İTO: Hedefimiz İstanbul’u dünyanın ilk 5 alışveriş şehri arasına yerleştirmek

Güncelleme Tarihi:

İTO: Hedefimiz İstanbul’u dünyanın ilk 5 alışveriş şehri arasına yerleştirmek
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 04, 2016 11:17

İTO: Hedefimiz İstanbul’u dünyanın ilk 5 alışveriş şehri arasına yerleştirmek

Haberin Devamı

İstanbul, 4 Temmuz (DHA) - İstanbul Ticaret Odası Başkanı İbrahim Çağlar, İstanbul Shopping Fest'in (İSF) 1 Temmuz itibarıyla kentin gündemine "taze bir nefes taşımaya" başladığına işaret ederek, "Hedefimiz İstanbul’u dünyanın ilk 5 alışveriş şehri arasına yerleştirmek" dedi.
İstanbul Shopping Fest; Kültür ve Turizm Bakanlığı ve İstanbul Valiliği desteği, İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve İstanbul Ticaret Odası iş birliği ile bu yıl altıncı kez düzenlenen ve Temmuz sonuna kadar sürecek olan festival, Türkiye'nin en büyük turizm, alışveriş ve kentsel markalaştırma projesi olma özelliğini taşıyor.
Aynı zamanda İstanbul Shopping Fest (İSF) İcra Kurulu Başkanlığı görevini de yürüten Çağlar, "Türkiye'nin gücüne ve İstanbul'un potansiyeline güvenen herkes, son dönemde turizmde yaşanan bazı sıkıntıların geçici olduğunu biliyor; İstanbul vazgeçilmez bir destinasyon. Binlerce yıldır değişmeyen bu gerçek bugün de değişmedi, yarın da değişmeyecek. Biz İstanbul ShoppingFest ile karanlık güçlerin turizme, ekonomiye ve İstanbul markasına zarar verme çabalarına meydan okuyoruz" dedi.
Durgun denizde yol almanın kolay olduğunu belirten Çağlar, "Asıl maharet, fırtınalı denizde dümeni sağlam tutmak. Dış etkenleri bertaraf edebilmek için el ele vererek İstanbul markasının gücüne güç katacağız" diye konuştu.
Alışveriş turizminin  ekonomik büyüme ve kalkınmaya katkısına dikkat çeken İbrahim Çağlar, "Perakende sektöründe artık sınır ötesi alışveriş büyük değer taşıyor. İstanbul, bu anlamda müthiş bir potansiyele sahip. Bizim hedefimiz 2023’e kadar İstanbul’u dünyanın ilk 5 alışveriş şehri arasına yerleştirmek. Bunun için İstanbul Shopping Fest, kullanabileceğimiz en iyi enstrüman. Dünyanın en köklü alışveriş kültürüne sahip şehirlerinden birinde olmanın avantajına sahibiz. İSF de, yüzyıllar boyunca ticaretin, alışverişin başkenti unvanını hak eden İstanbul'da, tarihi çok eskilere dayanan, şehrin ruhuna işlemiş bir geleneğin canlandırılmasına hizmet ediyor. Tarihi, kültürü ve gastronomisiyle bir dünya markası olan İstanbul'u, tam manasıyla bölgenin alışveriş merkezi haline getirmek istiyoruz" dedi.
Yurt dışı tanıtıma büyük önem verildi
İstanbul’u ve festivali dünyaya tanıtmak için yoğun çaba gösterildiğini vurgulayan Çağlar, "Bu sene dünyanın pek çok farklı noktasından basın mensupları, etkinliğimizi izlemek üzere şehrimize gelecekler" dedi ve ekledi:
"Bu çalışmaları turizm ateşeliklerimizle sürdürüyoruz. 38 ateşeliğimiz ile bu konuda yakın temas içindeyiz. Ayrıca bölgenin en büyük turizm fuarı olan ATM Dubai Fuarı, tanıtım faaliyetleri bakımından büyük önem taşıyordu. Biz de bu fuara bir İSF standıyla katıldık.  Ziyaretçilerin en çok ilgli gösterdiği noktalardan biri, Ortadoğu turizm pazarı açısından cazibe merkezi olan İstanbul standımız oldu. Aynı zamanda Kültür ve Turizm Bakanlığımız festivalimizin tüm yurtdışı tanıtımını üstlenerek önemli bir destek veriyor. Örneğin dünya çapında milyonlarca kişinin büyük bir ilgiyle izlediği Euroleague Final Four karşılaşmalarında İstanbul Shopping Fest’in tanıtımı anlamında büyük katkı sağlandı."
Tax free alışverişte yüzde 48 büyüme
İSF’nin etkisini ölçmek için her yıl yapılan algı araştırmasının sonuçlarına değinen Çağlar, festivalin somut sonuçlarını şöyle açıkladı:
