GeriKelebek Genç ve sağlıklı kalın
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Genç ve sağlıklı kalın

Bilinçli beslenme yöntemleriyle sağlıklı ve dinç bir yapıya sahip olabilirsiniz. Önemli olan vücudun savunma sistemlerini güçlendiren besinlerden faydalanabilmek.

İnsan vücudunun çok karmaşık bir yapısı var. Aslında sağlıklı kalabilmemiz, vücudumuzdaki çeşitli sistemler arasında süren savaşa bağlı. İnsan vücudunu sağlık sorunlarından korumaya çalışan sistemler de var, sağlıklı olmamızı engelleyenler de. Kısacası vücudumuzda sistemler savaşı sürüp gidiyor. Bu arada bize düşen görev de vücudumuzdaki savunma sistemlerini güçlendirmeye çalışmak. Bu koruyucu vitaminler, taze meyve ve sebzelerde bol miktarda bulunur. Bu nedenle beslenme uzmanları günde beş öğün meyve ve sebze yemenizi öneriyorlar. Belli başlı antioksidanlar E,C vitaminleri, beta-karoten ve selenyumdur. Sigara tiryakilerinin ve dengesiz beslenenlerin antioksidan takviyesi almalarında yarar var.

Antioksidanların, serbest radikal adı verilen düşman moleküllerle savaştıklarını biliyoruz. Sağlığımızın görünmeyen düşmanlarını tanımak istemez misiniz? Vücut hücreleri içinde sürdürülen ve oksijeni enerjiye dönüştüren oksitlenme işlemi sırasında oluşan moleküllere serbest radikaller adı veriliyor. Vücut her zaman normal koşullarda serbest radikal üretir. Ama serbest radikal oluşumu büyük miktarlara ulaşırsa, sağlığımız tehlikeye girer. Sigara, hava kirliliği ve morötesi ışınlar, serbest radikal üretimini artıran belli başlı nedenlerdir.

Vücudumuzdaki tehlikeli mücadeleye antioksidan takviyesi yaparak katkıda bulunabiliriz. Günümüz insanının karşı karşıya olduğu fiziksel ve zihinsel sağlık problemlerine özellikle serbest radikallerin neden oldukları belirtiliyor. Dolaşım sorunları sinir sistemi ve bağışıklık sistemleri serbest radikallerden etkileniyor. Antioksidanlar aynı zamanda cildin güzelliğini de koruyorlar.

ANTİOKİDANLAR

Sağlığımızı korumamıza yardımcı olan antioksidanlar ve bunları içeren besin maddelerinin kısa bir listesini sunuyoruz:

E vitamini: Beyaz buğday unu, avokado, çiğ ıspanak, ayçiçek yağı, fındık.

Beta-karoten: Portakal, sarı ve kırmızı renkli meyveler, sebzeler ve yeşil yapraklı sebzeler.

C vitamini: Narenciye türü meyveler, yeşil yapraklı sebzeler, domates, patates ve kırmızı biber.

Selenyum: Sarmısak, yumurta, karaciğer, balık, soğan, domates ve brokkoli.

False
Haber Yorumlarını Göster
Haber Yorumlarını Gizle