Önce starları, sonra sokakları ele geçiren makyaj markası Türkiye’de

Güncelleme Tarihi:

Önce starları, sonra sokakları ele geçiren makyaj markası Türkiye’de
OluÅŸturulma Tarihi: Temmuz 24, 2004 00:00

1985’te ikisi de makyaj sanatçısı olan gay bir çift tarafından kurulan M.A.C bugün dünyanın en çok satan profesyonel kozmetik markalarından biri. Roberto Cavalli defilesinde de Steven Spielberg filminde de kullanılıyor. Boy George, M.A.C allığı olmadan sokaÄŸa çıkmıyor, Kylie Minogue sahne makyajını mutlaka M.A.C ürünleriyle yapıyor.Bu profesyonel marka, 1997’den beri dünyaya yayıldı. Bugün 50’ye yakın ülkede kadınları ve bir kısım erkeÄŸi boyayan M.A.C makyaj malzemeleri, Türkiye’ye de geliyor. MaÄŸaza 22 AÄŸustos’ta Ä°stanbul Akmerkez’de açılacak. EÄŸitim vermek ve Türkiye operasyonunu kurmak için M.A.C’in baÅŸ makyaj sanatçılarından biri Türkiye’ye geldi. Yelda Gülbay (30) Berlin’de doÄŸup büyümüş, 1997’den beri M.A.C için çalışıyor. Gülbay, hem markasını tanıttı, hem de makyajın nasıl yapılacağını üzerimde göstererek anlattı. Küçük bir kızken annenizin makyaj malzemeleriyle mi oynardınız? - Size garip gelebilir ama hayır. Ben avukat olmak istiyordum. Hukuk fakültesinde okurken eÄŸitimimi finanse etmek amacıyla tiyatroda çalışmaya baÅŸladım. Plastik makyaj stajı gördüm. ‘Shakespeare’ ve ‘Rock and Roll’ gibi oyunlarda çalıştım. GüzelliÄŸi yırtıcılığa, yırtıcılığı ise bir rock yıldızına dönüştürebilmenin verdiÄŸi hazzı tiyatroda keÅŸfettim. Virüs kanınıza böyle girdi yani... - Evet. O günden sonra sürekli makyaj yapmak istedim. Aşık oldum. Okulu bıraktım. Los Angeles’a gidip çok ünlü makyaj sanatçılarına asistanlık yaptım. M.A.C ile nasıl tanıştınız? - 1997 senesinin 4. ayında tanıştım. M.A.C bütün dünya ile aynı anda Almanya’da da maÄŸaza açtı. BaÅŸlarken ben maÄŸazada müdür yardımcısıydım. 6 ayda müdür oldum. Ve bir yılda satışları yüzde 67 artırdım, Avrupa’da üç ülkenin eÄŸitim müdürlüğüne terfi ettim. Belçika, Ä°sviçre ve Avusturya’daki tüm M.A.C çalışanları benim elimden geçti. M.A.C yirmi yıllık bir geçmiÅŸe sahip. Çok genç bir marka olmasına raÄŸmen tiyatroda, sinemada, podyumda kullanılıyor. Pop starlar M.A.C’i tercih ediyor. BaÅŸarınızın sırrı nedir? - Birincisi biz ambalaja önem vermiyoruz. İçindeki ürün önemli. Ä°htiyacı çok iyi belirliyoruz. Hangi ürünün üretileceÄŸine biz baÅŸ makyaj sanatçıları karar veriyoruz. Çünkü onları biz kullanıyoruz. Ãœrünleri defilelerde, kulislerde, film setlerinde test ediyoruz. Sokağın nabzını tutuyoruz. Ne istersek o üretiliyor. M.A.C kullanıcısının yaÅŸ ortalaması nedir? - 1997’de Avrupa’da yeni baÅŸladığımızda herkes gençliÄŸe hitap ettiÄŸimizi düşündü. Oysa o yıl M.A.C kullanmaya baÅŸlayan insanların yaşı ÅŸimdi ilerledi, hálá M.A.C kullanıyorlar. Sloganımız ÅŸu: Her yaÅŸa, her ırka, her cinsiyete M.A.C.Elemanlarınız maÄŸazada müşteriyi nasıl tavlar? - Mutlaka fark yaratır. Müşteriye bir ÅŸeyler öğretir. 