GeriSağlık Doğum sonrası egzersize dair bilmediğiniz 7 detay
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Doğum sonrası egzersize dair bilmediğiniz 7 detay

Doğum sonrası egzersize dair bilmediğiniz 7 detay
Abone Olgoogle-news

Hamilelik döneminde aldığınız kiloları doğum sonrası kolay bir şekilde verebilirsiniz. İşte doğum sonrası egzersize dair bilmediğiniz detaylar...

Hamilelikte alınan kilolar bebek sahibi olmak isteyen kadınların ortak korkusudur. Hamilelik boyunca anne adaylarının vücutlarında birçok değişiklik olur. Egzersiz bu değişikliklerin ortadan kalkmasını sağlayacak en iyi yöntemdir. İşte doğum sonrasında egzersiz yapmanın faydalarına dair bilmeniz gereken 7 detay:

1. Hamilelik sürecinde ve doğum sırasında değişime uğrayan vücudunuz 6-8 ayda tam formuna ulaşır. Eğer normal doğum yaptıysanız egzersizlere doktorunuzun onayıyla iki hafta içinde başlayabilirsiniz. Sezaryen ile doğum yaptıysanız bir-bir buçuk ay sonunda başlamanız önerilir. Hamilelik süresince bebeğiniz karın duvarınıza ve leğen kemiğinize baskı yapacaktır. Bu baskı buradaki dokuların elastik hale gelmesine neden olur. Bağlar zayıflar ve hassaslaşır. Yapacağınız yanlış hareketler yaralanmanıza neden olabilir. Bu nedenle egzersiz sırasında ağır ve ters hareketlerden kaçınmalısınız.

Doğum sonrası egzersize dair bilmediğiniz 7 detay

2. Doğumdan sonra gevşeyen kaslarınız güçlendirilmezse ileride idrar kaçırma sorunu yaşayabilirsiniz. Kegel egzersizleri yaparak mesane kaslarınızı güçlendireceğinizi unutmayın, egzersiz listenize kegel'i mutlaka ekleyin.

3. Yapacağınız egzersizler, hemoroid gibi genital çevre organlarında meydana gelebilecek kan toplanmasına engel olur. Genital organlarınızda oluşan ödem ve sıvı toplanmasını önler.

4. Egzersizler gebelik süresince değişen vücut postürünüzü düzeltir. Oluşabilecek bel ağrılarınızı engeller.

Doğum sonrası egzersize dair bilmediğiniz 7 detay

5. Aldığınız genel anestezi akciğerlerinizde hacim olarak küçülme yapabilir. Akciğerlerinizin kapasitesini artırmak için egzersiz programınıza solunum egzersizlerini eklemeyi unutmayın.

6. Hamileliğe bağlı olarak bebeğinizin yaptığı baskı bağırsaklarınızın yavaşlamasına neden olabilir. Bağırsaklarınız bunu alışkanlık haline getirme ihtimali olduğundan kabızlık ve gaz sorunu yaşayabilirsiniz. Egzersiz bağırsak hareketlerinizin hızlanmasını da sağlar.

7. Vücudunuzda doğum nedeniyle fazla sıvı birikimi olması normaldir. Egzersiz ile birlikte kan dolaşım hızı artar fazla sıvı dolaşıma katılarak vücudunuzdan atılır.

Doğum sonrası egzersize dair bilmediğiniz 7 detay

Egzersiz yapmanın fiziksel olarak vücuda yararı olduğu kadar psikolojik olarak da yararı vardır. Kendinizi daha motive olmuş, canlı ve enerjik hissedersiniz. Vücut direnciniz artar. Doğum sonrası en uygun egzersiz yarım saat hafif tempolu yürüyüştür. İlerleyen zamanlarda karın, kalça ve bel hareketleri ile egzersizinizi artırabilirsiniz.

Eski formunuza dönmek için en önemli bölgeler karın ve bel bölgeleridir. Mekik en çok önerilen hareketlerden biri olsa da doğum sonrasında riskli olabilir. Yarım mekik hareketini egzersizinize ekleyebilirsiniz. Egzersiz yapmanın dışında dengeli beslenmeniz gerektiğini de sakın unutmayın. 

 

False
Haber Yorumlarını Göster
Haber Yorumlarını Gizle