Barbra Streisand’ın rolü ilk bana teklif edilmişti

Güncelleme Tarihi:

Barbra Streisand’ın rolü ilk bana teklif edilmişti
Oluşturulma Tarihi: Haziran 03, 2008 00:00

Ayla Algan, “Bir Zamanlar” adlı albüm serisinin dördüncüsünde eski şarkılarıyla çıktı karşımıza.

Son dönemde dizi çalışmalarıyla hayatımızda olan Ayla Algan, “Bir Zamanlar” adlı albüm serisinin dördüncüsünde eski şarkılarıyla çıktı karşımıza... Biz de durmadık, kapısını çaldık. Söz eski şarkılara uzanınca Algan anılara daldı ve Barbara Straisand'ı dünyaya tanıtan “Funny Girl” müzikali için gelen teklifi neden reddettiğinden Ajda Pekkan’la yaşadığı taciz olayına kadar pek çok anısını paylaştı.

- Öncelikle 1968 yapımı “Funny Girl”den konuşalım. Barbra Straisand'ı dünyaya tanıtan bu müzikal için teklif önce size yapılmış, doğru mu?

Ahh, nereye takılmışsın. Anlatayım... Funny Brice ölürken “Eğer hayatımı çekerseniz, bana benzeyen birini bulun” demiş. Ben de Actor Studio'lu (Marlon Brando gibi yıldızların yetiştiği oyunculuk okulu) olduğum için Columbia Pictures'dan işler alıyordum o dönem... Beni gördüklerinde “Tamam, işte Funny Girl” dediler. Çok geçmeden Times dergisi “Funny Brice'ın hayatını bir Türk kızı oynayacak” diye haber yaptı. Ama sinemada gözüm yoktu açıkçası... Tutup bir de sekiz yıllık kontrat koydular önüme. Kabul etseydim burada ayda aldığım 3 bin doları orada haftada kazanacaktım. Yeni evliydim ayrıca “Sekiz yıllık kontrat yapamam” dedim.

- Yoksa Hollywood'da yaşamanızı eşiniz mi istemedi?

Onun zaten sinemayı istemediğini biliyordum. O hayatı boyunca okul açtı, ben de 26 yaşında tiyatro öğretmenliğine başladım.

- Yani bu projeyi kabul etmediğiniz için pişman değilsiniz...

Hürriyet
Hem de hiç... Sonra benim yerime Barbra Streisand’ı aldılar işte... Gerçekten birbirimize benziyoruz.

- Ama sizin burnunuz daha güzel.

Evet, bence de. Ama o seviyor burnunu.

- Yurtdışında aldığınız ilk ve son önemli proje bu muydu?

Hayır, daha sonra Jean Paul Belmondo ile bir filmde rol almam istendi. Fakat film Türkiye’yi esrar kuyusu gibi gösteriyordu! Oynamadım tabii. İyi ki o sekiz yıllık kontratı kabul etmemişim, yoksa Türkiye'yi karalayan filmlerde bile oynamak zorunda kalacaktım.

- Eşiniz Beklan Algan rejisör... Zorlanmadınız mı onun olduğu projelerde oynarken?

Evet, evde rejisör kahrı çekiyordum. Düşünsene, “Jeanne d’Arc”ta üç saat dizlerimin üzerinde oynuyorum. Kilise tutsağıyım çünkü. Sonra eve geliyorum, bana “Üç saniye uzattın sahneni” diyor. Ama çok iyi oldu bunlar, ciddi ve namuslu bir oyuncu oldum.

- Yeşilçam’da “Rejisörün yatağından geçmek” diye bir laf vardı eskiden, değil mi?

Tiyatroda yoktu o, sinemada vardı. Ben nikâhımla geçtim. Yakışıklıydı da kaçırmadım. Ben 19 yaşındaydım, o 23.

- Peki sizin gazino döneminiz nasıl başladı?