170 çeÅŸit rujumuz, 132 renk farımız var ama herkesi çok renkli yapmak gibi bir amacımız yok. Çok klasik bir kadına turkuvaz far satmıyoruz. Ama o turkuvazı gri ile karıştırmasını önerebiliriz. Makyaja fazla para harcayamayacak kadınlara mutlaka ne almasını öneriyorsunuz? - Mutlaka ruj. Ruj olmazsa görünmezsiniz. Dudakları canlandırmadan olmaz. Ä°kincisi ise rimel. Bugüne kadar hangi ünlülerle çalıştınız? - Kylie Minogue, Heidi Klum, Sharon Stone, Eva Herzigova, Catherine Deneuve, Robbie Williams, Sting, Red Hot Chili Peppers’ın solisti Anthony Kiedes gibi dünyaca ünlü birçok starla çalıştım. Starlar müdahale ediyorlar mı? - Bazen ediyorlar. Ben elimde çantalarım kapıdan içeri girdiÄŸimde çok gergin oluyorlar. Çantamı açtığımda M.A.C ürünlerini görünce rahatlıyorlar. Catherine Deneuve’de bunu çok fazla hissetmiÅŸtim. Ãœrünleri görünce oh dedi ve bir sigara yaktı. Türk kadınının kafasını kurcalayan en önemli soru ile bitirmek istiyorum. Ãœrünler yurtdışı ile aynı fiyata mı satılacak? - Aynı fiyat. Bir tek gümrük eklenecek. Misal olarak Clinique’den ucuz olacak. Lancome’un yüzde yetmiÅŸi civarında olacak. Lancome’da 50 milyon olan bir ürün bizde 35 milyona satılacak. YELDA GÃœLBAY DOÄžRU MAKYAJI BENÄ°M YÃœZÃœMDE UYGULADIMakyaja baÅŸlamadan önce cildinizi temizleyin ve nemlendirin. Yorgun ve kirli bir yüze makyaj yapılmaz. Fondöteni fırçayla sürün. Kalın bir resim fırçası kullanabilirsiniz. M.A.C’in özel fırçaları var. Elinizle sürdüğünüz zaman eÅŸit dağıtamazsınız. Fırçayla sürdüğünüzde fondöten cilde ağırlık vermez. Süngeri de tavsiye etmiyoruz. Çünkü ürünün yarısını emiyor. Bu zamanda fondötenin çabuk bitmesini kim ister? Göz altı kapatıcısını göz kremiyle karıştırarak sürün.Yüzünüz parlamasın diye T bölgesine (alın, burun, çene) pudra sürün. M.A.C kullanıcılarının pudra sürmeden sokaÄŸa çıkmaları yasaktır! Cildin mat görünmesi gerekir. M.A.C’de klasik makyaj kuralları yoktur. Göz makyajına baÅŸlamadan önce pudrayı sürüyorum. Çünkü cildin bir an önce canlanmasını istiyorum. Böylece iÅŸime daha iyi motive oluyorum. Siz de öyle yapın. Kendinizi daha güzel hissederek yaptığınız makyajın sonucu çok farklı olacaktır. EÄŸer göze siyah bir makyaj yapacaksam iÅŸe göz makyajıyla baÅŸlarım. Aksi takdirde siyah far akar ve fondöteni koyulaÅŸtırır.Gözlere petrol rengi far sürüyorum. Kirpik diplerinden koyu baÅŸlıyor, açılarak gidiyor. Ben eyeliner kullanmıyorum. Kalem gözlere daha yumuÅŸak bir bakış kazandırıyor. Ãœst