GeriKelebek Romatizmanın ilacı yürüyüş
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Romatizmanın ilacı yürüyüş

Abone Olgoogle-news

Eklem sorunları yaşlanma sürecinizin sevimsiz yol arkadaşlarıdır. Diz, kalça, bel ya da boynunuz, hiç fark etmez!Gece gündüz süren, hareket etmenizi güçleştirip size dinlenirken bile rahat vermeyen ağrılara, şiş ve ağrılı eklemlerin ızdırabına yıllarca kim dayanabilir? YAŞLANMA ile oluşan eklem sorunlarının ortak adı ‘Osteoartirit-eklem kireçlenmesi’dir. Osteoartirit en sık görülen romatizmal hastalıktır. Eklem kıkırdağının yapısının bozulması, aşınması ve kaybı sonucu oluşur. Eklem kıkırdağının altındaki kemik dokusunda da büyümeler, çıkıntılar gelişir. Bütün bunların sonucu eklemlerde ağrı ve hareket kısıtlanmasıdır. Ortalama yaşam süresinin uzayıp yaşlılıkta geçen sürenin artması kadar modern yaşamın bazı izleri de bunun nedenleridir: Kilo fazlalığı ve şişmanlık sorunundaki korkutucu artış, eklemelere binen yükü çoğalmıştır. Eklemlerin daha az kullanıldığı hareketsiz yaşam tarzı ise onların hareket ve uyum kabiliyetlerini azaltmıştır.KADINDA DAHA AĞIRBu olumsuz bilgiler sizi sakın üzmesin! Osteoartiritin oluşturacağı ağrılı ve haraket sınırlanmasının oluşturacağı yaşam kalitesi düşüşü sizi öyle çok bunaltmasın! Yaşlılığa ilişkin pek çok sorun gibi osteoartiriti de yavaşlatıp geciktirmek, en azından etkisini hafifletmeniz mümkündür. Yeter ki önleyici yöntemleri birazcık ciddiye alın, erken yaşlarda uygulamaya koyun. İşte size dört altın anahtar!Yaşamınıza biraz hareket katın. Eklemlerinizi daha çok, ama daha çok kullanın.Onların üzerine yüklediğiniz gereksiz ağırlıkları atın! Hayatınıza hareket, hafiflik ve form katın.Araştırmalar orta yaşlıların üçte birinde, 65 yaşı geçenlerin yüzde 90’ında osteoartirit olduğunu gösteriyor. 60’lı yaşlara kadar kadın ve erkeklere kadar eşit sıklıkla görülen bu soruna yakalanma olasılığı, 55 yaşı geçen kadınlarda artıyor. Özellikle el parmak eklemlerinde ve dizlerde yerleşen yaşlılık romatizması kadınlarda daha sık görülüyor. Yaşlı erkeklerde ise kalça yerleşimine daha fazla rastlanıyor. Orta yaş sonrası kadınların çok şikayet ettiği ‘parmak eklemlerine yerleşen osteoartirit’e çoğu kez mercimek iriliğinde topaklanmalar da eşlik ediyor. AĞRININ ÖZELLİKLERİOsteoartiritin en önemli belirtisi ve hastaların başlıca şikayeti eklem ağrılarıdır. Ağrıların başlıca özelliği eklemelerin kullanılmasından sonra artık istirahatle azalması, ciddi ve ağır bir ağrıdan çok sızı gibi algılanması ve yerleşiminin çok açık tanımlanamamasıdır. Hastalık ilerledikçe ağrı daha basit hareketlerle ortaya çıkar ve zamanla istirahatte bile ağrı sürebilir. Osteoartirit ağrılarının daha şiddetli seyrettiği, özellikle depresyona eğilimli, menapoz ile boğuşan kadınlarda endişe, panik atak gibi sorunların yoğun yaşandığı evrelerde daha sık görüldüğü ve tedaviye daha az yanıt verdiği bilinmektedir. CAN SIKICI TUTUKLUKİkinci şikayet eklem tutukluğudur. Eklemlerde hissedilen sertlik, hareket kısıtlılığı ve çıtırtılar en az ağrılar kadar endişe kaynağıdır. Özellikle istirahatlerden sonra ve sabah saatlerinde hissedilen eklem tutukluğu ve çok tipiktir. Osteoartiritli hastaları endişelendiren eklem çıtırtısı hissinin nedeni, eklem kıkırdaklarındaki düzensizlik ve eklemlerdeki yeni kemik oluşumları kalsiyum çöküntüleri sonucu eklem yüzeyinin düzgünlüğünü kaybetmesidir. Devam edecekYÜRÜYÜŞ SAĞLIĞI NASIL ETKİLERYürüyüş eklem, kas ve kemiklerinizin dostu ve güvencesidir. Eklem çevresindeki kaslarınızı güçlendirir, eklemlerinizin esnekliğini korur.Ağrı ve hareket kısıtlamasına bağlı kas erimesini önler.Kilo almanızı engeller, fazla kiloları verdirir.Psikolojik destek sağlar. Ağrıyı ve stresi giderir. Moralinizi yükseltir. Depresyonu engeller. Yorgunluğu azaltır.NASIL BAŞLAYACAKSINIZYumuşak esnek tabanlı rahat bir yürüyüş ayakkabısı edininRahat ve bol kıyafetler giyin.Düzgün, eğimi az bir yürüyüş parkuru seçinAilenizi yürüyüş yolunuz ve süresinden haberdar edin.Güvenli bir parkur kullanın ve en uygun saatleri seçin.Isınmadan hızlanmayın! Aniden yüklenmeyin! Tempoyu yavaş yavaş yükseltin. Kısa mesafelerle başlayıp yavaş yavaş arttırın. Düz ve sert zeminleri seçin. Parkları, özel yürüyüş alanlarını seçin. 45 yaşından büyük, koroner kalp hastalığı, hipertansiyon, şeker hastalığı ve obezite gibi tıbbi sorunları olan biriyseniz doktorunuzla görüşmeden yürüyüş programı yapmayın.
False