Zeki Müren niye benim Ajda Pekkan’ın yerine çıkacak kişi olmadığımı sordu. “Bende Fransızca şansonlar, Yunus Emre’ler var. Kim dinler bunları gazinoda?” dedim. “Dinlerler” dedi ve aldı kadrosuna. İlk Çakıl’da çıktım. İbrahim Tatlıses bizim uvertürdü, çok seviyorduk onu. Sonra Gönül Yazar’la çıktım. Birlikte fuarlara başladık.

AJDA'YLA FUARDA ÇİMDİK YEDİK

- İyi miydi aranız?

İyiydi. Uyuşamadığımız tek bir konu vardı; sahneye çıkmadan önce bana hep “Biraz içki içsene, sesini ısıtır” diye ısrar ederdi. Ben de “Tiyatrocuyum, sözümü unuturum, korkarım, içmem” derdim. Ama çok sevecendir... O zamanlar gece sahneye çıkar, gündüz yetim çocuklara giderdi. Hangi star bunu yapar ki? Sonra çocuğu oldu, rahat etti.

- Memnun musunuz hayatınızdan?

Evet, çünkü ben namuslu oldum galiba. Namus önemli... Bakıyorum hakiki star olanlara bir... Mesela Ajda Pekkan istese bir zengin koca bulup, işi bırakmaz mıydı? Ama o sahneye çıkmazsa ölür, seviyor işini. Genç nesle ders olmalı. Hâlâ ses çalışması yapıyor, hâlâ “Arap sesi çıkarır mıyım?” diyor. Kimse anlamıyor ki onu.

- Onunla anınız var mı?

Var. Birlikte fuarda çalışıyorduk. Bir gün Ajda bana gelip “Ben fuardan çıkana kadar çimdik yiyorum, sana ne yapıyorlar?” diye sordu. Meğer durmadan poposuna çimdik atıyorlarmış. “Bana bir şey yapmıyorlar, gel birlikte çıkalım” dedim. Çıktık dışarı. İkimiz de sarı saçlıyız bu arada... Ben bir çimdik yedim. Dönüp “Ne yapıyorsun sen?” diye bir bağırdım. Adam “Aman yenge, elini öpeyim” dedi. Sonra kestiler çimdiklemeyi...

- Şimdilerde gençlere oyuncu koçluğu yapıyorsunuz. Kimler yardım alıyor sizden?

En çok Bergüzar’a (Korel) koçluk yaptım. Konservatuvardan geldiği için televizyon oyunculuğu yoktu. İlk başrolünü “Binbir Gece”de aldı ve bence başarılı da oldu.

Sanem çok başarılı

- Prof. Yalçın Küçük, Bergüzar Korel için “O kız, erkeklere inek gibi bakmaktan başka ne yapıyor ki?” dedi ve bu söz uzun süre tartışıldı. Siz bu yorum hakkında Korel'in koçu olarak ne diyeceksiniz?

Sanem (Çelik) için de donuk demişlerdi. Çünkü dizi uzayınca başrollere hikâye açamıyorlar. Adama ne “evet” Hürriyetdiyebiliyorsun, ne “hayır”, dolayısıyla mecbur öyle bakmaya. Beş günde 90 dakika iş çekiyoruz. Ama Halit (Ergenç) çok iyi oyuncu. Ceyda (Düvenci) ve Tardu da (Flordun) çok başarılı. Fransa’da okuduğu için Ali Kemal rolündeki Ergün Demir’e de koçluk yapıyorum. Fransız Tiyatrosu'ndan geldiğinden büyük oynuyor, onu düzeltip minimuma indiriyorum.

- Kimi çok iyi buluyorsunuz oyuncu olarak?

Sanem’i (Çelik) iyi buluyorum, çünkü bütün rolleri iyi üstleniyor. Okulda da öyleydi. Hem baleyi hem de tiyatroyu bitirdi. Çok tipe girebiliyor ve başarılı.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!