Chia tohumu nedir? Faydaları nelerdir?

Chia tohumu nedir Faydaları nelerdir

Son dönemlerde popülaritesi artan besinlerden biri de Chia tohumu oldu. Salvia Hispanica isimli bitkiden elde edilen Chia tohumunun faydaları ve nasıl kullanıldığı merak ediliyor. Peki, pek çok sağlık ögesini içerisinde barındırması sebebiyle son günlerin en çok tercih edilen besinlerinden olan bu tohumun faydaları neler? Nasıl tüketilir? İşte, bilmeniz gerekenler ve Chia Tohumlu puding tarifi!

Haberin Devamı

Sağlıklı beslenme konusunda son dönemlerde en çok duyduğumuz besinlerden biri de Chia tohumu oldu. Salvia Hispanica olarak da adlandırılan, nane ailesinin bir cinsi olan de Chia tohumu hem besin değeri açısından hem de sağlığa yararları açısından doğal bir mucize olarak görülüyor. Meksika ve Guetemala topraklarında yaygın olarak rastlanılan bu tohumunun kilo vermede de yardımcı olduğu söyleniyor. İşte, gluten içermemesi, yüksek lif içeriği, kaliteli protein ve aminoasit kaynağı olması nedeniyle son yılların en mucizevi besinlerinden olarak görülen Chia tohumunun tarihi ve faydaları!

CHİA TOHUMUNUN TARİHİ

Bağışıklık sistemini güçlendirme, metabolizmayı hızlandırma, enerji verme gibi özellikleriyle ön plana çıkan Chia tohumunun Aztek ve Mayalara dayandığı ifade ediliyor. Aztek ve Maya'lılar chia tohumlarını enerji ve dayanıklılıklarını arttırmak için kullanırlarmış. Koşu gıdası olarak da adlandırılan chia tohumları, savaşa giderken veya müsabakaya katılırken jel olarak tüketilirmiş. Her iki uygarlığında dayanıklılık sırrı, enerji ve kuvvetli yapılarının kaynağı olarak bilinen bu tohum, salatalar, pudingler, yumurtalı yiyecekler gibi pek çok farklı yemek çeşidinde tüketilebiliyor. 

FAYDALARI

Haberin Devamı

Artık Türkiye'de de pek çok büyük süpermarket ve aktarda bulabileceğiniz Chia tohumunun birçok faydası bulunuyor. İşte, yüzyılın süper besinlerinden biri olarak geçen Chia tohumunun faydaları!

Her 28 gramında 5 gram omega-3 vardır. Omega-3 beyin sağlığı için çok önemlidir ve osteoporozu önler.

Mineral olarak çok zengin olan tohum, günlük kalsiyum ihtiyacının %18 ini, fosfor ihtiyacının %35 ini, magnezyum ihtiyacının %24 ünü, manganez ihtiyacının %50 sini karşılar.

Sağladığı yüksek enerjiyle yorgunluk hissini bitirir, eklem ağrılarına iyi gelir.

Chia tohumu et tüketmeyenler veya çok az tüketenler için iyi bir protein kaynağıdır.

Lif, omega yağ asitleri, kalsiyum, antioksidan ve protein dahil olmak üzere bir çok sağlık öğesini içinde barındıran mucizevi tohum, kalın bağırsağın temizlenmesine de yardımcı olur.

Haberin Devamı

Hindide bulunan triptofan adlı amino asit, aynı zamanda chia tohumunda da vardır. Triptofan daha kolay doymanızı, daha rahat uyumanızı, ve daha iyi hissetmenizi sağlar.

Midede şişkinlik sağlaması nedeniyle, tokluk hissi yaratır ve kilo verme konusunda da yardımcı olur.

CHİA TOHUMLU PUDİNG

Bütün bunlara ek olarak chia tohumunu vegan beslenmede yumurta yerine kullanmanız da mümkün. Bunun için önce chia tohumlarını bir kahve öğütücü, blender veya rondoda toz haline gelene kadar öğütün. 1 yemek kaşığı toz chia tohumuna 3 yemek kaşığı su ekleyip iyice karıştırın ve buzdolabında 15 dakika bekletin. Bu ölçü, 1 yumurtaya denk geliyor. Bunu fırında pişen her türlü kek, ekmek tarifinde kullanabilirsiniz.