Amerikan coşkusu

Güncelleme Tarihi:

Amerikan coşkusu
Oluşturulma Tarihi: Mart 29, 1998 00:00

Haberin Devamı

Eğer Amerikan tarzı, rahat, renkli kıyafetleri seviyorsanız, GANT-USA, Türkiye'deki vitrinlere çıkmaya hazırlanıyor. Özellikle deniz sporlarıyla uğraşanlar, tenis ve golf oynayanlar bu tür giysilerden çok hoşlanıyorlar. Ruhu genç Amerikalı olanların bu yaz canlı renklerde, sağlıklı kumaşlardan üretilmiş giyecekleri sırtlarından çıkarmayacakları şimdiden belli.

25-55 yaşları arasında, eğitimli, araştırmacı, atılgan, iş sahibi veya profesyonel yönetici, şehir hayatını da kırları da seven, spor, seyahat ve kültürel faaliyetlere meraklı bir insansanız, muhtemelen Amerikan giyim tarızını da beğeniyorsunuz. Çünkü Türkiye pazarına girmeye hazırlanan Amerika'nın ünlü firmalarından GANT-USA'nın bir araştırmasında böyle bir müşteri profili ortaya çıktı. Bu insanın diğer özellikleri ise şöyle: İşyerinde veya özel hayatında öncü ve başarılı olmaktan hoşlanıyor, ‘‘dünya insanı’’ olmayı başarmış, spora ve teknolojiye çok meraklı, otmobil, golf ya da tekne hobisi var, kendi değerlerine, sevdiklerine, zamanına değer veriyor, yeniliklere açık, alışagelmişin dışında özel şeyler bulmayı seviyor, giyiminde çok özenli, kısıtlı zamanını değerlendirebileceği, kişiliğiyle bütünleşen marka ve dükkanları tercih ediyor, alışveriş yaparken seçici ve kaliteye önem veriyor.

Tüm verileri değerlendiren GANT-USA, hem farklı zevklere hem de ihtiyaçlara hitap eden koleksiyonlar hazırlıyor. Özellikle ağırbaşlı kıyafetlerden sıkılmış olan insanlar için iş ve spor gömlekler, kazaklar, blazer ceketler, şort, bermuda, mayo, jean pantolon, kravat, çorap, gözlük, parfüm aklınıza gelen her parça Amerikan dünyasından. Koleksiyonda dört ayrı grup yer alıyor. Tüm parçalar birbiriyle birleştirilebilecek şekilde üretiliyor.

Gelenekler yıkılıyor

Elbette Amerikan tarzı olunca, geleneksel değerler altüst olabiliyor. Örneğin, gömlek ve kravatının üzerine polar kazak geçirmiş bir adamla artık her an Türkiye'de de karşılaşabilirsiniz. Koleksiyonların tasarımcıları Stefan Wittmark, Klas Kall ve Lennart Bjork, ‘‘Biz kıyafetleri hazırlarken, tasarımcıdan fazla tüketici oluyoruz ve sadece kendi giymek istediğimiz ürünleri çiziyoruz, bizim giyemeyeceğimiz ürünü hemen koleksiyondan çıkarıyoruz. Belki de özelliğimiz budur’’ diyorlar.

Ayrıca ürünler sadece erkekler için değil, kadınlar için de benzer parçalar mevcut. Örneğin, kısa ya da uzun yazlık, lacivert, sarı, bej tonlarındaki montlar ve parlak renkli ince yağmurluklar özellikle kadınlar tarafından tercih ediliyor. Tekrar erkeklere dönecek olursak, bu yıl yumuşak ve ince kumaştan her renkte üretilen tropikal pantolonlar çok moda.

Pilisiz pantalonlar da var

Piliden nefret eden erkekler için bu yıl düz pantolonlara da yer verilmiş. Ayrıca denim jeanler de çok çeşitli. Her renkte, farklı dokularda kanvas pantolonlar mevcut. Cesur yakışıklılar için bermudalar da hazır. Genellikle toprak renklerinde olanları ve çok ceplileri gözde. Blazerlar, üç düğmeli ve ön cebinde özel dikilmiş desenli mendilleri var. Bej tonları hayli popüler.

