GeriİK/Yeni Ekonomi Çalışan memnuniyeti ve ciro 2 katına çıktı
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Çalışan memnuniyeti ve ciro 2 katına çıktı

Çalışan memnuniyeti ve ciro 2 katına çıktı
Abone Olgoogle-news

18 bin iş yerinde 550 bin çalışana yemek çekleri/kartları, hediye kartları, temsil ve ağırlama ile akaryakıt harcama yönetimi hizmetleri sunan Sodexo Avantaj ve Ödüllendirme Hizmetleri AŞ, çalışanlarının yaşam kalitesini arttırmak için bir dizi yenilikler yaptı. Sonucunda 2 yıl içinde çalışan memnuniyet oranı yüzde 46’dan yüzde 81’e, cirosu da son 4 yılda iki katına çıktı. Geçen ay da Aon Global Best Employers araştırması kapsamında “Aon En İyi İşyeri” unvanını aldıklarını açıklayan Sodexo Avantaj ve Ödüllendirme İK Direktörü Aylin Toper ile çalışan memnuniyeti için neler yaptıklarını konuştuk.

Çalışan memnuniyeti ve ciro 2 katına çıktı
Türkiye’de kaç kişi sizden hizmet alıyor?
18 bin müşterimiz var Türkiye’de, bu 18 bin şirketten 550 bin çalışan bizim kullanıcımız. En çok kullanılan ürünümüz yemek kartı.

Türkiye’de nasıl bir çalışan profiliniz var?
150 çalışanımız var. Merkezimiz Kavacık’ta, 5 ilde ofislerimiz var. Çalışanların yüzde 46’sı kadın, yüzde 56’sı erkek. Nüfusun yüzde 50’si X, yüzde 40 Y, yüzde 10’da baby boomer.

Baby boomer’lar çokmuş...
Eski çalışanlar bizi bugüne getiren çalışanlar diye inanıyoruz. Bu sebeple eski ve yeninin uyum içinde çalıştığı bir organizasyonuz. Evet yüzde 10 yüksek bir oran ama bizim çok memnun olduğumuz, çeşitliliğimizi arttıran bir oran.

Çalışan memnuniyet oranınız nedir?
Çalışan memnuniyet anketi global olarak Aon Hewitt ile yapılıyor. Bu anket tüm Sodexo çalışanlarını 420 bin kişiyi kapsıyor. Sodexo Grubu genelinde 2006’dan bu yana yapılıyor. Biz de Sodexo Avantaj ve Ödüllendirme olarak 2010’dan bu yana yapıyoruz. En son 2016 anket sonuçlarını aldık, yüzde 81 çıktı. 2014’te yaptığımızda yüzde 46 idi.

Ne yaptınız da iki katına çıktı memnuniyet?
Bizim vizyonumuz çalışanlara en iyi yaşam kalitesi deneyimini yaşatmak ve bu sayede performansı arttırmak. Müşterilerimize, kullanıcılarımıza gelmeden önce de en başta çalışanlarımızın yaşam kalitesini arttıralım diye yola çıktık.

Nasıl arttırdınız?
Sodexo Grubu yaşam kalitesini 50 yıllık deneyimiyle 6 başlıkta toplamış. Sosyal etkileşim, takdir, fiziki ortam, sağlıklı ve iyi yaşam, kişisel gelişim, kolaylık ve verimlilik. Bu 6 boyuta gelmeden önce en tepede olan şey samimiyet. Biz de çalışanlarla anket sonuçlarını paylaştık, ne yapabiliriz diye onlara sorduk, onlar da bir takım öneriler getirdiler.

Neler istediler?
En çok kişisel gelişim ve iletişim. Daha çok iletişim halinde olmayı, kaynaşmayı istediler. Özellikle Y jenerasyonunun gelişim anlamında bir takım beklentileri oldu. Takdir herkesin aradığı bir şey. Biz yönetim olarak onları dinledik, bunların bir kısmını hemen yapacağız, bir kısmı zaman alacak, bir kısmını şu sebeplerden dolayı yapamayacağız diye.

Neler hayata geçirdiniz?
İletişimi her zaman ön planda tuttuk, şirketin gidişatı hakkında bilgi verdik, şeffaflaştık. Yaşam kalitesinin 6 adımına dokunduk. Şirket aktiviteleri oldu, sosyal alanları renklendirdik, dart, langırt, play station koyduk. Çalışanlar iki kulüp kurmak istediler, fotoğrafçılık ve sosyal aktiviteler kulubü, biz de sponsor olduk.

Ödüllendirmeler, teşekkür kartları, kıdem ödülleri verildi.

Sodexo Akademi’yi kurduk, bir liderlik akademisi yaptık.

Üst yönetimle biz bize seanları yaptık, her ay genel müdüre bağlı direktörler 1 saatini ayırdı ve değişik departmanlardan 10-12 kişilik ekiplerle görüştüler. İçeriden terfiler de yaptık. İçeriden terfi oranımız yüzde 30. Çalışanların özel yaşamına da dokunduk.

Nasıl?
‘İyi Yaşa’ diye bir programımız var. Bir beslenme uzmanı ile çalışmaya başladık, aylık bültenler hazırladık hem sosyal medyadan hem de mail yoluyla paylaştık. Çalışanlarımıza 15 günde bir diyetisyen gelip takip etti. Bir profesyonel koçla çalışmaya başladık, şirket astrolojisini paylaşıyoruz sosyal medyadan, sağlıklı yemek pişirme üzerine tarifler veriyoruz.

Tüm bunlar 2 yılda mı oldu?
Ağırlıklı olarak 2 yıl evet. Biz bağlılığı yüzde 81 yapalım diye yola çıkmadık, biz yaşam kalitesi şirketiyiz, başta kendi çalışanlarımızın yaşam kalitesini arttırmalıyız diye yola çıktık. Ve inanıyoruz ki bağlılığı yüksek çalışanların iş performansına da etkisi var. Ki biz bunun korelasyonunu gördük.

Nasıl etkiledi çalışanların performansını?
Son 4 yılda her yıl yüzde 20’nin üzerinde büyüyerek ciromuz iki katına çıktı. Biz önümüzdeki 4 yılda da büyümemizi bu şekilde çift hanelerde sürdürerek 2020’de 2.5 milyar TL’lik bir işlem hacmine gelmeyi hedefliyoruz.

MARSİLYA’DA GEMİLERE YEMEK TAŞIMAKTAN 420 BİN ÇALIŞANA ULAŞTI
Sodexo Grup 50 yıllık önce Fransa’da kurulmuş. İlk olarak Marsilya limanından gemilere taşıma yemekle başlamış işe. Daha sonra gittikçe faaliyet alanını genişletmiş. Önce entegre hizmetler yani catering hizmeti vermeye başlamışlar, daha sonra yemek çekleriyle avantaj ve ödüllendirme hizmetleri sunmaya başlamışlar.

Bugun Sodexo 80 ülkede 420 bin çalışan ile dünyanın en büyük 19. işvereni. Sodexo Grup çatısı altında 3 iş kolu var, biri entegre hizmetler yani catering, diğeri avantaj ve ödüllendirme, üçüncüsü de kişisel bakım hizmetleri. Sodexo Avantaj ve Ödüllendirme Hizmetleri şirketi 93’ten beri Türkiye’de.

False
Haber Yorumlarını Göster
Haber Yorumlarını Gizle