En çok İzmir ve Ankaralılar makyaj yapıyor, 35’ten sonra ruj vazgeçilmez oluyor, gençlerin favorisigöz kalemi, oje yaşlandıkça daha çok sürülüyor

Güncelleme Tarihi:

En çok İzmir ve Ankaralılar makyaj yapıyor, 35’ten sonra ruj vazgeçilmez oluyor, gençlerin favorisigöz kalemi, oje yaşlandıkça daha çok sürülüyor
Oluşturulma Tarihi: Kasım 11, 2006 00:00

Makyaj sadece büyük kent yaşamının, özellikle de çalışan kadınların vazgeçilmezi değil; ev hanımları da makyajı seviyor. İstanbul, Ankara, İzmir, Erzurum, Trabzon, Kayseri, Antalya ve Antakya’da toplam 1100 kişiyle yapılan bir araştırma gösteriyor ki bakımlı kadınlar ne sadece büyük şehirlerde yaşıyor ne de sadece çalışanlar arasında. Araştırmaya katılanların yüzde 35’i her gün makyaj yaptığını söylüyor. Genç kızlar göz kalemini, 35 yaş sonrası ise ruju vazgeçilmez makyaj malzemesi olarak görüyor.

HER GÜN MAKYAJ YAPANLAR YARIDAN AZ

Kozmetik markası FlorMar’ın, araştırma şirketi Kalita’ya yaptırdığı kozmetik araştırması için her sosyal gruptan 15-55 yaş arasında kozmetik ürünleri kullanıcısı kadınlar seçildi. Katılımcıların yüzde 67’si ev kadını, yüzde 13’ü maaşlı çalışan, yüzde 15’i ise öğrenci. Araştırma sonunda görüldü ki, makyaj yapma sıklığı yaşla birlikte küçük bir düşüş gösteriyor. 15- 24 yaş arası grupta her gün makyaj yapanlar yüzde 40’ın üzerindeyken 25-34 yaş arasında bu oran yüzde 30’lara düşüyor. Toplamda her gün makyaj yapanların oranı ise yüzde 35.

EN MAKYAJLI KADINLAR ANKARA VE İZMİR’DE

İllere göre bakıldığında, en çok makyaj yapan kadınlar sanıldığı gibi İstanbul’da değil, Ankara ve İzmir’de. İstanbul’da her gün makyaj yapan kadınların oranı yüzde 35, haftada birkaç kez makyaj yapanların oranı yüzde 20. Buna karşılık Ankara ve İzmir’deki kadınların yüzde 39’u her gün, yüzde 25’i ise haftada birkaç kez makyaj yapıyor. Anadolu’daki diğer illerdeki kadınlar da oldukça bakımlı. Her gün makyaj yapanların oranı yüzde 30’larda, haftada birkaç kez makyaj yapanlar da yine yüzde 30’larda.

GÖZ KALEMİ VE RUJ VAZGEÇİLMEZLERDEN

Araştırmada kadınlara makyaj malzemelerinde olmazsa olmazları da soruldu. Göz kalemi, çoğunlukla öğrencilerden oluşan 15-24 yaş grubundakilerin, ruj ise özellikle 35 yaş üstü için olmazsa olmaz. Tüm yaş gruplarının rujda aradığı en önemli özellik ise kalıcılık. Ardından rujun parlaklığı ve dudağı nemlendirmesi geliyor. Kadınlara tercih edilen ruj türü sorulduğunda ise yüzde 57’si klasik rujları, yüzde 40’ı parlatıcılı, yüzde 3’ü ise her iki tip ruju kullandığını söylüyor.

İLKE AKSOY (Flormar Pazarlama Müdürü)

Geçmişte kusur kapatıcılar aranırdı şimdi besleyici ürünler gözde

Çalışan kadın sayısındaki artışla birlikte Türk kadınının dış görünümüne gösterdiği önem de arttı. Kozmetik sektörü büyüdü. Eskiden makyaj malzemelerinin kusurları kapatıcı özelliği tercih nedeniydi, bugün içeriğine bakılıyor. Besleyici içereni, vitaminlisi tercih ediliyor. Geçmiş yıllarda rujdan beklenen, sadece dudakta uzun süre kalıcılık iken, günümüzde buna parlaklık, dudağı nemlendirme ve canlılık da eklendi. Gözlemlerimize göre, geçen yıllara oranla kadınlar, dolgunluk ve hacim sağlayan makyaj ürünlerini daha çok tercih ediyor. Eğitim seviyesiyle birlikte bilinçli tüketim artıyor.

FAR KULLANIMI YAŞLA DÜŞÜYOR

Kadınlarda far kullanımı 34 yaş sonrasında belirgin biçimde geriliyor. 15-24 yaş grubunun yüzde 67’si ve 25-34 yaş grubunun yüzde 66’sı far kullandığını söylerken, 35 -44 yaş grubunda bu oran yüzde 49’a, 45-55 yaş grubunda ise yüzde 41’e düşüyor. Farın antialerjik olma özelliği 45 yaş üstü için önem kazanırken, simli olması 34 yaşına kadar kadınların tercihi. Rimel kullanımı da yaş yükseldikçe azalıyor.

OJE, YAŞLANDIKÇA DAHA ÇOK KULLANILIYOR

Oje sürme sıklığında, yaş gruplarına göre ilginç bir dağılım var. Oje kullanımı orta yaşlara doğru azalırken, 45-55 yaş arasında yükseliyor. Kadınların en sık kullandığı makyaj ürünleri, açık arayla göz kalemi ve ruj. Bunu rimel fondöten, allık, far ve oje izliyor. Pudra ve dudak kalemi ise çok daha az kullanılıyor.
Ayten SERİN
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!