Amerikan gardırobunuzda elbette parlak renklerde tişörtler, sweatshirtler de bulunmalı. Fıstık yeşili ve parlak maviler, meraklılarını bekliyor. Eğer fiyatlarını merak ediyorsanız, gömlekler 14-18 milyon, pantolonlar 20-27 milyon, tişörtler 6, pololar 14 milyon.

KOL DÜĞMELERİNİ HATIRLAYIN

Artık erkekler kol düğmesi takmıyor. Elbette hala direnenler de var. Onlar için modern tasarımlar hazırlanıyor. En üstte dünya küresi şeklindeki kol düğmesi gümüş ve lapisden hazırlanmış. Tateossian tasarımı, fiyatı 70 milyon civarında. Gömlek, Brooks Brothers'dan. Hemen altındaki kol düğmesi, John Hardy'den, 30 milyon civarında. Gömlek, Charvet'den. Saat şeklindeki kol düğmesi, Duchamp London'dan. Yaklaşık 16 milyon lira. Onun yanındaki yuvarlaklarla süslü kol düğmesi, gümüş, Etro tasarımı ve 30 milyon lira civarında. Gömlek Brooks, Brothers. Diğeri 18 ayar altın. Asprey'den ve yaklaşık 200 milyon lira. Gömlek, Dillon Simpson. En soldaki yuvarlak, çizgili kol düğmesi 25 milyon civarında.

DENİZİN MAVİLİĞİNDE KAYBOLMAK

Bu yıl kaptanlar yaşadı. Nautical 12 Meter serisinde onlar için şık kıyafetler var. Düz ve çizgili tişörtlerin yanısıra sarı, lacivert ve kırmızı renklerin hakim olduğu yumuşacık sweatshirtlerin hepsinde 12 metre teması göze çarpıyor. Yelkenli ve motorlu teknelerde kullanılmak üzere hazırlanmış özel rüzgarlıklarda da sarı, lacivert, kırmızı, beyaz hakimiyeti var.

TENİS OYNARKEN LACİVERT, BEYAZ

Tenis, zayıflamak için en ideal sporlardan biri. Çünkü diğer egzersizlere oranla daha fazla yağ yakılabiliyor. Gant Sports serisinde, tenisseverlerin ihtiyaç duydukları ürünler, özel logo ve nakışlarla süslenmiş olarak hazır. Tişört, şort, bileklikler, baş bantları tenis grubunda yeralıyor. Genellikle beyaz ve lacivert renkler hakim. Ancak bazı pololarda farklı renkler de kullanılmış.

TÜRKİYE GOLFÜ ÇOK SEVDİ

Artık Türkiye'de de insanlar golf oynuyorlar. Bu nedenle golf modasının da Türkiye'ye gelmesi kaçınılmazdı. Gant'in golf serisinde pantolon, özel tişörtler, rüzgar geçirmez kazaklar ve bu sporun gerektirdiği tüm giysi ve aksesuvarlar bulunuyor. Renklere gözatıldığında, kırmızının çok fazla kullanıldığı dikkat çekiyor.

ÇÖLDE ÖZEL KANVAS

Jean pantolonlar da sürekli yenileniyorlar. Hemen hemen her renkteki jean pantolonlar üç temada üretilmiş: Desert, Canyon ve Mountain. Özel kanvaslardan üretilen bu pantolonları amacına uygun olarak değerlendirebilirsiniz. Ayrıca daha hafif kumaşlardan üretilen toprak renklerinde, çok cepli bermudalar da mevcut.

KLASİK AMA SIKICI DEĞİL

Klasik Ivy League çizgisinde mont, kaban, blazer, pantolon, gömlek ve sayısız aksesuvar bulunuyor. Bu çizgi, klasik olmasına rağmen, can sıkıcı değil ve fazla resmi görünmüyor. Gant'in felsefesi arasında ‘‘klasik ama sıkıcı değil’’ önemli bir yer tutuyormuş.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!