göz kapağının içine kalem sürüyorum. Deneyin, farkı göreceksiniz. Rimel bir sihir gibi. Yaptığınız makyajı ortaya çıkartıyor. Rimel sürerek göz makyajına imza atıyorum. Rimel sürerken bulaÅŸmaması için göz kapağına peçete koyuyorum. Fırçayla toprak rengi tonlarında bir ruj sürüyorum. Gözlerinizi vurguladım, dudaklarınızı doÄŸal gösteriyorum. Son olarak allığı tazeleyerek makyajı bitiriyorum. GeçmiÅŸ olsun! Uçuk pembe ve mor moda, toprak tonları geri dönüyorHer yıl Roberto Cavalli, Emanuel Ungaro ve Alexander McQueen gibi modacılar için farklı koleksiyonlar üreten M.A.C’in ana koleksiyonu yaklaşık 300 parça. 2004-05 sonbahar-kış koleksiyonu pastel renklerden oluÅŸuyor. Uçuk pembe ve mor moda. Gözlere mor far sürüp, dudaklarınızı mor rujla boyayabilirsiniz. Toprak tonları ve kahveler geri dönüyor. GeçtiÄŸimiz sezonun popüler rengi yeÅŸil, kışın petrol yeÅŸili olarak karşımıza çıkacak. Koleksiyonda doreler de var. Yelda Gülbay trendlerin kanun olmadığını hatırlatıyor: ‘Pastel moda olabilir ama canınız parıltılı bir fuÅŸya ruj sürmek isterse sürün.’ M.A.C’İN AIDS FONUNA ÃœNLÃœLER DESTEK OLUYOR1994’te kurulan M.A.C’in AIDS fonu bugüne kadar 32 milyon dolar topladı. Bu gelir beÅŸ tane rujun satışıyla elde ediliyor. Viva Glam ruj serisi bu iÅŸe ayrılmış. Bu yıl çıkan beÅŸinci ruj için beÅŸ ünlü isimle reklam kampanyası baÅŸlatıldı: Christina Aguilera, Missy Eliot, Linda Evangelista, Boy George ve Chloe Sevigny. GeçtiÄŸimiz yıllarda bu ruj için Shirley Manson, Elton John gibi isimlerle çalıştılar. 1994’te çıkan ilk ruj için ise ünlü travesti ÅŸarkıcı Rupaul’u kullandılar. Rupaul M.A.C’e kendisi gelmiÅŸ, ‘Beni kullanın. Benden daha fazla makyaj yapan ve benden daha fazla makyaja ihtiyaç duyan biri var mı?’ demiÅŸ. Ve kampanyayı baÅŸlatmış.Linda Evangelista M.A.C rujum olmadan sokaÄŸa çıkmam dedi ve marka patladıMake-up Art Cosmetics’in baÅŸ harflerinden oluÅŸan M.A.C Kanada’da 1985 senesinde kuruldu. Frank ve Frank adlı iki gay önce sevgili sonra ortak oldular. Ä°kisi de makyaj sanatçısıydı. Ä°stedikleri gibi kaliteli makyaj malzemelerini bulamamaktan yakınıyorlardı. Sonunda üretmeye karar verdiler. Ufak laboratuvarlarda allık, fondöten ve far yaptılar. Deneye yanıla istedikleri ürünü elde ettiler. M.A.C’i ilk kullanan manken Linda Evangelista oldu. Linda bir dergiye ‘M.A.C rujum olmadan asla sokaÄŸa çıkmam’ diye açıklama yaptı ve marka patladı. 1997 senesinde Estee Lauder markanın çok güçlendiÄŸini fark etti ve M.A.C’i satın aldı. Böylece markanın uluslararası macerası baÅŸladı. Bugün 47 ülkede 340 maÄŸazada satılıyor. Frank’lerden biri 1999’da öldü. DiÄŸeri hálá ÅŸirkete geliyor.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!