GeriKelebek 10 bin metrede yeme ve içme için birkaç öneri
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

10 bin metrede yeme ve içme için birkaç öneri

Uzun süreli uçak yolculuklarında, aldığınız gıda ve sıvı miktarı ayrı bir önem taşıyor. Uçak yolculuklarında, içecek ve yemek verilse de uçuş mesafesi, uçakta oturduğunuz yer gibi etkenler servisin zamanlamasında rol oynuyor. Ancak kendiniz, ufak tefek önlemlerle beslenme düzeninizi ayarlayabilirsiniz. Örneğin uçakta yemek için evinizde sandviç hazırlayabilirsiniz. Aman dikkat, en geç iki saat içinde tüketmeniz gerekiyor. Çünkü kabin sıcaklığı bozulmasına yol açabilir. Kuru üzüm, kuru kayısı gibi kuru meyveler, elma veya muz gibi meyveler, havuç benzeri çiğ sebzeler veya kurabiyeler de imdadınıza yetişebilir.İstanbul Tıp Fakültesi iç hastalıkları uzmanı diyetisyen Zeynep Koç’un verdiği bilgiye göre, basınçlı kabindeki düşük nem ve sürekli hava dolaşımı vücudunuzda buharlaşma yoluyla su kaybına yol açar. Bunu önlemek için uçuşun her saatinde en az 240 ml. sıvı tüketin. Meyve suyu, süt ve su da içebilirsiniz. Kafeine dikkat. Fazla içilen çay, kahve, kolayla alınan kafein sinirlilik ve uykusuzluk yapabilir.FAZLA KALORİDEN UZAK DURUNKişilerin değişik yemekler yeme isteği seyahatlerin bir parçası. İş ve tatil amaçlı yolculuklarda, dönüşte pişmanlık yaşamanıza yol açabilecek fazla kalori alımına da dikkat edin. Basit bir hesapla bir günde fazladan alacağınız 500 kalori, haftada 3 bin 500 kalori yapar. Fazla kaloriyi egzersiz yaparak yakamıyorsanız, vücudunuzda fazladan yarım kiloluk yağ ile dönebilirsiniz. İçkilerden alacağınız kaloriyi bilerek davranın: 360 ml. bira 150 kalori, 150 ml. şarap 100 kalori, 45 ml. likör ise 100 kalori demek.Seyahatte de güne iyi başlamanın yolu kahvaltı yapmaktır. Tam buğday unundan yapılmış kahvaltılık bir ürün, süt ve portakal suyundan oluşan bir kahvaltı tüketildiğinde günlük C vitamini, kalsiyum, demir gibi mineraller ile posa ihtiyaçları karşılanabilir.İSHAL OLURSANIZ...Seyahatler sırasında başınıza gelebilecek tatsız şikayetlerden biri ishal. İshallerin yüzde 80’i bozuk gıdalardan kaynaklanıyor. Taze pişirilmiş veya iyi yıkanmış gıdalar almaya özen gösterin. İshal elektrolit kaybına yol açacağı için bol miktarda temiz su, meyve suyu, çorba, bitki çayları tüketin. Haşlama patates, havuç, yoğurt, ayran, pirinç lapası, yağsız peynir yiyerek de ishalle başetmeniz mümkün. İyi pişmiş et, tavuk ve balığı yiyebilirsiniz. Bunların çiğ, az pişmiş veya pişirildikten sonra ısıtılanlarından uzak durun. İyice pişirildiğinden emin olmadığınız takdirde asla sokak satıcılarından yiyecek almayın.

Bitcoin ve Ethereum ne kadar?

Bitcoin ve Ethereum ne kadar?

False