İstanbul'u dinliyorum


Dr. Nilgün GEDİKOĞLU
Haberin Devamı

YÖNETENLERİN DİKKATİNE

Posta hizmeti yok

SARIGAZİ

Sarıgaziye altı ay önce taşındığını belirten bir okurumuz gönderdiği e-mail'de, postaların ev adreslerine teslim edilmediğini söylüyor. Postanın bölgedeki herhangi bir market ya da bakkala bırakıldığını, bakkalların da koliler halinde postayı kapılara bıraktığını ifade ederek postayla gelebilecek önemli evrakların başkaları tarafından görülebileceğini, hatta zarar görebileceğini belirtiyor.

Okurumuz postasını kontrol etmek için gittiğinde başka insanlara ait bankadan ya da devlet dairelerinden gelmiş postaların açıldığını hatta kimilerinin yırtıldığını görmüş.

Sorunu Ümraniye Postanesi Dağıtım Servisi'ni arayarak aktardığı yetkililer bölgedeki insanların kendi adreslerini bilmediklerini ve bu yüzden sorun çıktığını söylemiş. Okurumuz ise kendi adresinin belli olduğunu belirterek postalarının adresine gönderilmesini istemiş. İki üz kez postası evine ulaşan okurumuz, bundan sonra herşeyin eskisi gibi olduğunu ve artık evine posta ulaşmadığını belirterek, aylar önce adresine postalanan bir banka kartının kayıp olduğunu ifade ediyor.

BİR ÖNERİ Pil atıkları

İTü öğrencisi bir okurumuz gönderdiği e-mail'de önemli bir konuya değiniyor. Belediyenin koyduğu atık pil kutularına her türden çöp atıldığını söyleyerek, çevre için çok zararlı olan atık pil konusunda toplumun yeterince bilinçli olmadığı kanısında olduğunu belirtiyor. Bunun için de bir önerisi var: Belediyenin atık pilerin zararı konusunda halkı bilgilendirmek için afiş ya da broşür hazırlaması.

Bir pazar erkenden

AVCILAR

Avcılar Morlale Sokak sakinleri adına e-mail gönderen bir okurumuz, haftanın tek dinlenme gününün beklenilenden çok erken ve gürültülü başlamasından yakınıyor. Dün sabah 08.30'da

büyük bir gürültüyle uyanan sokak sakinleri İSKİ'nin gürültülü iş makineleriyle yaptığı çalışmadan çok rahatsız olmuşlar. Okurumuz, tatil günlerinde böylesine erken saatlerde çalışma yapılmaması konusunda ilgililerin duyarlı olmasını istiyor.

Beyaz Masa misafirperverliği

ZEYTİNBURNU

Zeytinburnu Belediyesi, diğer ilçe belediyelerine örnek olacak yeni bir uygulama başlattı. Belediyeye işi düşen ya da bir sorunu için belediyenin Beyaz Masa'sına başvuran Zeytinburnulular, belediye görevlileri tarafından tam bir misafirperverlikle karşılanıyorlar. Çarşamba günleri Beyaz Masa servisine başvuran vatandaşlar önce kahvaltı ikramıyla ağırlanıyor daha sonra Başkan Murat Aydın’la birebir görüşerek sorunlarını anlatıyorlar. Aynı gün öğleden sonra belediyeye başvuranlara ise meyve ve çay ikramı yapılıyor.

İki yılda 5025 başvuru

Sıra beklemeden ve konforlu bir ortamda sorunlarını anlatan vatandaşlar belediyenin bu uygulamasından memnunluk duyduklarını belirtiyorlar. Beyaz Masa görevlileri herhangi bir sorun için belediyeye bavşuran vatandaşlara birer de form doldurtuyorlar. Başkan Aydın, doldurulan formların hızlı bir şekilde incelenerek, vatandaşlara en kısa sürede cevap verdiklerini belirtiyor.

1999 yılının Ağustos ayından bu yana Beyaz Masa'ya 5025 başvuru yapıldığını kaydeden Aydın, 'Beyaz Masa vatandaşın belediyeyele ilgili sorunlarının çözümünde önemli bir işlev görüyor' diyor. Aydın, başvuran vatandaşların çoğunluğunun kendi mahalle ve ya da sokaklarındaki sorunlar için bir kısmının da özel sorunları için belediyeye başvurduklarını söylüyor.

Zeytinburnu Belediyesi internet araclığıyla da vatandaşın sorunlarının çözümüne yardımcı oluyor. Belediyenin web sayfasındaki başvuru formunu dolduran Zeytinburnulular, sorunlarını internet araclığıyla en kısa sürede yetkililere aktarabiliyorlar.

Başkan Aydın, Zeytinburnu halkının bundan sonra ilçenin önemli alışveriş ve eğlence merkezlerinden biri olan Olivium'da açılan Beyaz Masa'ya başvurarak, sorunlarını anlatabileceklerini belirtiyor. Aydın'ın verdiği bilgiye göre Olivium'daki Beyaz Masa iki ay önce hizmete girmiş ve alışveriş merkezine gelen ilçe halkı tarafından büyük ilgiyle karşılanmış. Metin YÜKSEL

Yazarın Tüm Yazıları