Kırmızı halının sessiz sırrı: Endolift

Güncelleme Tarihi:

Kırmızı halının sessiz sırrı: Endolift
Oluşturulma Tarihi: Nisan 13, 2026 11:50

Son yıllarda kırmızı halıda dikkat çeken bir detay var. Yüzler daha dinç, daha sıkı... Ama abartısız. Ne donuk ifadeler ne de “yapılmış” hissi. İşte tam bu noktada kulislerde fısıldanan bir isim öne çıkıyor: Endolift. Peki nedir bu endolift?

Haberin Devamı

Endolift, bir lazer uygulaması. Bazen karıştırıldığı gibi bir enjeksiyon yöntemi değil.

Yani cildin içine dolgu, botoks ya da herhangi bir madde enjekte edilmiyor.

Sadece lazer enerjisi kullanılıyor.

Farkı ne?

Diğer lazerlerden farklı olarak Endolift’te lazer enerjisi cilt yüzeyine değil, cilt altına veriliyor.

Bu işlem saç telinden sadece biraz kalın, son derece ince, esnek ve kırılmayan fiberler aracılığıyla yapılıyor.

Kulağa korkutucu gelebilir ama çoğu hasta işlem sırasında neredeyse hiçbir şey hissetmiyor.

Cilt bu şekilde içeriden kontrollü olarak ısıtılıyor.

Bunun sonucunda iki önemli etki ortaya çıkıyor:

◊ Ciltte sıkılaşma,

◊ Uzun vadede cilt hücrelerinin kolajen üretiminin uyarılması.

Endolift’in en önemli avantajlarından biri de, eğer hastanın ihtiyacı varsa, lipoliz yani yağ eritme özelliğinin bulunması.

Haberin Devamı

Gıdı bölgesindeki fazlalıklar, “buldog” diye tabir edilen sarkmalar ya da yanaklardaki gereksiz yağ birikimleri hedeflenebiliyor.

Burada akıllara hemen şu soru geliyor:

Yüz yağlarını eritmek kötü değil mi?

Yüz yağ dokusu, gençliğin önemli bir parçası. Bu yüzden işin püf noktası doğru yerde, doğru miktarda çalışmak.

Örneğin elmacık kemiklerinin (zigomatik bölge) dolgun olması yüzü genç gösterir, bu bölgede yağ dokusunu eritmek istenmez.

Deneyimli bir hekimin, doğru parametrelerle çalıştığında yağ dokusuna dokunmadan sadece cilt sıkılaştırma ve lifting etkisi sağlaması mümkün.

Zaten Endolift’in esas amacı da bu.

Peki ağrılı mı?

En çok sorulan sorulardan biri. İşlem lokal anesteziyle yapılıyor ve hastaların büyük çoğunluğu Endolift sırasında herhangi bir ağrı hissetmiyor.

İşlem sonrasında ilk 2-3 gün yüzde şişlik ve ödem görülmesi normal.

Üçüncü günden sonra ödem büyük ölçüde azalıyor. Etkiler birinci ayın sonunda yavaş yavaş ortaya çıkıyor, üçüncü ayda belirginleşiyor ve yaklaşık altıncı ayda nihai sonuca ulaşılıyor.

Etkisi ne kadar sürüyor?

Kişiye bağlı olmakla birlikte 2-3 yıl kalıcılığı olabiliyor. Elbette cilt yaşı, yaşam tarzı ve işlem sonrası cilde ne kadar iyi bakıldığı bu sürede belirleyici. Ve en çok merak edilen soru:

Haberin Devamı

Beni ben olmaktan çıkarır mı?

Cevap net:

Hayır.

Sadece aynaya baktığınızda, kendinizin biraz daha dinlenmiş, biraz daha genç bir versiyonunu görürsünüz.

Son soru Endolift kimler için uygun?

Belirgin morluklar yaşamadan toparlanmak, cildinde sıkılaşma sağlamak, yüzünde incelme ya da gıdı ve “buldog” görünümünden kurtulmak, tüm bunların sonunda hâlâ kendisi gibi görünmek isteyen herkes için uygun bir uygulama.

NOT: Bu tür işlemler için mutlaka doktorunuza danışın. İşlemin yapılacağı muayenehanenin hijyen durumunu ve doktorun hekimlik sertifikasını kontrol edin.

 

 

 

BAKMADAN GEÇME!