GeriKelebek Derin bir uyku için
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Derin bir uyku için

Uyuyamamak milyonlarca insanın sorunu. Ruh sağlığını da etkileyen uykusuzluktan kurtulmak için bildiğiniz yöntemlerin sonucunu göremiyorsanız bir de uzmanların önerilerini deneyin.

1- Uyanık kalmaya çalışın

Yatakta uyumaya çalışmak, uykunun kaçmasına neden olabilir. Sakın yatağa girince hemen uyumak için bir şeyler yapmaya çalışmayın. Aksine uyumamak için direnin. Ve siz direndikçe üzerinize ağırlık çöktüğünü farkedeceksiniz. Uyanık kalmaya çalışırken uykuya teslim olacaksınız.

2- Yatakta fazla kalmayın

Uykusuzluktan yakınan on kişiden dokuzu, yatakta çok uzun süre kalmayı alışkanlık haline getirmiştir. Normal koşullar altında yedi saatlik uyku sizin için yeterli olabilir. Dokuz saat süreyle yatakta kalıp uykusuzlukla mücadele etmeye çalışırsanız, yorgun düşersiniz. Siz uykunuz gelmeden yatağa girmeyin ve yedi saatlik uykuyla yetinmeye bakın.

3- Öğle uykusuna yatın

Genel kanıya göre öğle uykusuna yatanların büyük bir çoğunluğu, geceleri kolay kolay uyuyamıyorlar. Ama bir bölüm de öğleyin uyuduğu için gece de uykusuzluktan yakınmıyor. Öğle saatlerinde uyuma olanağınız varsa bunu değerlendirin.

4- Süte hayır

Geceleri daha iyi uyuyabilmek için yatmadan önce bir bardak ılık süt içmeniz önerilir. Siz bu öneriyi dikkate almayın. Yatmadan önce, karbonhidrat bakımından zengin bir yiyecek atıştırın. Yağsız ve çok az protein bulunan yiyeceklerle karnınızı doyurun. Karbonhidratların yatıştırıcı etkisinden yararlanın. Sütteki protein, karbonhidratların bu özelliğine zarar verir.

5- Erken egzersiz

Yatmadan üç dört saat önce vücut egzersizleri yaparsanız, vücudunuz dinlenme ihtiyacını hisseder ve kolayca uyuyabilirsiniz. Ama yatmadan kısa bir süre önce egzersiz yaparsanız, tam tersi olur. Vücut canlanır, hareket etmek ister ve siz de uyuyamazsınız. Aynı şekilde yatmadan hemen önce banyo yapmak da sakıncalıdır. Yatmadan iki üç saat önce banyo yapılmalı.

6- Adet günleri öncesinde

Kadınların çoğu adet dönemleri başlamak üzereyken uykusuzluktan yakınırlar. Bu geçici bir durumdur. Uyku uyuyamıyorsunuz diye tasalanmayın. Adet dönemi geçtikten sonra uykunuz da normale dönecektir. Uykusuzluk çektiğiniz zaman, adet döneminin yaklaşıp yaklaşmadığına dikkat edin.

7- Menopoz döneminde

Menopoz dönemindeki kadınlar, geceleri sıcak basması yüzünden uykularından uyanırlar. Sıcak basması kısa da sürse, daha sonra yeniden uykuya dalmak zor olur. Menopoz dönemine giren kadınlar, geceleri yatmadan önce, vücut ısısını yükseltecek faaliyetlerden kaçınmalılar. Banyo yapmaları da sakıncalıdır. Gece uyandıkları zaman birkaç yudum buzlu su içmelerinde yarar var. Sıcaklık bastığı zaman derin soluk alınmalı.

Anneler dikkat

Hamilelik döneminde, bacaklarda bir gariplik hissedilir, yanmalar olur. Bu yüzden uyumak imkansızlaşır. Bacaklar hareket ettirilince, belirtiler kaybolur. Egzersiz, vitamin ve mineral takviyesi bu sorunu ortadan kaldırır.

Hamilelik döneminde çok fazla şişmanlayan kadınlarda horlama görülebilir. Uyku sırasında soluk almak zorlaşır ve bu da kadının uykusunu böler.

Yeni doğan bebeğin bakımıyla ilgilenmek çok yorucudur. Geceleri uykudan kalkmak genç anneye zor gelebilir. Uykusu bölününce, tekrar uyumakta zorlanır. Bebek yüzünden uyku sorunu olan annelerin bir doktora başvurmaları gerekir. Çünkü bu dönemdeki uykusuzluk depresyona neden olabilir.






Bitcoin ve Ethereum ne kadar?

Bitcoin ve Ethereum ne kadar?

False