GeriKelebek New York, Berlin ve Milano’nun reklam panolarına Here is İstanbul yazacaklar
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    2
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

New York, Berlin ve Milano’nun reklam panolarına Here is İstanbul yazacaklar

New York, Berlin ve Milano’nun reklam panolarına Here is İstanbul yazacaklar
refid:12416728 ilişkili resim dosyası
Abone Olgoogle-news

Anne sorar: Sen erkek arkadaşının jean’ini mi giydin! Kız cevaplar: Yoo? Benim? Şimdi moda Boyfriend Jeans! Eee Burası İstanbul! Bir diğer filmde anne yine şaşırır. Yine sorar: Anladık Burası İstanbul da? Çorapla da gidilmez ki iş görüşmesine? Kızın cevabı nettir: Çorap mı? Tayt bu tayt. Jean tayt! Tüm bunların ne filmi olduğuna gelince...

Mavi, tıpkı bir zamanların “Çok Oluyoruz” kampanyası gibi iddialı bir reklam kampanyasına imza atıyor. Bu seferki slogan: “Burası İstanbul” Hedef 2010’da Avrupa Kültür Başkenti olacak İstanbul’u şimdiden dünya gündemine taşımak ve “ruhu İstanbullu” özgür stillere dikkat çekmek. Fikir babası Ali Taran. Hayatın içinden İstanbullu 14 gençle çekimi yapılan kampanyanın, “Here is İstanbul” yazılı fotoğrafları aynı zamanda New York, Berlin, Moskova, Vancouver, Montreal, Milano gibi şehirlerde outdoor’larda kullanılacak.
/images/100/0x0/55eb6d55f018fbb8f8c061cf


Mavi ve İstanbul arasındaki bağ çok anlaşılır. Mavi İstanbul’da doğan ve bu şehirden ilham alarak dünyaya açılan ilk moda markası. İstanbul, yüz yıllardır Türkiye’nin ve dünyanın dört bir yanından farklı kültürleri, tarzları içinde barındıran; etkilendiği her kültürden izler taşıyan bir dünya kenti. İstanbul taşıdığı tüm niteliklerle dünyada nasıl Türkiye’yi temsil ediyorsa, Mavi de moda alanındaki temsilci... Örneğin Time dergisi şöyle demişti: “Türk kahvesi ya da Türk halısı tamam da bütün bunlar varken Türkiye’nin uluslararası ilk markasının Mavi olması çok ironik”.

GENÇLERİN DİLİ KULLANILDI

“Burası İstanbul” her yaştan gencin ilgisini çok etkin bir biçimde çekecek bir kampanya. Bu reklam filmiyle, gençlere “Mavi beni anlıyor” hatta “beni bir tek Mavi anlıyor” duygusunu vermek istiyorlar. Kampanyada gençlerin günlük konuşma biçimleri; yarı ciddi, yarı mizahi üslupları kullanılmış. Her şey giyim kuşam odaklı. ‘Burası İstanbul’ sloganının nedeni İstanbul’un tüm dünyada yükselen bir trend haline gelmesi, lokomotif bir Türkiye değeri olması... Kampanyayla birlikte İstanbul’un sadece İstanbullulara ait olmadığı, evrensel bir değer olduğu, İstanbul’da Türkiye’nin bütün ama bütün yörelerinden yüz binlerce insanın yerleşik yaşadığı, her tadın her dokunun bulunduğu, herkesin ‘hemşehrim’ diyeceği binlerce kişiyi rahatlıkla bulabileceği tek ve yegane kent olduğu vurgulanıyor.

JEAN CEKET GERİ DÖNDÜ

Burası İstanbul kampanyasının stylinginde Mavi 2009 sonbahar-kış koleksiyonu kullanıldı. Koleksiyonda 850 model ve varyant yer alıyor. Ekose gömlekler, kürk yaka ve emprime astarlarıyla farklılaşan parkalar, sonbahar paltosu görevi gören kalın, yün hırkalar, dantel ve nakış detaylarıyla dikkat çeken tunik ve elbiseler, mini şortlar, deri ceketler, kadife pantolonlar ve koleksiyonun odak noktası jean parçalar, kişisel bir stil yaratmak amacıyla üst üste kullanılıyor.

Bu kış gardroblarda mutlaka yer alması gereken sezon hitlerinin neler olduğuna gelince... Jean ceket geri döndü! Ayrıca kadınlar için denim yelek, boyfriend jean, denim taytı süper skinny jeansler, ekose gömlek ve battaniye şal olmazsa olmaz. Erkekler için ise dapdar kesimli jean, ekose gömlek, tartan kaşkol ve kapüşonlu parka şart.

