GeriKelebek Diyet tedavisi önemli
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Diyet tedavisi önemli

Güneş AYNACIDİYABET, grip gibi bir enfeksiyon hastalığı değildir. İlacınızı alıp dinlendiğinizde, iyi beslendiğinizde geçmez. Diyabet, metabolik bir hastalıktır. Yani vücuttaki insülin hormonunun eksikliği sonucu oluşur. O yüzden diyabet iyileştirilemez, kontrol altına alınabilir. Kısa süreli çözümler tedavide sonuç vermez.DİYABETİ kontrol altına almanın ilk adımı onu öğrenmektir. Bu da diyabetlinin daha sağlıklı ve uzun ömür sürmesini sağlar. Şekeri kontrol altına almak için;Diyetİnsülin veya ilaçFiziksel aktivite şarttır.BUNLARI bir bütün olarak düşünmemiz gerekiyor. Yaşamınızı buna göre düzenlemelisiniz. Şekerlinin diyet tedavisine geçmeden önce şunları belirtmekte yarar var: Diyabette standart bir diyet yoktur. Diyabetik olduğunu öğrenen bir kişi mutlaka bir diyetisyenle görüşüp kendi yaşına, cinsiyetine, boy ve kilosuna, yaptığı işe göre düzenlenen diyeti almalı ve uygulamaya hemen başlamalıdır.KARBONHİDRAT VE POSA:Çay şekeri, pekmez, bal, reçel, çikolata ve şekerlemeler, meşrubat ve hazır meyve gibi basit karbonhidratlar kan şekerini hızlı yükselttiği için tüketilmemeli. Düşük posalı kuru baklagil bulgur, kepek ekmeği, sebze ve meyve gibi birleşik karbonhidratlar tercih edilmelidir. Posalı yiyeceklerin diyette çok bulunması yararlı olur. Çünkü posa; kan şekerini yavaş yükseltmesinin yanında kabızlığı önler, tokluk hissi verir, böylece kilo kontrolünü sağlar ve kanda yağların yükselmesini önler. Bu nedenle diyabetlinin diyetinde;Kepekli ekmek yenilmeli.Pirinç yerine bulgur yenilmeli.Meyve suyu yerine meyve tercih edilmeli.Bol salata ve sebze tüketilmeli.Kurubaklagiller sıklıkla tüketilmeli.PROTEİN VE YAĞ: Diyabetlinin günlük protein ihtiyacı değişmez. Besinlerle alınan yağ ve kolesterol miktarının fazlalığı şişmanlığa ve kalp damar hastalığına yol açtığı için sınırlanmalı. Bu nedenle;Balık ve tavuk beyaz etini kırmızı ete göre tercih etmeli.Etli yemeklere ayrıca yağ eklememeli.Yemeklerde katı yağ yerine sıvı yağ (zeytinyağı ve ayçiçek / soya / mısırözü) kullanılmalı.Sakatatlar, sosis, salam, sucuk gibi yağlı besinleri yememeli.Yemekleri pişirirken kızartma ve kavurma yerine ızgara veya fırında pişirme yöntemini tercih edin.Haftada iki yumurtadan fazlasını yemeyin.YEMEKLERİN miktarı ve cinsi kadar tüketildiği zamanlarda büyük önem taşır. Diyette önerilen yiyeceklerin zamanında ve önerilen miktarda yenilmesi ani bir şekilde şekerinizin düşmesini ve yükselmesini önler. Bu nedenle de uzun aralıklarla düzensiz yemek yemek, oruç tutmak oldukça tehlikelidir. Haftaya diyabetlinin öğün aralıklarını da gösteren örnek bir listeyle görüşmek üzere.

Bitcoin ve Ethereum ne kadar?

Bitcoin ve Ethereum ne kadar?

False