerde ya da altında seyrederse bilet fiyatlarında düşüş olabilir” dedi.

“SUN EXPRESS İKİ KAT BÜYÜDÜ”

SunExpress Genel Müdür Yardımcısı Hacı Say ise, 2008 yılında İstanbul Sabiha Gökçen havalimanından başlatılan uçuşlarla birlikte, Türkiye’nin en yaygın bölgesel uçuş ağını sunan havayolu olduklarını ifade ederek şu değerlendirmeyi yaptı:

“İç hatlarda yüzde 104 artış elde ederek, 1.4 milyonun üzerinde yolcu taşıdık. Dış hatlarda da başarılı performansımızı sürdürerek, pek çok noktadaki pazar liderliğimizi koruduk. Yolcu sayısı, toplam gelir, uçak ve çalışan sayısı olarak baktığımızda, son üç yılda SunExpress’in neredeyse iki kat büyüttüğümüzü görüyoruz. Bu, disiplinli iş modelimizin ve doğru yatırımlarımızın başarısıdır”

Hacı Say, 2008 yılında gerçekleştirilen uçuşların yüzde 50’sinin charter yüzde 50’sinin de tarifeli seferlerden oluştuğunu belirterek “ 2009’da ise bu oranların biraz değişeceğini tarifeli seferlerin yüzde 55’e çıkmasını bekliyoruz” diye konuştu.

Bitcoin ve Ethereum ne kadar?