GeriKelebek Kış Aylarında Bağışıklık Sistemimizi Nasıl Korumalıyız
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Kış Aylarında Bağışıklık Sistemimizi Nasıl Korumalıyız

Kış Aylarında Bağışıklık Sistemimizi Nasıl Korumalıyız
refid:30354961-spot ilişkili resim dosyası
Abone Olgoogle-news

Kış Aylarında Bağışıklık Sistemimizi Nasıl Korumalıyız

Kışın vücudumuzun direnci düşer ve metabolizmamız yavaşlar. Aynı zamanda soğuk hava

şartlarından ötürü vücudun yağlanmaya daha meyilli olması ve günlerin kısalmasıyla birlikte,

birçok kişide mevsimsel depresyon eğilimi ve yemek yeme alışkanlığında artış görülür. Bu

yüzden bağışıklık sistemimizin kuvvetli olması gerekir. Kışın bu olumsuz etkilerini engellemek

için özellikle mevsimine göre meyve ve sebze tüketimine daha çok özen göstermeliyiz.

Özellikle C vitamini kışın en popüleri. Sebebiyse saymakla bitmez; C vitaminin bağışıklığı

desteklemesi, vücuda giren virüslerin hareketliliğini azaltması, strese, yorgunluğa iyi gelmesi,

kanserden koruması ve fazla alınmasının çok yan etkisi bulunmaması başlıcaları. Sabah

saatlerinde alırsanız, güne enerjik devam edersiniz. Dikkat edilmesi gerekense; kaybı en aza

indirmek için çok bekletilmeden tüketilmesi gerektiğidir.

Genel olarak kırmızı ve mor renkli sebzeler kansere karşı koruyucu olan antioksidanlardan

zengindir ve bağışıklığı güçlendirir.

Kış aylarında mahrum kalınan güneş ışınları, vücudun D vitamini gereksiniminin

karşılanamamasına neden olmaktadır. Beslenmenize her gün süt ve süt ürünlerini, haftada 2-3

kez ise yağlı balıkları eklemeniz son derece önemlidir. Aynı zamanda deniz ürünleri içeriğindeki

Omega-3 yağ asitleri ve selenyum minerali ile kanser, kalp hastalıkları ve diğer sağlık

sorunlarının önlenmesinde yardımcıdır.

Yine bu aylarda terlemenin azalmasıyla da su tüketimi düşmektedir. Ancak vücudumuzun yaz ve

kış suya ihtiyacı vardır. Özellikle vücut direncini korunmak için günde 2-2,5 lt su için. Bu suyun

içerisine limon, salatalık ve zencefil ekleyebilirsiniz.

Soğuk hava nedeniyle kışın favori içecekleri genellikle sıcak içeceklerdir. Sıcak içecek olarak

bitki çayları da kışın hem içimizi ısıtacak hem de içeriğindeki yararlı maddeler bizleri

hastalıklara karşı koruyacaktır. Kuşburnu, ıhlamur, ekinezya, adaçayı, yeşil çay, zencefil ve

nane-limon bağışıklığı kuvvetlendiren çayların başında gelmektedir.

Diyetisyen Vildan KABATAŞ

False
Haber Yorumlarını Göster
Haber Yorumlarını Gizle