Okey, ‘Kıpkırmızı’

Güncelleme Tarihi:

Okey, ‘Kıpkırmızı’
OluÅŸturulma Tarihi: Åžubat 02, 2005 00:00

Türkiye'de basın reklamlarına dönük ilk yarışma olan ‘Kırmızı Basında En Ä°yiler Reklam Ödülleri’ sahiplerini buldu.Türkiye’nin en iyi basın reklamı ödülü ‘Kıpkırmızı’yı RPM/Radar ajansının hazırladığı ‘Alo Okey Cinsel SaÄŸlık Bilgi Hattı’ reklamı kazandı. TÃœRKÄ°YE’de basın reklamlarına dönük ilk yarışma olan ve bu yıl ikincisi düzenlenen ‘Kırmızı Basında En Ä°yiler Reklam Ödülleri’ sahiplerini buldu. 19 kategoride 21 esere ödül verilirken, Türk basınında yer alan en iyi reklam ödülü ‘Kıpkırmızı’yı, Okey prezervatifleri için RPM/Radar ajansının hazırladığı ‘Alo Okey Cinsel SaÄŸlık Bilgi Hattı’ reklamı aldı. Tophane-i Amire’de yapılan ödül töreninde konuÅŸan DoÄŸan Yayın Holding Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Aydın DoÄŸan, bu yıl ikincisi yapılan Kırmızı Ödülleri’nden çok etkilendiÄŸini söyledi.KIRMIZI NEYÄ° SÄ°MGELÄ°YOR: Gecede Hürriyet Ä°cra Kurulu BaÅŸkanı Vuslat DoÄŸan Sabancı, Hürriyet Genel Yayın Yönetmeni ErtuÄŸrul Özkök ve Reklam Grup BaÅŸkanı AyÅŸe Sözeri Cemal birer konuÅŸma yaptılar. Özkök konuÅŸmasında şöyle dedi: ‘Benim gençlik yıllarımda kırmızı komünizmin simgesiydi. Sonraki kuÅŸak için ise aÅŸkın simgesi oldu. Åžimdi kırmızı reklamlarda baÅŸarıyı simgeliyor. Ancak son ikisinin içinde de tutku var. Reklamcıları kıskanıyorum. Yaratıcılıkta gazetecilerden daha önde gidiyorlar. Türkiye’de reklamcılık sektörü bu yıl iyi geçti. Bu bir genel yayın yönetmeni olarak bana ayrılan sayfaların azalması demek. Reklamlar, bu ülkede ekonominin iyi gittiÄŸinin bir göstergesi. Bunlar TÃœFE, TEFE rakamlarından çok daha anlamlı rakamlardır.’İşte Türkiye’nin en iyi reklamlarıKıpkırmızı Ödülü: RPM/Radar - Alo Okey Cinsel SaÄŸlık Bilgi HattıKırmızı Jüri Özel Ödülü: Rafineri - T-Box, Boxer En Ä°yi Reklam Kampanyası: Ajans Ultra - Step Halı En Ä°yi Medya Uygulaması: Ajans Ultra - Uni Yazı Gereçleri En Ä°yi Bölgesel Reklam: Barışçı Ajans - GymsportEn Ä°yi Finans Reklamı: RPM/Radar - YKB Telefon Bankacılığı En Ä°yi Gıda ve İçecek Reklam: Concept - TariÅŸ Zeytinyağı En Ä°yi Perakende Reklam: Ogilvy & Mather - Kodak FotoÅŸipÅŸak En Ä°yi Bilgi Teknolojisi Reklam: Rafineri - MicrosoftEn Ä°yi Ä°letiÅŸim Hizmetleri Reklamı: TBWA/Ä°stanbul - E-Kolay Hız Paketi En Ä°yi Mobilya, Dekorasyon, Ä°nÅŸaat Reklamı: Tayfa - Mudo ConseptEn Ä°yi Otomotiv Reklamı: Alice BBDO - Beldeyama Mountain Bike En Ä°yi Otomotiv Yan Sanayi & Aksesuar Reklamı: Rafineri - Lassa En Ä°yi Kozmetik, KiÅŸisel Bakım, Reklamı: RPM/Radar - Alo Okey En Ä°yi Dayanıklı Tüketim Ãœrünü Reklamı: TBWA/Ä°stanbul - Beko En Ä°yi Moda, Tekstil, KiÅŸisel Aksesuar Reklamı: Rafineri - T-Box, Boxer En Ä°yi Ä°nsan Kaynakları Reklamı: TBWA/Ä°stanbul - YKM-Ä°ÅŸ Duyurusu En iyi Turizm Reklamı: TBWA Ä°stanbul - YeÅŸil Bisiklet, DaÄŸ Bisikleti En Ä°yi Kültür&Sanat, EÄŸlence