"Dilek Taşı hayatımın dönüm noktası"

Güncelleme Tarihi:

Dilek Taşı hayatımın dönüm noktası
Oluşturulma Tarihi: Haziran 26, 2018 18:32

Usta sanatçı Gülden Karaböcek, TRİP Dergisi Haziran sayısında Olcay Ünal Sert'in sorularını yanıtladı.

Haberin Devamı

Dilek Taşı, Sürünüyorum, Kırılsın Ellerim, Sen Evlisin, Ben Olmalıydım, Duyar mısın Feryadımı, Ağlıyorsam Yaşıyorum gibi unutulmaz şarkılara besteci ve yorumcu olarak imza atan efsane sanatçı Gülden Karaböcek, şu sıralar Şah Plak & Median & Sony Music işbirliğiyle yayınlanan "Orijinal Kayıtlar & Remiksler” albümünün heyecanını yaşıyor. 46 yıl aradan sonra Mu Tunç'un yönettiği "Arada" adlı sinema filminde "Şaka Yaptım" adlı şarkısına yer verilen sanatçıyla müzik üzerine keyifli bir söyleşi yaptık..

 -Müziğe nasıl başladınız?
- Müziğe 14 yaşımda annemin teşvikiyle başladım. TRT Ankara Radyosu'ndan üstat Yaşar Aydaş'tan şan, nota ve solfej dersleri aldım. İlk iki plağım Gülden Göktürk adıyla çıktı. 'Yazılanlar Gelir Başa-Garip Kaldım' adlı ilk 45'lik plağımda Orhan Gencebay bağlamasıyla eşlik etti. Bana "Sesinin tınısı çok farklı, sen günün birinde çok ünlü bir şarkıcı olacaksın" dedi. Nitekim dediği de çıktı; 'Dilek Taşı' çok beğenildi ve hayatımın dönüm noktası oldu. "Sürünüyorum" stadyumlarda marş oldu. Söylemeyen de kalmadı.
-46 yıl aradan sonra "Şaka Yaptım" adlı şarkınız yeni düzenlemesiyle "Arada" adlı sinema filminde yer aldı. Neler hissettiniz?
-1972 yılında seslendirdiğim şarkının yıllar sonra beyazperde de yeni bir jenerasyonla buluşması oldukça sevindirici. O yılarda Aranjman modası vardı. Şaka Yaptım (Bil Bakalım) 'ın Türkçe sözleri Ülkü Aker'e ait, yeni düzenlemesi Orkun Tunç'a ait. Orkun Tunç ve ekibinin hazırladığı Armageddon Turk Remix'i çok beğenildi, Number One'dan 1 numaradan girdi. Filmin Soundtrack albümünde de yer aldı bu şarkı. İlgiden son derece memnunum.

Haberin Devamı

ANADOLU POP'A İLGİ BÜYÜK

-1971 - 1973 Yılları arasında Şah Plak'tan yayınlanan Pop-Aranjman ve Pop-Folk olarak adlandırılan çalışmalarınız kısa bir süre önce remix albümüyle müzik severlerle buluştu. Neler hissediyorsunuz, nasıl bir çalışma oldu?
-Güzel bir çalışma oldu. İki CD'den oluşan albümün ilkinde o dönemin orjinal kayıtları yer alırken, ikincisinde Armagedoon Türk Remixleri yer alıyor. Orkun Tunç'un yeni düzenlemesiyle şarkılar tamamen yeni kılınmış. Ses ilk kayıtlarda ki orjinal haliyle yer alıyor tabi.
-Albümde hangi şarkılar yer alıyor?
-Orjinal kayıtların yer aldığı ilk CD'de 18 eser yer alıyor. 2'nci cd'de ise 11 remix var. Remixler arasında; Adaletin Bu Mu Dünya, Şaka Yaptım, Kalbim Çarpar, Gönül Dağı, Oy Beni Beni, Derdimi Dökersem Derin Dereye, Unuttum Artık Seni, Oy Bende Yare Bende, Zalim Sevgili, Dur Bırakma Beni, Yaralı Kalp adlı eserler yer alıyor. Sözleri Ali Ercan'a ait 'Adaletin Bu Mu Dünya' adlı eserin ise iki farklı versiyonu bulunuyor.
-Yalnızca 70'li yıllarda ki orjinal haliyle yer alan eserler hangisi?
-Gönül Dağı, Dumanlı Dumanlı, Gözlerin Güldükçe, Tövbe Ettim Sevmeye, Güleceksin Ağlanacak Haline, Hasta Gönlüm, Anca Beraber Kanca Beraber, Koşma Koşma ve İşte Gidiyorum Çeşmi Siyahım yer alıyor.

