GeriKelebek Sağlık için lifli besin
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Sağlık için lifli besin

LİFLİ besinlerin yenmemesi, bir çok hastalığı beraberinde getiriyor. Dünya Sağlık Örgütü'nün araştırmasına göre, lifli besinlerin eksikliği uzun vadede şeker, kolestrol, bağırsak kanseri ve şişmanlık gibi rahatsızlıklara yol açıyor. Günlük gıda tüketiminde önemli bir yere sahip olan lifli besinler, hacimlerinin yüzde 20'si kadar genişleme özelliğine sahip oldukları için tokluk hissi yaratıyor ve yeme isteğini azaltıyor. Enerji oranları düşük olan lifli besinler, kan şekerini, kolestrolü dengeleyiyor ve kanserojen maddeleri tutarak boşaltımla atılmasını sağlıyor. Lifli besinler sindirim sistemini rahatlatıyor. Dünya Sağlık Örgütü'nün araştırmasına göre, kişinin günlük lifli gıda ihtiyacı 30 gramı buluyor. Ancak günlük beslenme öğünlerinde bunun ancak yarısını alabiliyor. Kepek, fıstık, kabuklu armut, beyaz ekmek, fındık, havuç, elma ve sarmısağın lif açısından zengin gıdalar arasında yer alıyor.

Bitcoin ve Ethereum ne kadar?

Bitcoin ve Ethereum ne kadar?

False