Mumcu: Bizim turiste kalitesiz diyenin aÄŸzına biber sürerim

Güncelleme Tarihi:

Mumcu: Bizim turiste kalitesiz diyenin ağzına biber sürerim
OluÅŸturulma Tarihi: AÄŸustos 11, 2004 00:00

DoÄŸan Yayın Holding’in (DYH) Antalya’da düzenlediÄŸi ‘Anadolu’daki Avrupa’ toplantısına katılan Turizm Bakanı Erkan Mumcu, ‘Kimse Türkiye’ye gelenlere kalitesiz turist demesin. Önce bundan vazgeçelim. Bundan sonra öyle diyenlerin aÄŸzına acı biber süreceÄŸim’ dedi.KÃœLTÃœR ve Turizm Bakanı Erkan Mumcu, Türkiye’nin özellikle de Antalya’nın ‘mass turizm’ yaptığını bununda Avrupa’nın orto sınıfı için güneÅŸ ve deniz tatili anlamına geldiÄŸini söyledi. Mumcu, ‘Türkiye’ye ÅŸu anda gelen turist profili Avrupa’nın orta sınıfıdır ve onların yıllık geliri Türkiye’deki orta sınıfın 8-10 mislidir. Öyle bir dolarlık taklit t-shirt almıyorlar diye de kimse onlara kalitesiz turist demesin. Bundan sonra öyle diyenlerin aÄŸzına acı biber süreceÄŸim’ dedi. DoÄŸan Yayın Holding’in (DYH) Antalya’da düzenlediÄŸi ‘Anadolu’daki Avrupa’ toplantısına katılan Mumcu, yaptığı konuÅŸmada Türk turizminin Ä°spanya ve Yunanistan ile mukayese edilebileceÄŸini, Fransa ve Ä°talya ile kıyaslanmaması gerektiÄŸin savundu. Bakan Mumcu, ‘Fransa ve Ä°talya kendi kültürlerini üretip yaşıyor ve bunu satıyor. Ne zaman bizde bunu yaparsak o zaman onlarla kıyaslayın’ dedi. Ä°KÄ° KUTUPLU OLMALIYIZ Dünyanın yeniden iki kutuplu olmaya yöneldiÄŸini söyleyen Mumcu, Türk turizminde de farklı stratejilerle kentlerin farklı konumlandırılması gerektiÄŸini belirtti. Mumcu ÅŸunları söyledi: ‘Antalya’daki turizm ile Ä°stanbul’daki turizm farklı olmalı. Ä°stanbul’u çok daha deÄŸiÅŸik turist gruplarına göre konumlandırabiliriz. Bazı kentler vardır ki marka olarak kendi ülkelerinin imajını da aÅŸabilir. Londra Ä°ngiltere’nin, Paris Fransa’nın ötesine geçmiÅŸ kentlerdir. Ä°stanbul’da Türkiye için öyle olabilir.’ Mumcu, çok yakında turizmde dünyada ses getirecek bir projeyi açıklayacaklarını da söyledi. YalçındaÄŸ: Bu iÅŸin aslanı kaplanı olmaz DOÄžAN Yayın Holding (DYH) BaÅŸkanı Mehmet Ali YalçındaÄŸ, ‘Marka Güçtür’ toplantısında yaptığı konuÅŸmada, ‘Dikkat ederseniz, Anadolu’daki Avrupa diyoruz. Eskiden Anadolu aslanları, kaplanları denirdi. Biz artık diyoruz ki, bu iÅŸin aslanı kaplanı yok. Aslan kaplan dediÄŸimiz zaman biz hep kendi içimizde bir mücadele algılıyoruz’ dedi. YalçındaÄŸ, şöyle konuÅŸtu: ‘Türkiye’nin geneline baktığımız zaman biz yaptığımız iÅŸlerde gerçekten Avrupalı olmuÅŸuz diye bir gözlemimiz var. Bu düşüncelerimizi yerinde test edelim diye Türkiye’yi gezelim dedik. Bizim DYH olarak görevimiz iletiÅŸim kurmak, sizlerle temas etmek. Ama sadece Ä°stanbul’da ofislerde oturarak bu ileÅŸitimi kuramıyoruz. Bunun için dedik gidelim, hissedelim, yerinde test edelim.’KiÅŸi başı etiket tüketimi daha ABD’nin onda biriDOÄžAN Yayın Holding’in Antalya’da düzenlenen ‘Marka Güçtür’ toplantısının açılış konuÅŸmasını ve ev sahipliÄŸini yapan ATSO BaÅŸkanı Kemal Özgen, markanın Antalya için hayati önem taşıyan bir konu olduÄŸunu söyledi.Özgen, marka kavramının Türkiye’de bir süredir çok tartışılmakla birlikte, yeni bir konu olduÄŸunu belirtirken şöyle dedi: ‘En büyük firmalarımızda markalaÅŸma sürecinin baÅŸlarındayız. Halen ürün tanımlama ve etiketleme aÅŸamasını tamamlayan firma ve sektörler bulunmaktadır. Franchising sistemimiz perakende ticaretin yüzde 2’si civarında. Bir istatistiÄŸe göre, kiÅŸi başına etiket tüketimimiz bir metrekare, ABD’nin onda biri. Antalya’da biz halenbazı üyelerimize, bırakınız ürün etiketini, fiyat etiketi kullanma çaÄŸrısı yapıyoruz.’Öger: Almanya’da iki farklı Türk imajı varÖGER Turizm Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Vural Öger, Türkiye’de kentlerin tanıtımıyla ilgili doÄŸru stratejiler geliÅŸtirilmesini önererek Bakan Mumcu’nun görüşlerine destek verdi. Öger, Ä°stanbul’u dünyanın kültür baÅŸkenti yapmak gerektiÄŸini ama Antalya’nın ÅŸu anki turizm yapısı üzerinde devam etmesinin daha iyi olacağını savundu. Turizm sayesinde Türkiye’nin genel imajının da pozitif etki altında kalabildiÄŸini söyleyen Öger, ‘ÖrneÄŸin Almanlar genellikle Almanya’daki Türklerden damat almak istemezler, hatta komÅŸu bile olmamayı tercih ederler. Ama tatil deyince Almanların büyük bölümünün aklına sadece Türkiye gelir. Bir tarafta çok vasıfsız işçi gönderen köylü bir toplum imajı var diÄŸer taraftada süper tatil yapılabilecek ülke imajımız var’ dedi.Hasan ALAYBEYOÄžLU- Ahmet AY- Ä°brahim LALELÄ°- Göksel YAPAR- Ali KÖSE-Gökhan ÇALBAY/ANTALYA (DHA)Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!