GeriKelebek Rahat doğumun garantisi
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Rahat doğumun garantisi

Ağrısız ve kolay bir doğum gerçekleştirmek tüm anne adaylarının hayali. Bunun için uyulması gereken başlıca kural spor yapmak. Ama mutlaka uzman bir doktor kontrolünde...

Egzersizin insan hayatındaki önemi bilinen bir gerçek. Sağlıklı olmanın başlıca kurallarından biri de düzenli olarak hareket etmek, spor yapmak. Spor yapması gerekenlerin başında sanılanın aksine hamile kadınlar geliyor. Çünkü hamilelik sırasında çok fazla hareket edilmemesi gerektiği düşünülür. Oysa doktorlar hamilelerin mutlaka spor yapması gerektiğini savunuyor. Çünkü hamilelik sırasında oluşan bel ve sırt ağrıları, duruş bozuklukları bu sayede önlenebiliyor. Üstelik jimnastik sırasında öğrenilen doğru nefes alıp verme teknikleriyle kolay doğum yapmak mümkün oluyor. Elbette ki, çok ağır ve akrobatik hareketlerden kaçınılmalı. Zaten doğru bir hamile jimnastiği, uzman bir doktor kontrolünde yapılıyor. Hamile jimnastiği, bazı büyük otellerde çok fazla talep olursa uygulanıyor. Bunun dışında gidilmesi gereken başlıca adresler; hastaneler ve hamile jimnastiği uygulayan merkezler olmalı.

Aktivite şart ama her türlü spor uygun olmaz

Hamileyken egzersiz; orta derecede fiziksel aktivite güvenli ve yararlıdır. Hem bebek hem de anne adayı için. Tabii ki doktor kontrolünde...

Dört çeşit yararlı egzersiz vardır; aerobik, hamileler için dizayn edilen jimnastikler, rahatlama teknikleri, sırt egzersizleri.

Boş mideyle çalışmayın, jimnastiğe uygun giyinin, doğru zeminde başlayın, herşeyi yavaş yavaş yapın.

Sadece iyi bir atletin hamilelikte yapabilecekleri: Günde dört kilometre koşmak, çiftli tenis oynamak, kar kayağı, hafif ölçüde ağırlık kaldırma, bisiklete binme, çok dikkatli olarak buz pateni yapmak.

Hamileyken yapılmaması gereken egzersizler: At binmek, su kayağı, dalma, havuza veya denize zıplayarak veya balıklama atlama, yokuş aşağı kar kayağı yapma, ıslak ve kaygan zeminde bisiklete binmek, futbol gibi ağır sporlar.

Ne zaman egzersize dur demeniz gerektiğini bilin: Vücut sinyalinizi bekleyin. Herhangi bir yerde ağrı sızı, kramp girmesi, yorgunluk ve ağırlık çökmesi, nefes alma zorluğu, kasların kontrolünü kaybetmek, başağrısı, kanama ya da 28. haftadan sonra bebeğin hareketlerinde durgunluk.

Nelere dikkat edeceksiniz: Çok sıcak veya nemli havada egzersiz yapmayın, sıcak veya çok kalabalık, eşya dolu bir odada egzersiz yapmayın, sauna, ısı odası veya solaryum gibi yerlere girmeyin ve bunaldığınızı hissettiğiniz zaman durmayı bilin.

Hamile jimnastiği yapılan yerler

Taha Erpulat (Vakkorama Gym)

Vakkorama Gym'de beş sene önce düzenli olarak hamile jimnastiği yaptırılıyordu. Fakat artık salonlar çok dolu. Herkes zayıflamaya çalışıyor, ya da sağlıklı yaşam için spor yapıyor. Dolayısıyla hamile jimnastiği yaptıramıyoruz. İstek olursa özel ders veriyorum. Hamile jimnastiğinin, diğerlerinden farkı şu; daha hafif programlar uyguluyoruz. Amaç vücudu hareket ettirmek, koşmadan, zıplamadan hafif tempolu yürüyüşler yaptırmak. Özellikle karın ve bel kaslarını çalıştırıcı hareketler uyguluyoruz. Marmara Üniversitesi Spor Akademisi mezunuyum. Bize tüm bunların eğitimini okuldayken veriyorlar. İki kere iki, dört eder gibi herşeyi öğreniyoruz.

