Marketçiler yeni tuzakları öğrendi

Güncelleme Tarihi:

Marketçiler yeni tuzakları öğrendi
Oluşturulma Tarihi: Aralık 24, 1998 00:00

Haberin Devamı

Marmara ve Batı Karadeniz bölgelerinde 87 Marketim ve 68 Bin-bir süpermarketini bünyesinde toplayan Zincir Limited, üyelerini ‘‘gelişmiş bir Avrupa ülkesindeki marketçilik anlayışını yerinde gözlemlemek’’ amacıyla İspanya'ya götürdü.

Zincir Market Hizmetleri Limited Şirketi, Marketim ve Bin-Bir süpermarketlerini bünyesinde topluyor. Bu bünyede yer alan süpermarketlerin mülkiyeti, market sahiplerine ait. Süpermarketler, Zincir Limited ile ortak hareket tarzını, ilkelerini benimsiyor, logolarını kullanıyor ve ürünlerini satıyor. Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ali Gürkan ‘‘Türkiye'de modern mağazaların gelişmesi ve yaygınlaşması, semt süpermarketlerinin cirolarını olumsuz etkiledi’’ diyor. ‘‘Bu nedenle Marmara ve Batı Karadeniz bölgelerindeki süpermarketleri aynı çatı altında topladık. Satın almaları merkezileştirdik, lojistik destek vermeye başladık.’’

Üyeler piyasadan daha ucuza mal alabiliyor. Market insert'leri, raf etiketleri, market içi etkinlikler, reklam ve tanıtım çalışmaları Zincir Limited tarafından gerçekleştiriliyor. Ayrıca market sahiplerine yönelik eğitim de veriliyor.

Barcelona'daki Pryca hipermarketine yapılan eğitim ziyaretinin ilk gösterdiği, piyasa koşulları değişirken, tüketicinin de mağazalardan beklentisinin farklılaşması. 15 bin metrekarelik kapalı alana kurulu Pryca'nın otoparkı üç bin araç alıyor. Mağazanın dışa bakan bölümlerinde çocuk parkları, fast-food lokantalar, kafeler yapılmış ve tüketicinin alışverişe daha fazla zaman ayırması amaçlanmış. Raflar ise alışveriş etmeye yönlendiren ‘‘tuzaklarla’’ dolu.

Emre Limited Genel Müdürü Tuğrul Ünlü, Akdeniz ülkelerinin en karakteristik tuzağının, ekmek ve unlu mamulleri mağazanın dip kısmına koyup, fırın kapaklarını açmak ve kokunun her tarafta hissedilmesini sağlamak olduğunu söylüyor. Her yarım saatte bir de üretim yapılarak tüketicinin oraya doğru hareket etmesi sağlanıyor. Ekmeği alan tüketici, sonra da ona katık olacak ürünü almaya yöneliyor! Diğer bazı tuzaklar ise şunlar: Çay, şeker gibi ilişkili ürünleri yanyana sergilemek, merak uyandıran yer işaretleri, yanıp sönen ışıklarla dikkat çekme, her yaşa göre ürünün göz seviyesine göre yerleştirilmesi...

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!