Alışveriş hastalığı cinsiyete bağlı

Güncelleme Tarihi:

Alışveriş hastalığı cinsiyete bağlı
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 14, 1997 00:00

Kadınların alışveriş delisi olduğu bilimsel olarak ispatlandıPsikologlar, halk arasında yaygın olan ‘‘kadınların alışveriş hastası olduğu’’ inancının bilimsel olarak da doğru olduğunu gösterdiler. İnsanların alışveriş alışkanlıkları üzerinde yapılan araştırmaya göre cinsel doyumsuzluk yaşayan kadınlar, heyecanı alışverişte arıyorlar.Tüketicilerle yüzyüze görüşme yapan araştırmacılara göre tüketicilerin çoğunluğu alışverişten fiziksel bir zevk alıyorlar. Görüşülen deneklerin üçte ikisi, mutsuz olduklarında alışverişe çıktıklarını söylemiş.Lanchaster Üniversitesi’nde tüketici davranışları üzerine ders veren Helen Woodruffe, daha da ileri giderek cinsel yaşam fakirliğinin satın alma içgüdüsünü körüklediğini söylüyor. Woodruffe, ‘‘Kadınlar, alışverişten gizli bir zevk alıyorlar’’, diyor, ‘‘Para harcamanın kötü bir alışkanlık olduğuna inanıyorlar. Ve bu düşünceleri yasak elmanın çekiciliği benzeri bir etki yapıyor. Hele ödeme güçlerini aşan malları satın almak daha da büyük bir zevk veriyor’’...Woodruffe’a göre insanlar eksikliğini çektikleri bir şeyin yerini başka şeylerle doldurmaya meyilli. Bu yüzden de görüşülen tüketicilerin, ‘‘alışveriş yaparken başkalarının zamanı ve ilgisini satın aldıkları’’ düşüncesi şaşırtıcı değil, alışveriş bu insanlar için çektikleri yalnızlık duygusunu hafifleten bir araç yanlızca...Araştırma sırasında yapılan gözlemlere göre erkekler alışverişe çıktıklarında, bir dükkana gidiyor, ihtiyaçları olduğu malı seçiyor, satın alıyor ve eve dönüyorlar. Kadınlar ise o dükkan senin, bu dükkan benim dolaşıyor, tezgahtarlarla konuşuyor, ve satın almak eylemi kadar bu koşuşturma sırasında yaşadıklarından da zevk alıyor görünümü veriyorlar.Oxford Üniversitesi’nden Dr. Richard Elliott da Woodruffe’un bulgularının kendi bulgularıyla paralel olduğunu söyleyerek, mutsuz insanların daha çok para harcadığına dikkat çekiyor.. Woodruffe ise, araştırmasını geliştirmeyi planladığını ve insanların cinsel hayatının alışveriş alışkanlıkları üzerindeki tam etkisini saptayacağını söylüyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!