GeriKampüs Evet, istediğiniz haberden başlayabilirsiniz: Newsta!
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Evet, istediğiniz haberden başlayabilirsiniz: Newsta!

Evet, istediğiniz haberden başlayabilirsiniz: Newsta!
Abone Olgoogle-news

Sağlam bir ekiple yola çıkan bir haber uygulamasını, Newsta’yı ve yaratıcılarından Serdar Özerman’ı konuk ettik. 103. sayımızın Girişimcilik sayfasında, Girişimcilik Vakfı aracılığıyla gerçekleştirdiğimiz röportaj haber uygulamaları açısından gelecekte olup biteceklere ışık tutar nitelikte.

Serdar hoş geldin. Eray ile daha öncesinde Lala Eğitim ile bu sayfalarda buluşmuştuk. Şimdi de Newsta ile eğitimin dışında, haber odaklı başka bir girişim. Nasıl başladınız? Biraz ekipten ve girişimden bahsedebilir misiniz?

Aslında yönetim kadrosunda beş kişi bulunan bir ekibiz. Eray’ı zaten biliyorsunuz, kıdemli girişimci kendisi. :) Kurucu ortak olarak üç kişi daha var: Kerem Sabancı Kamışlı, Mark Başoğlu ve Fatih Özdemir. Kerem hem Sabancı hem de Kamışlı ailesinin bir ferdi olarak doğası gereği gerek sanayi gerekse gelişmekte olan birçok sektörü yakından takip ediyor. Mark yine kimya sanayinde önemli oyunculardan birinin yönetiminde. Fatih de genç girişimcilerden. Ben ise 11 yıllık telekom sektörü tecrübemin ardından 2017’de ekibe dahil oldum.

Yaklaşık iki buçuk sene önce bu ekip, insanların sadece ana akım haberlerden değil ilgi çekici, enteresan haberlere de ulaşabilmeleri için Ontrava adında bir platform kuruyor. Oldukça da olumlu geri dönüşler ama gündemi de yansıtmasına dair bazı talepler geliyor kullanıcılardan. Bunun üzerine benim dahil olduğum dönemde kısa bir araştırma yaptık. Kullanıcıların sadece kendi takip etmek istedikleri haber kaynaklarından ve ilgili kategorilerden (ekonomi, spor, magazin vb…) içerikleri sunmanın en uygun yol olduğunu gördük. Yani ben Hürriyet okuyorsam ama sadece spor ve ekonomi sayfalarına bakıyorsam bana sadece Hürriyet’in Spor ve Ekonomi haberleri düşsün diyebilmeliyim, diye düşündük. Bu şekilde başladık yolculuğa.

 

Aslında haber uygulamaları pazarında da rakipler bir hayli fazla. Zaten memleketin en önemli basın yayın kuruluşları da hızla dijitalleşiyor. Böyle bir uygulama yaratma fikri cesaret ister sanki?

Kesinlikle doğru söylüyorsun. Bizim pazarda konumlanmamız biraz daha farklı. Basın yayın kuruluşları rakibimiz değil iş ortağımız bu noktada çünkü biz onların haberlerini daha fazla kişiye ulaştırmaları için aracılık ediyoruz ama bunu yaparken kullanıcıların tercih ve önceliklerine göre sıralıyoruz. Bu açıdan biz bir haber uygulamasından çok, ‘Haber Toplayıcı (Aggregator)’ aracı bir uygulamayız. Kullanıcının tercihlerine göre pazardaki farklı kaynaklardan haberleri sıralıyoruz gibi düşünülebilir.

Bir diğer ayrışma noktamız ise okuma deneyimi. Özellikle kullanıcıların içerik tüketme alışkanlıkları son birkaç yıl içerisinde sosyal medya kullanım hızına bağlı olarak çok değişti. Hızlı tüketilebilir ve özet içerikleri görmek istiyor. Bu sebeple kaynakların öne çıkan haberlerini, story (hikaye) formatında sunuyoruz. Yaklaşık olarak her gün 100 haberi filtreleyerek kullanıcıların hızlı tüketmesini amaçlıyoruz.

Bir de ‘Kahve’ dediğimiz bir alanımız var ki, oradan da sadece kahve içerken bile gündemi takip edebileceğiniz on adet en kritik haberi derliyoruz. Tabii yine story formatında.

Anlık bildirimleri yine özenle seçiyoruz. Yakın zamanda ise bu platformu oyunlaştırmak üzerine gideceğiz. Tüm bu açılardan bakınca cesur adım olduğu doğru ama ekibin özgüveni tam. :)

 

“Biz bir haber uygulamasından çok, ‘Haber Toplayıcı (Aggregator)’ aracı bir uygulamayız. Kullanıcının tercihlerine göre pazardaki farklı kaynaklardan haberleri sıralıyoruz gibi düşünülebilir.”

 

En çok kimler kullanıyor uygulamayı? İşe girişirken belirlediğiniz hedef kitleyle uyumlu mu kullanıcılarınız? Bir de koyduğunuz hedeflerin neresindesiniz ve bundan sonraki hedefler neler?

Uygulamayı en çok zamanı kısıtlı olup gündemde olan bitenden haberdar olmak isteyen kişilerin kullandığını görüyoruz. Demografik olarak bunu kesin sınırlar içine koyamıyoruz. Bu bazen bir beyaz yakalı bazen bir öğrenci ya da sanatçı olabiliyor. Sadık bir kullanıcı kitlemizin olduğunu söyleyebiliriz. İndirenlerin kullanım oranı ve yaptıkları geri dönüşleri düşündüğümüzde şimdiden istediğimiz yolda olduğumuzu söyleyebiliriz.

 

İleriye dönük planlardan bahsedersek?

İlk hedefimiz yurtdışına açılmak olacak. Mevcut teknolojimizi ufak yerelleştirmelerle birçok pazarda çalışır hale getirmeyi umuyoruz. Bunun için fizibilite çalışmalarımızı tamamladık, doğru zamanlamayı bekliyoruz açıkçası. Özellikle mobil telefon penetrasyonunun ve kullanımının yoğun olduğu ülkeler gerçekten ilgi uyandırıyor.

 

Teknoloji anlamında ne tür yenilikler düşünüyorsunuz?

AI (Yapay zeka) bildiğiniz gibi her geçen gün yeni açılımlarla geliyor ve buna ayak uydurmadığınızda sizi oyun dışına itiyor. Henüz bu teknolojiye Türkiye’de tamamıyla yatırım yapmak oldukça maliyetli. Yakından takip ederek ufak parçalarını eklemeye çalışıyoruz. Bu sayede kullanıcılarımızın seçimlerini daha iyi anlayıp daha ilgili haberleri sunmaya çalışıyoruz. Yapay Zeka’ya dair gelişmeleri yakından takip etmeye devam edeceğiz.

 

Röportaj: Erkmen Özbıçakçı

False
Haber Yorumlarını Göster
Haber Yorumlarını Gizle