GeriSağlık Boyun fıtığı tedavisi nasıldır? Boyun fıtığına ne iyi gelir
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Boyun fıtığı tedavisi nasıldır? Boyun fıtığına ne iyi gelir

Boyun fıtığı tedavisi nasıldır? Boyun fıtığına ne iyi gelir
Abone Olgoogle-news

Boyun fıtığı rahatsızlığı genellikle ters ve ani yapılan hareketler ile meydana gelen bir rahatsızlık olarak bilinir. Bazen sorun yalnızca yapısal nedenlerle meydana gelebilir. Uzun süre hareketsiz tutarak bir noktaya bakmak, bilgisayar ve tv karşısında uzun süre oturmak, egzersiz yapmamak ve soğuk klimaların olduğu ortamda bulunmak olarak sayılabilir. Peki Boyun fıtığı tedavisi nasıldır? Boyun fıtığına ne iyi gelir

 

Omurgadaki kemiklerin zaman içerisinde zedelenmesi ya da çevresel faktörlere bağlı olarak zarar görmesi sonucu boyun fıtığı oluşabilir. Sinir köklerinin üzerinde oluşan tahribat, giderek fıtığa dönüşür. Kadınlarda görülme riski erkeklere oranla iki kat daha fazladır.

 Boyun Fıtığı Neden Olur?

1- Mesleki nedenler: Meslekleri gereği sürekli olarak ayakta kalan ya da belli bir pozisyonda durmak zorunda kalanlarda boyun fıtığı çok daha fazla oranda görülür. Bu alanda yapılan birçok araştırma ve inceleme uzun yol şoförlerinin saatler boyunca hep aynı pozisyonda araba sürmelerinden dolayı omurlarında ciddi zedelenmeler olduğunu ortaya çıkarmıştır. Ağır işlerde çalışan kişilerde de bu hastalığın izleri çok daha yoğun olarak görülür.

2- Telefon ve internet bağımlılığı: Son on yıl içerisinde yediden yetmişe herkesi etkisine altına alan belli başlı alışkanlıklar boyun fıtığına adeta davetiye çıkarıyor. Sabit bir pozisyonda telefona ve bilgisayara bakan kişilerde sinir kökleri baskıya daha fazla dayanamaz ve fıtık oluşumu başlar.

3- Duruş bozuklukları: Masa başı işlerinde kambur ve başı önde oturmak boyun fıtığının bir başka sebebidir. Dik oturmaya özen gösterilmeli, en azından saat başında ayağa kalkıp birkaç dakika hareket etmek gerekmektedir.

Boyun Fıtığı Nedenleri

Yukarıda sayılan sebepler dışında birçok faktör de boyun fıtığına doğrudan ya da dolaylı olarak zemin hazırlar. Spor esnasında aşırı yükleme yapmak, ağır yükler kaldırmak ve yaşa bağlı gelişen komplikasyonlar da boyun fıtığında etkili rol oynamaktadır.

Boyun Fıtığı Belirtileri

1- Kolda uyuşma: Boyun bölgesinde ortaya çıkan fıtıkların belirtileri sadece boyun ve çevresinde hissedilmez. Bununla birlikte hastaların yarısından çoğunda kolda uyuşma gibi belirtiler de saptanmıştır. İlerleyen fıtık evrelerinde kol ve el parmaklarında his kaybı da yaşanabilir.

2- Baş ağrısı: Fıtık, ağrı semptomları ile birlikte ortaya çıkar. Boyun ağrıları ile birlikte baş ağrısı hastanın günlük yaşamını olumsuz olarak etkilemektedir. Gece oksijen azaldığında ağrılar çok daha fazla olabilir.

3- Hareketlerde kısıtlanma: 50 yaş üstü hastalar boyun fıtığı olduğu takdirde hareketlerinde ciddi bir kısıtlanma ortaya çıkar. Başını sağa sola döndürmekte ve ileri geri oynatmakta zorluk çekebilirler.

4- Tutulma: Boyun tutulması, fıtığın en sık rastlanan belirtilerinden bir diğeridir. Özellikle akut seviyedeki fıtıklarda tutulmalar çok daha uzun süreli olmaktadır.

Boyun Fıtığına Ne İyi Gelir?

1- Magnezyum ağırlıklı beslenmek: Doktorların ve beslenme uzmanlarının ortak görüşüyle magnezyum ağırlıklı beslenme boyun fıtığı ağrılarını minimum seviyeye çekmek için idealdir. Öğün aralarında tüketilebilecek ceviz ve badem gibi kuru yemişler önerilen gıdalar arasında yer alıyor. Akşam yemeklerinin vazgeçilmez lezzetleri olan fasulye ve mercimek de magnezyum açısından oldukça zengindir.

2- Masaj: Profesyonel olarak yapılan masajlar bel ve boyun fıtıklarına çok iyi gelmektedir. Ancak bilinçsiz bir şekilde, ev ortamında bu tür masajlar yapılmamalıdır. Çünkü yapılacak yanlış ve aşırı bir hareket fıtık ağrılarının çok daha azmasına neden olabilir.

3- Stresten uzak durmak: Sadece fiziksel nedenler değil stres gibi psikolojik temelli etkenler de boyun fıtığına neden olabilir. Stres ve kaygı gibi kişilerin fizyolojisini olumsuz etkileyen ortamlardan kaçınılmalıdır.

Boyun Fıtığı Olmamak İçin

Boyun fıtığı olmamak için özellikle ilerleyen yaşlarda belli başlı alışkanlıklar yavaş yavaş terk edilmelidir. Halk arasında oldukça yaygın olan boyun kütletme alışkanlığı bunlardan ilkini oluşturuyor. 50 yaş üstü kişiler, spor ve egzersiz yaptıkları takdirde hızlı ve ani hareketlerden kaçınmalıdır. Ağır kaldırmak, vücudu fazla zorlamak ve telefon başında fazla vakit geçirmek de kaçınılması gereken hareketler ve alışkanlıklardan diğerleridir.

 

False
Haber Yorumlarını Göster
Haber Yorumlarını Gizle