GeriKelebek AB destek verdi, moda dünyası 25 milyon Euro’luk akademiye kavuştu
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    2
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

AB destek verdi, moda dünyası 25 milyon Euro’luk akademiye kavuştu

AB destek verdi, moda dünyası 25 milyon Euro’luk akademiye kavuştu
refid:7818717 ilişkili resim dosyası
Abone Olgoogle-news

Avrupa Birliği’nin desteklediği ve Türkiye için ilk olan İstanbul Moda Akademisi (İMA) açıldı. AB’nin 13 milyon Euro fon ile desteklediği Moda ve Tekstil İş Kümesi (MTK) projesi kapsamında yer alan İMA için bugüne kadar 3 milyon Euro harcandı. İMA’nın sıfırdan yatırım tutarının 25 milyon Euro’yu bulduğu belirtildi.

AVRUPA Birliği’nin (AB) desteklediği Türkiye’nin ilk moda akademisi İstanbul Moda Akademisi (İMA) açıldı. AB’nin 13 milyon Euro fon ile desteklediği Moda ve Tekstil İş Kümesi (MTK) projesi kapsamında yer alan İMA için bugüne kadar 3 milyon Euro harcandı. İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, "Nişantaşı Sadrazam Sait Paşa Konağı’nda açılan akademi sıfırdan gerçekleştirilse yatırım tutarı 10 milyon Euro’yu aşardı. Hatta buna binanın değeri eklendiğinde yatırım 25 milyon Euro’yu bulurdu" dedi. Devlet Bakanı Kürşad Tüzmen İMA’nın açıldığı 5 Aralık 2007’nin sadece İstanbul için değil, Türkiye ve dünya için tarihi bir gün olduğunu belirterek, bunun İstanbul’u dünyanın en önemli moda merkezlerinden biri yapmak için atılmış en önemli adımlardan biri olduğunu söyledi.

ULUSLARARASI REKABET: Tüzmen, 2001 yılında Dış Ticaret Müsteşarlığı tarafından hazırlanan ve 2003-2004 AB-Türkiye mali işbirliği çerçevesinde finanse edilen MTK projesinin 2005 yılında uygulanmaya başlandığını hatırlatarak, projenin temel hedefini tekstil ve konfeksiyon sektörlerindeki KOBİ’lerin uluslararası rekabet edebilirliği ile yerel, ulusal ve Avrupa çapında KOBİ’ler arasında iletişimi, iş destek organizasyonları ve yapıları aracılığıyla artırmak olarak açıkladı.

MODA MARKA YARATIYORUZ: 2005 yılında büyük sıkıntılar yaşandığını, komşu ihracatçı ülkelerin tekstil, konfeksiyon alanında yüzde 40’lara varan düşüşlerle karşılaştıklarını, pazar paylarının düştüğünü ve piyasadan çekilmeye başladıklarını vurgulayan Tüzmen, şöyle konuştu: "Biz yolumuza devam ettik. Ama 2006’da bunun etkisini gördük. 2006’da tekstilde yüzde 8’lik bir artışla 8.1 milyar dolar, konfeksiyonda ise yüzde 2’lik artışla 11.6 milyar dolar olmak üzere toplam 19.7 milyar dolar ihracat yaptık ve bir önceki yıla göre toplamda yüzde 4 artış kaydettik. Öyle bir noktaya geldi ki, 2006’da bu düşüşle karşılaşan sektör, 2007 yılında şu ana kadar 20 milyar doları aşmış bir ihracaa ulaştı. Tekstilde yüzde 17, konfeksiyonda yaklaşık yüzde 16 oranında bir ihracat artışı var. Komşu ve çevre ülkelerde yaşanan gerilemeye rağmen pazar payını artırıyoruz. Moda, markayı artık Türkiye öğrendi ve moda, marka yaratıyor."

YUNANİSTAN’IN TOPLAMINI GEÇTİK: Değer endekslerinde çok ciddi bir artış olduğunu bildiren Tüzmen, "Miktar endekslerinde artmadan, değer endekslerinde artış sağlamak her babayiğidin harcı değil. 2007 yılında sadece tekstil ve konfeksiyon sektörü ihracatı olan 20-22 milyar dolar, 1995’de Türkiye’nin toplam ihracatından büyük bir rakam. Bu rakam, Yunanistan’ın geçen sene yaptığı toplam ihracatın da üstünde" diye konuştu.

Moda ve Tekstil İş Kümesi Kurumları

İstanbul Tekstil ve Hazırgiyim Danışmanlık Merkezi

İstanbul Tekstil ve Hazırgiyim Ar-Ge Merkezi

İstanbul Tekstil ve Hazırgiyim Koordinasyon Merkezi

İstanbul Moda Akademisi Bir düşe bir adım daha yakınız

TÜRKİYE İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Oğuz Satıcı Türkiye’nin bir makas değiştirmesi gerektiğini, tekstil ve hazır giyim sektörünün de buna öncülük ettiğini belirterek, "Moda üretilmesinin yanında tüketilmesi gereken bir şey. İMA dünyadaki benzerlerinin yaptığı gibi işini yapacak" dedi. İHKİB Başkanı Süleyman Orakçıoğlu ekonomik trend olarak kümelenmeye meyil verdiklerinde kendilerine inanmayanlar olduğunu hatırlatarak "Bugünü çok bekledik. Yıllardır sektörü, dünya pazarını, rekabeti bilen herkesin ortak düşüydü tasarımda dünya markası olmak. Sonunda bu düşe bir adım daha yakınız" diye konuştu.

London College of Fashion ile stratejik ortaklık

İSTANBUL Moda Akademisi (İMA) Türk tekstil ve hazır giyim sektörüne katkı sağlamak için Türkiye’deki moda eğitimini desteklemeyi, geleceğin başarılı moda tasarımcısı, üreticisi ve yöneticilerini yetiştirerek sektöre kazandırmayı amaçlıyor. İtalya’da Polimoda, Fransa’da İnstitut Français de la Mode ile işbirliği anlaşmaları imzalayan İMA, dünyanın en saygın moda eğitim kurumlarından, 100 yıllık tecrübeye sahip University of Arts London/London College of Fashion ile stratejik ortaklık anlaşması da imzaladı. Akademi, Ocak 2008’de uluslararası ve yerel eğitim kadrosu ile vereceği kısa kurslar ile eğitim hayatına başlacak. İMA, 2008 güz döneminde müfredatını London College of Fashion ile hazırladığı akademik dersler ile eğitime devam etmeyi hedefliyor. Hüseyin Çağlayan, Atıl Kutoğlu, Ayşe-Ece Ege gibi Türkiye’den çıkan ve dünyada isim yapan tasarımcılar akademide eğitmenliğe sıcak baktıklarını söyledi.
False
Haber Yorumlarını Göster
Haber Yorumlarını Gizle