Reklamı: DDB - Milliyet Gazetesi ve Rafineri - Dinamo Radyo Ä°stasyonu En Ä°yiler DiÄŸer Kategorisi: Ajans Ultra - Uni-Ball Bision Elite En Ä°yi Reklam FotoÄŸrafı: Ajans Ultra - Umut Çocukları DerneÄŸi Reklamı Rekabet artıyor en iyisini yapmalıyızHÃœRRÄ°YET Gazetesi Ä°cra Kurulu BaÅŸkanı Vuslat DoÄŸan Sabancı, ‘Kırmızı, Hürriyet ailesinin en iyiyi arama sürecinde reklam ve görsellik alanındaki en önemli duraklarından biridir’ dedi. Türkiye ekonomisinin iyiye gittiÄŸine iÅŸaret eden Vuslat DoÄŸan Sabancı, ÅŸunları söyledi: ‘Özellikle 17 Aralık’tan sonra Avrupa perspektifi kapılarını bize açtı. Artık ÅŸirketler, bireyler olarak en iyisini yapmak zorundayız çünkü inanılmaz bir rekabet geliyor. Bu rekabet içinde hem verimlilÄŸi artırmak, hem katma deÄŸeri, hem de kaliteyi yükseltmeniz lazım. Bana ‘Hürriyet bu kadar acımasız bir sektörde nasıl hep lider olmayı baÅŸarıyor’ diye soruyorlar. Hürriyet kurulduÄŸu günden bu yana her alanda hep en iyiyi arama, öncü olma arayışında. Bu anlayış 56 yıldır Hürriyet’i zirvede tutuyor.’Her alanda yaratıcılık Türkiye’nin önünü açarKIRMIZI deyince sadece yaratıcılıktan bahsettiklerini belirten Hürriyet Gazetesi Reklam Grup BaÅŸkanı AyÅŸe Sözeri Cemal, ‘Farklılığı tetikleyen yaratıcılıktır. Yaratıcılık dinamizmdir. Dinamizm ise ilerlemenin motorudur. Yaratıcılık olmadan bu motor çalışmaz’ dedi. Reklamcıların yaratıcılığı geliÅŸtikçe reklamcılık sektörünün geliÅŸtiÄŸini ve derinleÅŸtiÄŸini bildiren AyÅŸe Sözeri Cemal, ‘Bu geliÅŸim, basın olarak bizim varlığımızın temellerini de güçlendiriyor. Hep birlikte ne kadar güçlenirsek Türkiye’nin önünü de o kadar açmış oluyoruz. Bize düşen görev genç yaratıcılara cesaret vermek. Türkiye’nin geleceÄŸinin yaratıcı akıllarda olduÄŸunu bilerek Kırmızı Ödülleri’ni baÅŸlattık’ diye konuÅŸtu.Kırmızı Ödülleri için ne dediler?AKA GÃœNDÃœZ ÖZDEMÄ°R (Arçelik Genel Müdürü): Yaratıcı çalışmaların reklamcılık sektöründe önemi büyük. Yaratıcılığın teÅŸvik edilmesi çok güzel bir ÅŸey. Böylece daha iyiler ortaya çıkar. Bu iÅŸin böyle baÅŸarılı olacağı geçen yıldan belliydi. Her geçen yıl Kırmızı daha iyi olacaktır. Åžu anda Türkiye’de televizyon reklamları ağır basıyor. Oysa ki geliÅŸmiÅŸ ülkelerde basının reklam pastasındaki payı daha fazla. Halkımız biraz okumayı seviyor olsa ülkemizde reklamcılık açısından daha farklı bir denge olurdu.KURTHAN TARAKÇIOÄžLU (Hyundai Assan Genel Müdürü): Biz hem basına hem de reklam sektörüne çok önem veriyoruz. Kırmızı bir aktivite olarak son derece yüreklendirici ve cesaretlendirici. Kırmızı, yaratıcılığı ve basınla reklamın buluÅŸmasını cesaretlendirici bir yaklaşım. Bunlar gerçekten çok hoÅŸ iÅŸler. Türkiye’de yaratıcılık ve basındaki penetrasyon anlamında hala bir yerlere gelinemedi. Bu iÅŸin de geliÅŸeceÄŸine inanıyorum. Jüri üyesi olarak da çok önemli bir görev aldığımı hissediyorum. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!