GeriKelebek İyileşecek miyim İnternet Bey?
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

İyileşecek miyim İnternet Bey?

Sağlık alanındaki yenilikleri, tartışmaları, tedavileri İnternet kanalıyla anında öğrenebilirsiniz. Çok sayıda adres bulunuyor. İntermed'in tıbbi direktörü Mari Benli, insanların doktorlara sorduğu soruları düzenli olarak takip ediyor. Son günlerde en çok sorulanları ve cevaplarını on soruda özetledi.

1 Cep telefonları ve antenleri, kalp pili gibi insan vücuduna yerleştirilmiş tıbbi cihazları etkiliyor mu?

Hayır. Uluslararası standartlarla belirlenmiş güvenlik sınırları aşılmadıkça cep telefonları ve antenleri kalp pili veya benzeri vücuda yerleştirilmiş cihazları bozmazlar. Ancak bazı tür cep telefonları, bazı tür kalp pilinin üzerine doğrudan yerleştirildiğinde sorun çıkabilir.

2 Cep telefonları ve antenleri sağlığa zararlı mıdır?

Hayır. Cep telefonları ve antenlerinin yaydığı radyo dalgaları düşük güçte olduğu için doğrudan anten alanına girmedikçe sağlığa zararlı değil. Anten istasyonlarında bakım ve onarım nedeniyle çalışacak personelin riskli bölgelerden sakınmaları sağlanmalıdır. Zaman zaman yüksek gerilim hatları veya televizyon vericilerine yakın yaşıyan insanlarda kanser meydana geldiğine dair iddialar olmaktadır. Cep telefonlarının yaydığı radyo dalgaları insan vücuduna aşırı yoğun verildiğinde ısı artışına bağlı zararlar meydana gelebilir. Fakat kansere neden olabilecek kadar önemli değil.

3 Güneşten koruyucu losyon ve kremleri kullanırken nelere dikkat edilmelidir?

Güneş losyonu ve benzerlerinde zamanla mikroorganizmalar üreyebilir. Bir sene önceden yarı kullanılmış veya son kullanma tarihi geçmiş güneş ürünleri kullanılmamalı. Ayrıca görünümü veya kokusu değişmiş ürünler son kullanma tarihi geçmemiş olsa bile hemen atılmalı. Bozulmuş ürünler enfeksiyon kaynağı olabilirler. Gün ortasında sadece güneş koruyucularının etkisine güvenmeyip, şapka, gözlük ve bir tişörtle korunmak gerekir. Özellikle çocukların saat 10 ile 14 arasında doğrudan güneşe çıkarılmamaları ilerde cilt kanserine yakalanmalarını önleyici bir etkendir.

4 Balık yemenin faydaları nelerdir?

Derin ve soğuk deniz balıklarında bulunan omega 3 yağ asidinin kalp hastalığından koruyucu etkisi birçok araştırmacı tarafından ortaya atılmıştır. Omega 3 kanda tligliseridleri azaltma, kanın pıhtılaşmasını önleme ve kan basıncını düşürme gibi kalbi koruyucu işlevlere sahiptir. Haftada iki defa balık yemek bu etkileri sağlamak için yeterlidir. Öte yandan daha fazla balık yemenin bir faydası saptanmamıştır. Hatta balık yağı içmenin de balık yemek kadar etkili olmadığı görülmüştür.

5 Uykusuzluğu önlemek için neler yapılmalı, neler yapılmamalıdır?

Uykusuzluğun en önemli nedenlerinden biri stres, anksiyete ve aşırı iş yüküdür. Uyku problemi olanlar her gün aynı saatte yatmalı ve aynı saatte uyanmalıdırlar. Serin, karanlık ve sessiz bir odada uyumak gerekir. Uykudan önce okuyarak veya ılık bir banyo yaparak gevşemek faydalı olur. Gece çok geçe kalmadan egzersiz yapmak da yararlıdır. Gündüz uyuklamak, erken yatmak uykusuzluğu davet eder. özellikle uyku saatine yakın alkollü, kafeinli içecekler tüketmek ve sigara içmek uykuyu kaçırır.

