Ekranı aydınlatan kadınlar

Güncelleme Tarihi:

Ekranı aydınlatan kadınlar
Oluşturulma Tarihi: Aralık 01, 2018 08:30

Severek izlediğiniz dizilerde bile bazen kendinizi erkekler koğuşuna kapatılmış gibi hissediyor musunuz siz de?

Haberin Devamı

Özellikle bu sezon ‘Eşkıya’dan Meryem Reis gittikten, ‘Ufak Tefek Cinayetler’ karton erkek karakterlerine yenilerini ekledikten, ‘Çukur’da kalmayı başaran kadınların neredeyse hepsi aklını kaybettikten sonra bana sık sık böyle bir bunalma geliyor ekran başında. Ne mutlu ki, hem güçleriyle hem güzellikleriyle bu kıl tüy deryasına nefes aldıracak başrol kadınları katıldı aramıza. Sayıları daha da artsa keşke.

Büyük gözlü kadın

Yer aldığı bütün yapımlara sınıf atlatan Zerrin Tekindor, Şahin Tepesi’yle onu görmeye hiç alışık olmadığımız bir rolde, hırslı ve kötü bir kadın, Tuna Akdora olarak karşımızda. Bu hırslı ve kötü kadının en belirleyici yanı, o her ne kadar aksini kanıtlamaya bir ömür harcamışsa da, ‘iyi aile kızı’ olmayışı. Tanım demode olabilir ama durumu çok güzel anlatıyor, o salon kadını çizgisinden kaydıkça, dizi tepe noktalarına ulaşacak sanırım. Tuna Akdora çarpıcı detaylı ve kesinlikle çok şık giysilerin kadını. (atv, cuma, 20.00)

Haberin Devamı

Fırfır, bukle, kurdele, dantel

“Kaş göz, gerisi söz” atasözüne hiç uymayan, tam da bu nedenle ekran için çok kıymetli bir oyuncu Ebru Özkan Saban.Magazin basınımızın en haşin yayınlarında bile kendisinden ‘zarif oyuncu’ olarak söz ediliyor. ŞimdiŞahin Tepesinde suçluluk duygusu nedeniyle kendini Tuna’ya borçlu hisseden, hep susmayı, “büyüklük bende kalsın” demeyi seçen Melek Özden. İlk bölümün sonuna “Zarifiz dediysek, aptalız da demedik” davranışıyla damgasını vurdu. Bu damga Tuna ve Melek arasında müthiş bir savaşın da habercisi. Uzun dalgalı saçlarına, incecik endamına çok yakışan, uçuş uçuş, romantik giysilerin kadını. (atv, cuma, 20.00)

Dünyanın bütün anneleri

Koruyucu, kollayıcı, dünyayı yerinden oynatıcı ve mutlaka yönlendirici anne rolleri hep Vahide Perçin düşünülerek yazılıyor sanki. ‘Bir Zamanlar Çukurova’nın Hünkar Yaman’ı yine anne ama bu kez çok kötücül bir yanı da var. Fakat bu yanını o, gelini ve biz biliyoruz sadece. Çünkü her istediğini yapacak ve yaptıracak güçte olduğu halde, kendini nasıl tatlış, nasıl hakikatli, nasıl kendi halinde göstermekte üstüne yok. Bakalım Fekeli’yle (Kerem Alışık) ekranda yeni bir 60 yaş üstü aşk rüzgârı estirecekler mi? Marabaların hanımı olarak çamurda dolaşmaya, at binmeye uygun erkeksi giysileri olsa da, Hünkar Sultan’ın etnik desenli kaftanları, zarif takılarıyla detaylardaki şıklığı asla gözden kaçmıyor. (atv, perşembe, 20.00)

Haberin Devamı

Kızıl saçlı siluet

‘Çarpışma’ diğer güzel özelliklerinin yanı sıra benim için hep Elçin Sangu’nun “kibirli Ömer’leri dize getirmek için kendini heba eden Defne’ler” kategorisinden, ‘yaşayan’ karakterleri canlandırmaya geçiş yaptığı iş olacak. Bu kızıl saçlı hoş siluet, hızla ne istediğini bilen güçlü bir kadına evriliyor. Banka müdürü Zeynep Tunç’un gecelikleri, iş giysileri çok modern, şık ve işlevsel. Bir tek soyguna giderken ayağındaki aşırı yüksek iğne topuklu ayakkabıları anlamadım ama onu da bu işlere alışkın olmayışına verdim gitti. (Show, perşembe, 20.00)

HAFTANIN PROGRAMI

Transit (MovieSmart Fest, çarşamba, 21.00)

Önümüzdeki ay, yılın filmleri listelerinde bol bol karşımıza çıkacak olan, halen gösterimdeki bu çok özel filmi kaçırmamak gerek. Uğur Vardan “Üçlü aşk hikâyesiyle ‘Casablanca’ tadı da veren film, dertleri ve anlatımıyla sezonun en etkileyici yapımlarından” diye yazmıştı.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!