Burberry’yi sıkıcı olmaktan kurtaran adam Christopher Bailey

Güncelleme Tarihi:

Burberry’yi sıkıcı olmaktan kurtaran adam Christopher Bailey
OluÅŸturulma Tarihi: Eylül 17, 2005 00:00

Bu aralar Ä°ngiliz moda yazarları Christopher Bailey’den bir kahraman, kurtarıcı gibi bahsediyor. Bu çok genç moda tasarımcısı, Tom Ford ve Galliano gibi yıldızlarla kıyaslanıyor, yıllardır o ünlü ekosesi ve trençkotlarıyla kemikleÅŸmiÅŸ imaja sahip Burberry’ye nasıl hayat verdiÄŸinden bahsediliyor.Bailey, Mayıs 2000’de yaratıcı direktör olarak 1856’da kurulan Burberry’nin tasarım ekibinin başına getirildi. Kendisi de Burberry efsanesi ile büyümüş, ilk gençliÄŸinde taparcasına sevdiÄŸi trençkotları bit pazarlarından toplayıp giymiÅŸti. Ancak artık tasarım adına bir ÅŸeyler yapması gerekiyordu. Bailey, Prorsum koleksiyonu sayesinde yepyeni bir imaj yarattı. Bu arada bir süre önce Türkiye pazarından çekilen marka, geçen hafta Ä°stanbul’da yeniden maÄŸaza açtı. Suadiye Burberry iki katta 680 metrekare alana sahip. MaÄŸaza konsepti, Londra’da New Bond Street’te bulunan Burberry’nin ana maÄŸazası temel alınarak oluÅŸturulmuÅŸ. Ä°ÅŸte Christopher Bailey’le bu vesileyle röportaj yaptık. Yaratıcı direktörü olduÄŸunuz Burberry’yi siz nasıl tanımlıyorsunuz?- Her ÅŸeyden önce Ä°ngiliz. Sakin bir zarafet, gösteriÅŸe kaçmadan işçilik ve detaylarda rafine bir anlayış bizim stilimizin özetidir. Ä°ngiliz olması bana göre belirli bir davranış biçimini de iÅŸaret ediyor: BireyselliÄŸini gösterme gücü. Burberry markası altında kaç koleksiyon bulunuyor ve bunlar birbirinden nasıl ayrılıyor?- Burberry’nin iki alt markası var: Burberry London ve Burberry Prorsum. Farklı tiplerde müşterilerimiz var ve farklı hayat tarzları için tasarım yapıyoruz. Kimi Burberry London koleksiyonu ile kiÅŸiliÄŸini daha iyi ifade ettiÄŸini düşünüyor, kimiyse Burberry Prorsum ile. Ä°kisini birlikte kullanan müşterilerimiz de var. Burberry tarihi boyunca pek çok ikon yaratmış, bu yüzden çok ÅŸanslıyız. Nedir bu ikonlar?- Trençkot, kilt (Ä°skoç eteÄŸi) ve meÅŸhur Burberry ekosesi. Prorsum, Burberry’nin bildiÄŸimiz tasarım çizgisinden epey farklı bir koleksiyon. Neden böyle bir koleksiyon yaratma ihtiyacı hissedildi?- Artık tasarım alanında kendimizi daha fazla ifade etmenin zamanı gelmiÅŸti. Köklü bir geçmiÅŸimiz var, inanılmaz ürünlerimiz var, ama iÅŸin tasarım kısmı uzun zamandır görmezden geliniyordu diye düşünüyorum. Prorsum sayesinde daha moda temelli iÅŸler yapabiliyorum. Prorsum, Latince’de ‘İleri’ demek. Ä°nsanlar risk aldığınızda sizi daha çok seviyorlar. Burberry, ekosesi ve trençkotuyla turistik bir malzeme, bir prestij simgesiydi. Fakat artık tasarımlara bakınca Burberry’ye ait olduklarını anlamak imkansız. Tom Ford’un Gucci’de, Galliano’nun Dior’da yaptığı ÅŸeyi mi yapıyorsunuz?- Üçümüzün ortak noktası, köklü geçmiÅŸe sahip firmalarla çalışma ÅŸansını yakalamış olmak. Ama herkes yenileme rolünü baÅŸka ÅŸekillerde üstleniyor. Çalıştığınız moda evine en uygun olan yolu seçmelisiniz. Var olan mirasa saygı duyduÄŸunuz sürece belirli formüller yok. Sizin varlığınızla Burberry’de neler deÄŸiÅŸti?- Burberry ikonlarını dengelemeye çalıştım. Hepsini kaldırıp bir kenara atmadım. Hepsi ÅŸirket tarihinin önemli bir parçası çünkü. Åžirketin gerçek Ä°ngiliz olan köklerini ve ruhunu korumak istedim. Orijinal ekose deseninin ve trençkotun koleksiyonlardaki yeri nedir?- Bu ÅŸirketle ilgili en çok sevdiÄŸim ÅŸey trençkot. Ä°nanılmaz bir tasarım ürünü. Zamansız, iÅŸlevsel ve her yaÅŸ grubuna hitap ediyor. Her yıl gardırobunuzda bulunması gereken parçalardan biri. Ben de her sezon taze bir modelle çıkmaya çalışıyorum. ÖrneÄŸin bu sezon Prorsum koleksiyonu için tartan ve saten kullanarak yeni bir versiyonunu yaptım. Burberry London koleksiyonunda ise süet bir trençkot var. Burberry’de, kendi adınızı taşıyan küçük bir koleksiyon çıkarmak istemez miydiniz? Burberry by Christopher Bailey gibi.... - Hayır! Zaten varolan bir marka için çalışmak çok daha heyecan verici. Benim hedefim kendi markama sahip olmak deÄŸil. Zaten bu da Burberry’deki rolüme de uygun düşüyor. Kiminle çalışacağınıza nasıl karar veriyorsunuz?- Reklam kampanyaları, modern bir içerik ile varolan mirasımızı, tarihten gelen kültürümüzü ve köklerimizi yansıtır. Bu nedenle, tüm bu saydıklarımı iyi yansıttığını düşündüğümüz, Mario Testino, Kate Moss, Hugh Dancy ve Gemma Ward gibi yetenekli insanlarla çalıştık bugüne kadar.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!