Hamile hanımları doktor kontrolünden geçmedikten sonra kabul etmiyoruz. Haftada iki, üç kere yirmişer dakikadan egzersiz yapabilirler. Böylece

metabolizmaları ve kan dolaşımları düzene girer. 7, 7.5 aylık hamile bir bayan rahatlıkla jimnastik yapabilir. Mesela Sports International'ın genel müdürünün eşi, hamileliğinin sekizinci ayına kadar spor yaptı.

Sedat Noyan (Sports International)

Özel olarak hamile sınıfımız yok. Ancak talep olursa hamilelere spor yaptırıyoruz. Altı aya kadar 20-30 dakikalık yürüyüş öneriyoruz. Bir de Aqua Gym'e benzer su jimnastiği uygulatabiliyoruz. Tabii çok hafif olmak koşuluyla.

Uzman görüşü

Operatör Doktor H. Kübra Taman (International Hospital)

Çok erken zamanda hamile jimnastiğine başlanırsa düşük yapma riski doğabilir. Çünkü en fazla düşük yapma riski ilk üç aydadır. O yüzden yirminci haftanın sonunda öneriyoruz. Hamile bir kadın için en güzel jimnastik yürüyüştür. Bir de yüzme diyebilirim. Ancak yüzmeyi her zaman tavsiye edemiyorum. Çünkü sudan mikrop kapılabilir. Hamilelikte, ağırlıktan dolayı duruş bozuklukları, sırt ağrıları, kasıklara doğru binen ağrılar oluyor. Hamile jimnastiği bu tür ağrıların ortadan kalkması için birebir. Çünkü hamile, dengesini nasıl sağlayacağını, ne şekilde duracağını bu sayede öğreniyor. Değişik nefes alıp verme tekniklerini, doğum esnasında nasıl relax olabileceğini gösteriyoruz.

Zaten bilinçli annenin doğuma hazırlanması belli oluyor. Sancıları geldiğinde, jimnastik yapan bir anne ne şekilde nefes alıp, vereceğini biliyor. Üstelik hamilelik sırasında fazla kilo almıyor ve hamilelik kilolarını da kolaylıkla veriyor. Avrupa'da bütün hamile kadınlar mutlaka ama mutlaka jimnastik yapıyor. Orada baba adayları da eşleriyle birlikte kurslara katılıyorlar. Doğum sırasında eşlerini nasıl tutmaları gerektiği, eşlerine nasıl moral vermeleri gerektiği konusunda bilinçleniyorlar. Hamile kadınların sosyalleşmesi açısından da bu jimnastiğin faydasına inanıyorum. Öncelikle bir gruba dahil oluyorlar. Birbirleriyle ‘‘Şunu nereden aldın?’’, ‘‘Bunu nasıl yapıyorsun?’’ gibi karşılıklı fikir alışverişlerinde bulunuyorlar. Hamilelik döneminde kadınlar çok aktif olamadıkları için kurslarımız bir çeşit terapi oluyor. Psikolojik yararları da var.

Anne adayları ne diyor?

Funda Yakup

(5.5 aylık hamile)

Hamile jimnastiği yapmaya bir hafta önce başladım. Ama 3.5 sene önce ilk çocuğumun doğumunda yine bu jimnastiği yaptım. Çok rahat ettiğim ve faydasını gördüğüm için ikinci kez gelmek istedim. Hamilelik öncesi dönem gibi rahat hissediyorsunuz kendinizi. Hatta normalden daha aktif bir kadın haline dönüşüyorsunuz. Kendi işim var. Bütün gün çalışıyorum ve kendimi hiç yorgun hissetmiyorum. Doktorum buradaydı, onun tavsiyesi üzerine başladım. İyiki de başlamışım.

Sevda Yalaz

(5.5 aylık hamile)

Yedi yaşında bir kızım var. Bu benim ikinci hamileliğim. İlk çocuğuma hamileyken böyle bir şeyden haberim yoktu. Hiç jimnastik yapmadım. Daha sonra çevremdekilerden öğrenerek buraya geldim. Kendimi çok rahat hissediyorum. İlk hamileliğimle kıyasladığımda, çok daha iyi ve canlıyım diyebilirim. Böyle bir karar verdiğim için şimdi gayet memnunum ve rahatım.

Bitcoin ve Ethereum ne kadar?

Bitcoin ve Ethereum ne kadar?

False