Organik süt kullanan kahve zinciri geldi

Güncelleme Tarihi:

Organik süt kullanan kahve zinciri geldi
Oluşturulma Tarihi: Kasım 02, 2007 00:00

Tüm İngiltere’de "Milano’nun batısındaki en iyi espresso" sloganı ile tanınıyor. 2000’de İngiliz Tasarım Konseyi tarafından, İngiltere’deki en iyi marka ödülüne layık görüldü. 2004 ve 2005’te Business Week dergisi onu Avrupa’nın en hızlı büyüyen 20. şirketi seçti. Kurucusu Gerry Ford, 2005 PLC ödüllerinde yılın girişimcisi ödülünü kazandı.

Caffe Nero’nun İngiltere’nin dört bir yanında yaklaşık 350 dükkanı var. İngiltere dışındaki ilk şubesini ise İstanbul’da İstinye Park’ta açtı. Yaratıcısı Gerry Ford, başarı hikayesini, neyi farklı yaptığını ve Türkiye’ye ne vaat ettiğini anlattı.

Gerry Ford, Caffe Nero’yu kurarken kafasında ne olduğunu şöyle anlatıyor: "Müşterilerin kendilerini evlerindeki gibi rahat ve huzurlu hissettiği, kaliteli müzik dinlediği, dostlarıyla buluştuğu, iş toplantılarını gerçekleştirdiği, gazetelerini okuduğu, hayatın akışını izlediği keyifli bir yer hayal ettim." Hayalin en önemli parçasını sağlıklı yiyecekler oluşturuyordu. Caffe Nero’da kaliteli yiyecekler birbirinden lezzetli İtalyan kahveleri ile taçlandırıldı.

Hikaye 1997 yılında başladı. Oxford Üniversitesi’nde uluslararası ekonomi ve politika doktorası yapmış Gerry Ford, Londra’da beş tane kahve dükkanı satın aldı. 1998 yılında üç yeni mağaza daha satın alarak, mağaza sayısını 8’e yükseltti. 1999’da da Manchester’daki mağazayla Londra dışına ilk adımı attı, 2000 yılının sonuna doğru mağaza sayısını 31’e çıkarttı. Bugün Caffe Nero, yaklaşık 3 bin çalışanı ve 350’yi aşan mağaza sayısıyla İngiltere’nin dört bir yanına yayılmış durumda. İngiltere’nin en meşhur moda dergilerinden Tatler, Caffe Nero için "Milano’nun batısındaki en iyi espresso" diye yazmıştı. Bu cümle markanın sloganı oldu.

Gerry Ford’a marka felsefesini soruyoruz: "Aslında çok basit. Kahve, Avrupalı atmosfer, yiyeceklerimiz ve tabii ki servis anlayışımız. Mağazalarımızın bulunduğu lokasyonların yerel yapılarına ve kültürlerine de çok önem veriyoruz. Biz, genç ve dinamik bir kahve markasıyız. Marka başarısının arkasındaki en önemli sebeplerden biri, kahve kalitesinin çok yüksek olmasının yanı sıra, diğer yiyecek ve içeceklerinin de aynı standartta olmasıdır. Paniniler, salatalar, makarnalar, kekler ve kurabiyeler... Lezzet ve sağlık bizim için gerçekten çok önemli. İsteyen her misafirimize organik ve içinde laktoz bulunmayan süt servis ediyoruz."

İTALYAN KAHVESİNİN FARKI

Buradaki kahvenin diğerlerinden ne farkı var? Caffe Nero’yu anlayabilmek için bu sorunun cevabını iyi bilmek gerekiyor. Kahveler yedi farklı kahve çekirdeğinden oluşan çok özel bir harmanla yapılıyor. Lezzetli ve yoğun bir harman. Deneyimli elemanlar tarafından kahveye dönüştürülüyor. Gerry Ford, personelin çok titiz bir eğitimden geçtiğini anlatıyor: "Çalışanlarımızın hepsi haftalar boyunca en iyi espresso servisini nasıl yapacakları konusunda ciddi eğitimler alırlar."

TÜRK KAHVESİ DE VAR TÜRK ÇAYI DA

Ford, Türk insanının bu yoğun lezzetli espresso’yu çok seveceğini düşünüyor: "Türk kahvesi ve espresso arasında benzerlikler olduğunu düşünüyorum. Geleneksellik, yoğun lezzet, kültürel ve tarihsel duruş bakımından benzerlikler görüyorum. Zaten aşina oldukları bu lezzeti seveceklerine inanıyorum." Türk kahvesini mönüye koymak konusunda da çok kararlı davranmış. Ayrıca Türk usulü demleme çay da servis ediyorlar. Ford, Caffe Nero’nun, yerel kültüre önem veren bir marka olduğunu söylüyor: "Ürün ve servis anlayışımızı da bu doğrultuda belirliyoruz. Örneğin, İstanbul’daki mağazamızda humuslu wrap ve bulgurlu salatamız var. Müşterilerimize her şekilde hitap edebilmek, isteklerine cevap verebilmek bizim için büyük önem taşıyor."

Marka aynen Londra’da olduğu gibi İstanbul’da da büyük bir hızla yayılacak. Cafe Nero kültürüne ve hedef kitleye uygun noktalarda şube açmayı planlıyorlar. "Avrupa kafesi ortamını, bulunduğumuz lokasyonla harmanlamaya gayret ettik. Birbirinin aynısı, standartlaşmış mekanlar oluşturmak, kaçındığımız şeylerin başında gelir" diyorlar.

Caffe Nero’nun Türk ortağının ismi Işık Keçeci Aşur. Starbucks’ın da içinde olduğu Al Shaya Grubu’nun eski Türkiye Genel Müdürü olan Aşur, markanın Türkiye’deki yüzde elli ortağı.

SABAH OPERA ÖĞLEN LATİN MÜZİK

Günün saatlerine göre müzik türümüz değişiyor. Örneğin, sabah saatlerinde hafif klasik ya da opera, öğleden sonra ise Latin, caz gibi biraz daha canlı müzikler çalıyoruz. Mağazamızın yeri, gelen müşterilerimizin profili de müzik seçimi konusunda etkili oluyor.

SANATA DESTEK

Marka, İngiltere’de sanata destek vermesiyle de tanınıyor. Önemli yazarlar yeni kitaplarını herhangi bir Caffe Nero şubesinde tanıtıyorlar. Sanatla işbirliği İstanbul’da da sürecek.

CAFFE NERO SİYAH KAHVE DEMEK

Marka ismimizi seçerken sade, klasik ve İtalyan olmasını istedik. Caffe Nero İtalyanca’da "siyah kahve" demek. Bu ismin de yaptığımız işi sade bir şekilde tanımladığını düşünüyoruz.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!