Mesaj şu: Ruhun İstanbullu, özgürsün, nasıl hissediyorsan öyle giyin

Kampanyanın styling’ini yapan Carlo Alberto Pregnolato (42), Roberto Cavalli, La Perla, Missoni, Etro ve
/images/100/0x0/55eb6d55f018fbb8f8c061d1
Armani’nin defilelerine styling yapan bir İtalyan. Mavi’nin 2003’te Hamam’da, 2005’te Tophane-i Amire’de ve 2006’da Rahmi Koç Müzesi’nde gerçekleştirdiği 15. yıl defilesinin de stylistliğini yapmıştı. İstanbul’a, burada yaşamayı hayal edecek kadar aşık.

Özel bir keşfedilme hikayeniz var mı?
- Paris’te endüstriyel tasarım okuduktan sonra Oliviero Toscani ile çalışan biriyle tanıştım ve ekibe dahil oldum. Birkaç ay sonra kendimi dergi dünyasında buldum; Vogue Italia için dışarıdan çalışan bir editörün asistanlığını yapmaya başladım. Daha sonra Giorgio Armani’nin Emporio kampanyası için üç sezon çalıştık. Bu sırada Missoni M, Just Cavalli gibi büyük modaevlerinin alt markalarından da sorumluydum. Bir yandan da Cavalli için ayakkabı tasarlıyordum. Bu listeye Etro da eklendi.

Mavi ile yollarınız nasıl kesişti?
- Yine ortak bir arkadaş sayesinde! Mavi’nin böyle bir arayış içinde olduğunu öğrenen bir editör arkadaşım, ‘Bu işi en iyi Carlo Alberto yapar’ demiş. Yıllardır hem kadın hem de erkek styling’i yaptığım, kendimi asla bir cinsiyetle sınırlandırmadığım ve jean dünyasını gerçekten de iyi tanıdığım için benim çok uygun olduğumu düşünmüş. Onun sayesinde Mavi ile aramızda büyük bir aşk başladı.

Mavi’yi nasıl bir marka olarak görüyorsunuz?
- Mavi’yi çok ama çok modern buluyorum. Bir Türk markası olduğunu asla inkâr etmiyor ancak bu dünyaya açılmasına bir engel değil. Mavi ekibi bu anlamda çok başarılı; çok açık ve modernler.

Son reklam kampanyasının sloganı “Burası İstanbul” ve siz bu slogana uygun bir styling yapmak için İstanbul’a geldiniz?
- Evet 20 farklı bölüm yer alıyor. Styling’de rahatlık ön planda, şehirde yaşayan gerçek insanlar başrolde çünkü. Sofistike ve rahat bir kıyafetten daha çekici ne olabilir? Filmin gençlere hitap edeceğini düşünüyorum. Farklı karakterlerle şekillenen tarzlar çıkacak karşınıza; punk, gotik, minimalist, bohem, aristokrat.

Kaç yıldır bu şehre gidip geliyorsunuz?
- 6 yıldır. Bu şehre bayılıyorum, her an bavulumu toplayıp gelebilirim! Favori semtlerim: Pera, Galata, Bebek, Topkapı ve tabii ki Nişantaşı... Milano’yu özlediğim zaman kendimi Nişantaşı’na atıyorum. The Marmara Pera’nın ise ikinci evim olduğunu söyleyebilirim. İstanbul gerçek bir metropol. Güzellikleri dışa yansıyan insanlarla dolu, süper seksi, baharat ve parfüm kokan, muhteşem bir şehir.

Peki ya modacı gözüyle bakacak olursanız?
- Birlikte yürüyen iki kadın gördüm. Şıklıklarını, zarafetlerini, kıyafetlerindeki ince detayların güzelliğini anlatamam. Ne eksik ne de fazla. Türk kadınının bu anlamda erkeği çok geride bırakmış. Mesela Milano’da erkek de en az kadın kadar cesurdur.

İstanbul’daki favori alışveriş adresleriniz?
- Kapalıçarşı’da inanılmaz parçalar buldum. Vogue Italia’nın Genel Yayın Yönetmeni Franca Sozzani, yakın bir arkadaşım ve Milano’daki ünlü tasarım butiği Corso Como 10’nin sahibi. Kendisini ilk uçakla buraya getirmek istiyorum.

KAMPANYANIN YARATICISI ALİ TARAN

“Burası İstanbul, İstanbul’da her yerde her zaman ve herkes tarafından konuya uygunluğu tartışılmazmışcasına, kullanılan ‘çok geçerli bir sebep’ söylemidir. Bu özel söylem, kampanyamızda, giyimle ilintilendirilerek kullanıldı. Mavi ve İstanbul kavramlarının öpüştürülmesinin hedef alındığı bu kampanya ucu açık, uzun soluklu bir temaya sahip.”
False
Haber Yorumlarını Göster
Haber Yorumlarını Gizle