GeriKelebek Sağlık için takviye
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Sağlık için takviye

Kendinizi yorgun mu hissediyorsunuz? Kalp hastalıklarına yakalanmaktan ya da belleğinizi kaybetmekten mi korkuyorsunuz? Düzenli yemek yiyemediğiniz için suçluluk duygusuna mı kapılıyorsunuz? Bu soruların yanıtları 'evet'ise, vitaminler, mineraller ve çeşitli maddeler içeren takviye niteliğindeki müstahzarları kullanmalısınız.

Sadece eczanelerde değil süpermarketlerde de satılan takviye maddeleri sizin için bir güvence niteliğini taşıyacak. Ama bunları bilinçsizce kullanmanın birçok sağlık sorununu da beraberinde getireceğini unutmayın. Sağlığınızı korumak için kullandığınız maddeleri gözden geçirelim. Bakın uzmanlar bu konuda neler diyorlar:

A, C ve E vitaminleri

Cilt, dişler, kemikler, yaraların iyileşmesi, enfeksiyonlara karşı korunma, kalp hastalıkları ve kanser tehlikesine karşı koruyucu olabilirler. Her gün üç öğün sebze ve meyve yemekle bu vitaminleri alırsınız. Ama beslenme düzeninizde bir bozukluk varsa, her dükkanda satılan vitamin haplarından kullanmanız gerekebilir. Vücudun C vitamini gereksinimi günde 60 miligramdır. Fakat hamile kadınlar, günde 200 miligram C vitamini almalı. Soğukalgınlıklarına karşı günde 1000 miligram C vitamini takviyesi yapmak doğru olur. Vücut C vitamini fazlasını dışarı atar. Yapılan araştırmalara göre, günde 300 miligram E vitamini, kalp krizi tehlikesini azaltıyor. Normal koşullarda önerilen günlük E vitamini miktarı sadece 10 miligram. Ancak uzmanlar bu miktarı az buluyorlar ve yaşın beş misli miktarında E vitamini almak gerektiğini söylüyorlar. Örneğin 50 yaşında bir kişinin günde 250 miligram E vitamini alması gerekiyor.

Kalsiyum, magnezyum ve çinko

Kemikler ve dişler için yararlıdır. Kas ağrılarına, kramplara ve gerginlikten kaynaklanan baş ağrılarına karşı bu maddelerin takviyesi doğru olur. Bağışıklık sisteminin düzenli çalışması ve dokuların onarılması için çinko yararlıdır. Kalsiyum süt ve sütlü ürünlerde bol miktarda bulunur. Fakat kadınların çoğu süt ürünlerinden uzak dururlar. Uzmanların tavsiyelerine göre bir kadının günde 800 miligram kalsiyum alması gerekiyor. Altmış beş yaşına gelmiş kadınlarda ise miktar 1000 miligrama çıkıyor. D vitamini, kalsiyumun özümlenmesini sağlar. Fakat D vitaminini dışardan takviye etmek gerekmez. Bu arada fazla miktarda çay ve alkollü içki içmenin vücudun kalsiyum almasını engellediğini de hatırlatalım.

Magnezyum, kemiklerin güçlenmeleri açısından önemlidir. Çinko, vücudun kalsiyumu özümlemesini sağlar. Fakat günde 50 miligramdan fazla çinko almak sakıncalıdır.

Balık yağları

Artrit, cilt sorunları, kan dolaşımı, kalp hastalıkları ve yüksek kolesterol gibi sorunlara karşı birebirdir. Beslenme uzmanları, haftada iki üç kez, yağlı balık yememizi öneriyorlar. Yağlı balıklar kan basıncını ve kolesterol oranını düşürüyor. Eğer sofranızda yağlı balık bulunduramıyorsanız, sardalya, lüfer, uskumru gibi balık yağı takviyesi yapabilirsiniz. Eczanelerde satılan balık yağları sizin için yararlı olabilir. Bu yağlarda artrite çok iyi gelen omega-3 yağ asidi bulunmaktadır. Balık yağının günlük dozu hakkında bir kısıtlama yok. Fakat uzmanlar en iyi sonucu alabilmek için günde 1000 miligram balık yağını öneriyorlar. Kanın pıhtılaşmasına karşı ilaç kullanıyorsanız, balık yağlarından uzak durmalısınız. Hamile kadınların da doktora sormadan balık yağı almaları doğru değil.

Sarmısak

Kan dolaşımı ve yüksek kolesterol için yararlı bir besin maddesi. Yapılan çalışmalar, sarmısakta bulunan alisin adında bir maddenin kan dolaşımını düzene soktuğu sonucunu ortaya çıkardı. Alisin ancak sarmısak çiğken ezildiği takdirde etkisini gösterir. Pişmiş sarmısak bu maddeden yoksun kalır.

Bitcoin ve Ethereum ne kadar?

Bitcoin ve Ethereum ne kadar?

False