"Tax free alışverişte 2015’in Haziran ayında, bir önceki yıla göre yüzde 48 büyüme sağlandı. Bu büyümede İstanbul Shopping Fest’in önemli bir rolü var. Ayrıca, geçtiğimiz yıl yapılan algı araştırmasında 18-64 yaş arası 1.500 yerli ve 1.000 yabancı turistin cevaplarına baktığımızda İSF’nin turist çekme potansiyeli yüksek bir etkinlik olduğu net olarak görülebiliyor. Turistler arasında İSF’yi ‘İstanbul’a gelmeden önce’ duyma oranı 2014 yılında yüzde 9.4'tü. 2015’teyse bu oran yüzde 15.4’e ulaşmış durumda. Üstelik şehre gelmeden önce festivali duyanların yarısından fazlası, yani yüzde 57.4'ü, İstanbul’a esas gelme nedenlerinin İSF olduğunu söylüyor. Bu oranlar bizim için gurur verici."
İSF yerli tüketicinin alışveriş davranışlarını değiştirdi
İSF sırasında yerli tüketicinin de alışveriş davranışında önemli değişiklikler gözlemlendiğini belirten Çağlar, "Yerli müşterinin İSF tarihlerinde alışveriş yapma oranının 2013’te yüzde 66.3, 2014’te yüzde 76 olduğunu, bu rakamın 2015’te ise yüzde 84.6’ya ulaştığını görüyoruz. 2013’de ortalama 3.1 değişik ürün ve/veya hizmet satın alan yerli müşteriler 2014’te 2.7 parça, 2015’te ise 3.7 parça alışveriş yaptı" dedi.
Yabancı tüketicilerin sepeti zenginleşiyor
Son 3 yıldır yabancı müşterilerin alışveriş sepetinin zenginleştiğini belirten Çağlar, yapılan algı araştırmasına göre 2012’de ortalama 2.8 değişik ürün ve/veya hizmet satın alan yabancı müşterilerin, 2013’de 3.5, 2014 ve 2015’de 4.2 parça alışveriş yaptığını belirtti ve ekledi:
"İstanbul ShoppingFest algı araştırmalarımızın ortaya koyduğu bir diğer veri de İSF denince akla gelen konu başlıkları arasında "indirim" sözcüğünün ilk sırada olması. İSF bu yıl da bir yandan alışveriş turizminde İstanbul’un konumunu yukarı taşırken bir yandan da yerli yabancı tüm katılmcılara avantajlı alışverişin keyfini yaşatacak ve "alışveriş durumu"nu mevsim normallerinin ötesine taşıyacak."
Dopdolu bir festival
İSF kapsamında yapılacak olan etkinliklere de değinen İbrahim Çağlar, "Temmuz ayı boyunca alışveriş merkezlerinden tarihi çarşılara kadar pek çok noktada festival havasını yaşamak mümkün olacak" dedi ve şöyle devam etti:
"İstanbul Shopping Fest, dünya markalarında yüzde 70’e varan indirimlerin yanı sıra pek çok markada festival boyunca alışverişte ayrıcalıklar sunacak. Bu yıl, Akasya, Akbatı Alışveriş ve Yaşam Merkezi, Akmerkez, İstanbul Cevahir, Forum İstanbul Alışveriş ve Yaşam Merkezi, İstinyePark, Kanyon, Mall of İstanbul, ÖzdilekPark İstanbul, Palladium Alışveriş Merkezi ve Zorlu Center ve festivalin sürprizlerini takip edebileceğiniz adresler. Güncellenen etkinlik takvimimize istshopfest.com web sitemizden ve uygulamamızdan ulaşabilirsiniz. Ayrıca İstanbul Shopping Fest kapsamında festival AVM’lerinden alışveriş yapanlar, yapılacak çekilişle araba kazanma şansı yakalayacak. Temmuz ayı içinde 100 liralık her alışveriş, çekilişe bir katılım hakkı sağlayacak. Festival süresince devam edecek kampanya ile  bir talihli kişiye noter huzurunda yapılacak çekilişle Mercedes Vito Tourer hediye edilecek."
İSF hakkında
Bu yıl altıncı kez düzenlenen İSF organizasyonu; İstanbul Büyükşehir Belediyesi, İstanbul Ticaret Odası (İTO), Tüm Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Federasyonu (TAMPF), TÜRSAB Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği ortaklığında yürütülüyor. Türkiye İhracatçılar Meclisi,  İstanbul Kalkınma Ajansı ve İstanbul Ticaret Odası, Türk Hava Yolları, Türkiye Seyahat Acentaları Birliği, Turistik Otelciler, İşletmeciler ve Yatırımcılar Derneği, Tescilli Markalar Derneği, Tepe Akfen Havalimanları,  İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı, İstanbul ilçe belediyeleri, Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD), Birleşmiş Markalar Derneği (BMD), Gıda Perakendecileri Derneği (GPD),  Kategori Mağazaları Derneği (KMD), Turizm Restaurant Yatırımcıları ve İşletmeciler Derneği (TURYİD) gibi kurumlar İSF ile iş birliği yapıyorlar. Festivalin bu yılki sponsorları ise; THY, TAV, Mercedes-Benz Türk, Coca-Cola ve İSG 
(Fotoğraflı)

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!