Dilek Taşı hayatımın dönüm noktası


Haberin Devamı

AŞIK MAHZUNİ ŞERİF ÇOK SEVERDİ

-Kimlerle çalıştınız bu albümde?
-Rahmetli Aşık Mahzuni Şerif çok severdi beni. Hangi eserini istesem hiç düşünmeden hemen verirdi, herkese vermezdi bestelerini. "Dumanlı Dumanlı" ve "İşte Gidiyorum Çeşm-i Siyahım" var o dönemin kayıtlarından. Neşet Ertaş'tan 'Gönül Dağı' var. 'Adaletin Bu Mu Dünya'da bağlamayı ben çaldım, gitarı Cengiz Coşkuner çaldı. Şah Plak döneminde, Osman Bayşu, Arif Sağ, Sabahattin Akdağcık bağlama takımındaydı. 'Oy Beni Beni' adlı türküde de çok az enstrüman vardır, yalnızca bağlama ve gitar. Orada da gitarı ben çaldım.
-Sonrasında da Aşık Mahsuni ile çalışmalarınız devam etti mi?
Tabii ki; sonra ki çalışmalarımda Mahsuni'den "Nem Kaldı", "Mehmet Emmi", "İcra Memuru", "Dokunma Keyfine Yalan Dünyanın" ve "Yalancısın"ı da okudum. "Nem Kaldı", 'Dilek Taşı' adlı sinema filminde de yer aldı.
-70'li yıllarda Anadolu Pop ve Aranjman eserlerde kimlerle çalıştınız?
-Onno Tunç, Esin Engin, Norayr Demirci, Süheyl Denizci Orkestrası, Zafer Dilek, Ülkü Aker ve Çiğdem Talû ile sıkı çalışmalarımız oldu. 'Dur Bırakma Beni' de Onno Tunç ile çalıştık. Türkçe sözler Çiğdem Tâlu'ya ait. 'Güleceksin Ağlanacak Haline' adlı şarkının düzenlemesi de Onno Tunç'a ait. Söz ve Müziği Aşık Veysel'e ait 'Derdimi Dökersem Derin Dereye' adlı eserin düzenlemesi Esin Engin'in. 'Unuttum Artık Seni' ve 'Oy Bende Yare Bende' adlı şarkıların düzenlemesi de Esin Engin'e aittir. 'Anca Beraber Kanca Beraber ve 'Yaralı Kalp'in Türkçe sözleri Ülkü Aker'e ait, düzenlemeler Zafer Dilek'in. 'Gönül Dağı' ve 'Hasta Gönlüm'ün düzenlemesi Norayr Demirci'ye ait.
- 'Dur Bırakma Beni' adlı şarkınız oldukça dikkat çekici... Aranjman döneminden bir kayıt. Neler söylemek istersiniz bu şarkıyla ilgili?
-'Non Ce N'est Pas Fini'nın Türkçe sözlüsü 'Dur Bırakma Beni' oldukça naif bir şarkıdır. Bu şarkıda bana Nilüfer ve Füsun Önal vokal yaptı. Sonrasında sırayla birbirimize vokal yaptık, böyle bir dayanışma vardı aramızda. O yıllarda Aranjman modası vardı. Bilhassa Ajda Pekkan ve Nilüfer yabancı şarkıları Türkçe sözlerle yorumlardı. Benimde bu tarz çalışmalarım oldu. Müzik severler bu albümde onları da dinleyecekler. Armageddon Turk Remikslerini de beğeneceklerini umuyorum.