6 Adet öncesi sendromunu önlemek için neler yapılabilir?

Kadınlarda çok yaygın olan, kişiden kişiye değişen şekil ve şiddette görülen adet öncesi sendromu sinirlilik, uykusuzluk, dikkat dağınıklığı, vücutta su tutulması, baş ağrısı, karnın alt tarafında rahatsızlık hissi ve yorgunluk gibi belirtilerle kendini gösterir. Kesin sebebi bilinmemekle beraber bazı araştırmacılar, B6 vitamini eksikliği, bazıları da hormonal bozukluklardan kaynaklandığını düşünmektedirler. Beslenme düzeninin ayarlanması ile kesin önlem olmasa da adet öncesi sendromunun etkileri hafifletilebilir. Bu dönemde kaçınılması gereken yiyecekler, şeker, beyaz rafine un ve mamülleri, kafein (kahve ve kolalı içecekler), alkol, tuzlu yiyecekler, yağlı ve kızartma yiyecekler, yağı alınmamış süt ürünleri. Tüketilmesi gerekenler ise taze meyveler, taze sebzeler, rafine edilmemiş un ve tahıllar, su, meyve suları, yağsız kümes hayvanı eti, haşlanmış, fırınlanmış veya buharda pişirilmiş yiyecekler, yağı alınmış süt ürünleri.

7 Uçak yolculuklarında alınması gereken sağlık önlemleri nelerdir?

Uçak kabini içinde düşük basınçlı, kuru, soğuk ve başkalarıyla paylaşılan bir hava solunur. Uçak yolculuğu sırasında üşümemek için uygun giysiler seçilmelidir. Özellikle zemin soğuk olduğu için kalın çorap giyilmelidir. Kuru hava vücutta su kaybına neden olacağı için bol su içilmelidir. Uçak yolculuğu esnasında hava değişimi olmadığı için solunum yolu ile bulaşan hastalıklara yakalanma ihtimali artar. Vücut direncini azaltan hastalıklarda ağız ve burnu örten bir maske kullanılması hastalığa yakalanma ihtimalini azaltır.

8 Günlük su ihtiyacı ne kadardır?

Vücut susuz kaldığını susama hissi ile belli eder. Fakat susama hissedildiğinde zaten vücut susuz kalmıştır, dolayısıyla susamayı beklemeden su içmek sağlıklı yaşam için zorunludur. Erişkin, sağlıklı bir insanın günde iki litre (yaklaşık 8 bardak) su içmesi gerekir. İçme suyu vücut için en faydalı sıvı olduğu halde şeker ilave edilmemiş meyve suları, süt, çorba ve bitkisel çaylar da günlük sıvı ihtiyacını karşılayabilir. Meyve, sebze ve diğer gıda maddeleri ile de vücudumuza önemli miktarda su girer. Şekerli içecekler su emilimini azalttıkları için suyun yerini tam olarak tutamazlar. Kahve, çay ve alkollü maddeler ise vücuttan su atılımını artırdıkları için susuzluğa sebep olurlar. Lifli ve posalı yiyecekler, tuzlu gıdalar, et ve diğer proteinli besinlerin tüketimi arttığında içilen su miktarının da artırılması gerekir. Vücut ısısının yükselmesi veya vücuttan su kaybının arttığı durumlarda da günlük su alımının artırılmasını gerektirir. Dolayısıyla ateşli hastalıklarda, ishal ve kusma ile seyreden hastalıklarda, vücuttan su atılımını artıran ilaçlar kullanıldığında kaybedilen sıvı ile orantılı olarak fazla su içilmesi gerekir. Ateçu yükselmesinde vücut ısısının her bir derece artışı için günde 50 - 75 ml daha su içmek gerekir.

9 Fazla su içmenin zararı var mıdır?

Normal şartlarda sağlıklı bir insanın içtiği makul ölçülerdeki fazla suyun zararı olmaz. İhtiyaçtan fazla su içilse bile vücuttaki hayati maddelerin dışarı atılması söz konusu değildir. Fakat uzun süre aşırı su içildiğinde vücudun su ve tuz dengesi bozulur. Ciddi sorunlar meydana gelir.

10 Aspirinin faydalarını doğal maddelerle sağlamak mümkün mü?

İlaç kullanmayı sevmeyenlerin aspirinin etken maddesi olan salisilik asidi doğal besinlerle de almaları mümkündür. Salisilat içeren başlıca gıdalar ve içerdikleri salisilat miktarları şöyle: Yüz gramında 5-10 mg salisilat bulunanlar; Kuru üzüm, kuru erik kompostosu, taze ahududu, bal, kırmızı biber, karabiber, taze nane, taze dereotu, karanfil, yenibahar, anason, kimyon, tarçın, köri, hardal tozu, kekik, tarhun, biberiye, adaçayı. 100 gramında 1-5 mg salisilat bulunanlar; Badem, yerfıstığı, kuzu kestanesi, kayısı, kiraz, vişne kompostosu, kuru veya taze hurma, sultana üzüm, portakal, ananas, koyu kırmızı erik, çilek, böğürtlen, turp, kabak, domates suyu ve salçası, tatlı yeşil biber, hindiba, konserve mantar.

Bitcoin ve Ethereum ne kadar?

Bitcoin ve Ethereum ne kadar?

False