Dilek Taşı hayatımın dönüm noktası


Haberin Devamı

"DİLEK TAŞI HAYATIMIN DÖNÜM NOKTASI"
-'Dilek Taşı' besteniz nasıl doğdu? Hayatınızın dönüm noktası diyebilir miyiz?
-Kesinlikle öyle. 'Dilek Taşı' hayatımın dönüm noktası oldu. Rahmetli Hulki Saner, 'Dilek Taşı' isminde bir film çekecekti. O zamanlar Emel Sayın'ın da rol aldığı Feride, Gülizar gibi şarkılı filmler çok modaydı. Orhan Elmas'ın yönetmenliğini yaptığı film için çok sayıda şarkı sözü geldi ve içlerinden rahmetli Ali Tekintüre'nin sözlerini yazdığı "Gözümde canlandır koskoca mazi" dizeleriyle başlayan güfte çok beğenildi. Ben biraz piyano ve gitarda çalarım. Evde kendi kendime yaptığım besteyi Hulki Saner'e dinlettim, kimin diye sordu, beğendiğini anlayınca gülerek "benim" dedim. Hulki Bey "Bu şarkı Türkiye'yi sallayacak" dedi. Öyle de oldu, Dilek Taşı'nı okumayan
kalmadı. Son olarakta Şebnem Ferah cover yaptı.

Haberin Devamı

"MÜZİĞİMİ BELLİ BİR KALIBA HAPSETMİYORUM"
-Müziğinizi nasıl tanımlıyorsunuz?
-Ben hemen her türde şarkılar yorumladım. Kendimi yalnızca belli bir kalıpla sınırlandırmıyorum. Türk Halk Müziği, Pop-Folk, Aranjman,TSM, Özgün müzik hemen her türde şarkılar yorumladım. Ahmet Kaya, Zülfü Livaneli, Nazım Hikmet'ten tutun da Murathan Mungan, Şehrazat'a kadar birçok sanatçının eserlerini seslendirdim. Müziğimi belli bir kalıba hapsetmiyorum. Ben her türde şarkı söylediğim için belki bir Gülden Karaböcek oldum.

-Çok farklı müzisyenlerle çalışmalarınız olmuş...
'Gülden Fırtınası'nda Onno Tunç ile birlikte çalıştık. Ferdi Tayfur'un 'Çeşme' ve 'Kır Çiçekleri' şarkısında yine Onno ile birlikte çalıştık. 'Dilek Taşı' bestemi ilk Onno'ya dinlettiğimde, "bu şarkı çok farklı, ben buna dokunmayayım" dedi, sonrasında Sezen Aksu'ya gitti "Sen Ağlama" ve "Geri Dön"ü yaptı. 90'larda Garo Mafyan ile de çalıştık.
-Gazino dönemi nasıldı o zamanlar?
-Yenikapı'da Gar ve Çakıl Gazinoları vardı, oralarda çalışmalarım oldu. Çakıl Gazinosu'nda Selami Şahin ile birlikte ikili olarak sahne aldık. Zeki Müren, Müzeyyen Senar ve Ferdi Tayfur izlemeye geldi birlikte aynı sahneyi paylaştık. İzmir Fuarı'nda İbrahim Tatlıses, Barış Manço, Belkıs Akkale, Sezer Güvenirgil, Beşyıl Önce On Yıl Sonra Grubu, Atilla Arcan gibi geniş bir kadro ile sahne aldık. 1983 yılında London Palladium'da ve Avustralya da konserlerim oldu. Bülent Ersoy ve Ferdi Tayfur ile birlikte yine geniş kadrolu Avrupa turnelerimiz oldu. Sanata ve sanatçıya değer verilen yıllardı.
-Bir şarkınızda "Küstüm Sana Dünya Barışmam Artık" diyorsunuz, herşeye küstünüz mü?
-Yok küsülür mü hiç? O benim yalnızca bestelediğim bir şarkı. Şarkılarımı Arabesk olarak tanımlamamakla birlikte o şekilde adlandırılan çalışmalarda yaptım.
-Remiks albümünüzden sonra nasıl sürprizler bekliyor müzik severleri?
-Mabel Matiz'in 'Maya' albümünde 'Kalbime Azap' adlı şarkıya düet yaptık. Güzel bir çalışma oldu. Önümüzde ki yıl müzikte 50. Sanat yılım. Tamamen yeni şarkılardan oluşan bir albümle sevenlerimle buluşmak istiyorum. Sonrasında düetlerden oluşan sürpriz bir proje albümü neden olmasın.

Dilek Taşı hayatımın dönüm noktası


BAKMADAN GEÇME!