GeriİK/Yeni Ekonomi Anadolu'ya çağrı
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Anadolu'ya çağrı

Anadolu'ya çağrı

Çağrı merkezleri Türkiye’de 83 bin kişiye istihdam sağlıyor. Bu yıl ise toplam çalışan sayısının 85 bine çıkması bekleniyor. Özellikle Anadolu’da gençlere ve kadınlara sunduğu istihdam ile dikkat çeken çağrı merkezleri, devletten teşvik ve asgari ücret artışı konusunda destek bekliyor.

Anadoluya çağrı
TÜRKİYE’de bugün itibariyle orta ve büyük ölçekli olmak üzere 300 adet, toplamda da 1.214 adet civarında çağrı merkezi olduğu tahmin ediliyor. 50’ye yakın ilde en az bir çağrı merkezi var ve en önemlisi bu işletmeler genelde o illerin en büyük işvereni konumunda. Toplam çalışan sayısı 83 bin. Sektörde çalışanların yüzde 67’si kadın. Esnek çalışma ve evden çalışma imkanları ile kadınlar, öğrenciler, engelliler için iş fırsatları var sektörde.

Sektörün büyüme rakamlarına bakıldığında, hem cirosal hem de istihdam açısından büyümenin yavaşladığı görülüyor. Bir önceki yıl yüzde 16 olan cirosal büyüme bu yıl yüzde 6 düzeyinde kalarak 3.6 milyar TL’lik bir pazarın oluşmasına yol açtı. İstihdam rakamları ise bir önceki yıl yüzde 13 düzeyinde bir artış gösterirken bu sene yüzde 4 düzeyinde bir artışla 83 bin oldu. Sağlanan bu istihdamın 2016 yılında 85.000 seviyesine kadar çıkacağı tahmin ediliyor. Çalışan sirkülasyonu da dikkate alındığında bu yıl binlerce kişiye iş imkanı doğacak.

6. bölge yetmez
Bugün sağlanan istihdamın yüzde 46’sı Anadolu illerinde. Çağrı Merkezleri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Metin Tarakçı, “Sanayi yatırımlarını götüremediğiniz bölgelerde çağrı merkezleri kurmak ve ilin ekonomisine katkı sağlamak çok daha kolay. Dolayısıyla, Anadolu’daki şehirlerde iş bekleyen genç iş gücünün sektöre kazandırılması ciddi anlamda büyük bir ekonomik değere sahip. Bu noktada sadece 6. Bölge’deki 15 ilde destekleniyor olmamız yeterli değil, tüm ülke sathında kademeli olarak teşviğe ihtiyacımız var” diyor.

Çağrı merkezi sektörü, tüm sektörler için geçerli olan ve sadece 6. Bölge’de bulunan 15 ilde yapılan yatırımlar için verilen desteklerden faydalanabiliyor. Bu iller, Diyarbakır, Van, Mardin, Şanlıurfa, Batman, Siirt, Ağrı, Muş, Kars, Bitlis, Şırnak, Iğdır, Hakkâri, Ardahan ve Bingöl.

6. Bölge’nin çağrı merkezi sektöründe önümüzdeki dönemde öngörülen büyümeyi besleyecek nitelikli insan kaynağı temini açısından yetersiz kaldığını söyleyen Tarakçı, önümüzdeki önemde teşviklerin yetersiz olması nedeniyle yatırım planlarının daha çok Marmara, Ege, İç Anadolu ve Karadeniz bölgelerine kayacağının öngörüldüğünü söylüyor.

Tarakçı, asgari ücretin artışının sektörü çok ciddi etkilediğini, eğer devlet desteği olmazsa, sektörde ciddi istihdam kayıpları olacağını söylüyor.

Vodafone 8 farklı lokasyonda
Vodafone Çağrı Merkezi, Türkiye genelinde 4.600’ü aşkın personeliyle İstanbul, Ankara, Samsun, Elazığ, Konya, İzmir, Şanlıurfa ve Afyonkarahisar’dan hizmeti veriyor.İşe alımlarda adaylarda aranan temel kriterler diksiyon, bilgisayar-klavye kullanımı ve en az lise mezunu olmak. Vodafone Bilgi ve İletişim Hizmetleri Genel Müdürü Hakan Çelik, “Gelecekte ihtiyaç duyacağımız yönetici kadrosunu kurum içinden yetiştirmek, stratejik hedeflerimiz arasında yer alıyor” diyor.

Xerox’tan tersine beyin göçü
Xerox’un Türkiye’deki çağrı merkezi hizmetleri İstanbul ve Antalya’daki iki ayrı ofisi üzerinden yurtiçi ve yurtdışına yönelik olarak yapılıyor. İstanbul’da 1.100, Antalya’da ise 65, ayrıca herhangi bir ofise bağlı olmadan evden çalışan 50 çalışan var. Toplamda 1.215 çalışan ile Türkiye’de, Türkçe, Almanca, Fransızca ve Hollandaca dillerinde çağrı merkezi hizmeti veriyorlar. Xerox İstanbul Çağrı Merkezi İK Müdürü Fatma Çelik, “Bünyemizde, Avrupa’da yaşayan Türk ailelerin, ana dilleri gibi yabancı dil konuşan üçüncü jenerasyon çocukları da bulunuyor” diyor. Şirket 2016’da 500’ün üzerinde kişiyi işe almayı planlıyor. İngilizce, Fransızca, Almanca, Hollandaca bilen kişiler aranıyor. 

CMC farklı yerlerde büyüyecek
CMC’nin İstanbul, Malatya, Şanlıurfa’da 4.500’in üzerinde çalışanı var. İstanbul’da 1.200, Malatya’da 2.100, Urfa’da 900, 3 uzak lokasyonda ise toplamda 90 kişi çalışıyor. Malatya ve Urfa’da en büyük işletmesi ve en fazla kadın işçi çalıştıran şirketi konumunda.2016 yılında ağırlıklı olarak müşteri temsilcisi kadrosunda işe alımlar olacak ve yine ağırlıklı olarak ikinci, üçüncü ve dördüncü çeyrekte gerçekleşecek. Ayrıca insan kaynakları, bilgi teknolojileri, finans ve satış & pazarlama ekiplerine de işe alımlar yıl boyunca devam edilecek. CMC Genel Müdürü Tolga Başarır, yapılacak işbirlikleri doğrultusunda farklı lokasyonlarda büyümeyi hedeflediklerini söylüyor. 

AssiTT’in, 20 şehirde 10 bin çalışanı var
Türk Telekom iştiraki olan AssisTT, 2007’de yüzde yüz Türk Telekom iştiraki olarak kuruldu. Türkiye genelinde 20 şehir ve 23 ayrı lokasyonda 10 bine yakın çalışanıyla hizmet veren AssisTT, müşteri irtibat noktası olarak, Türk Telekom’un yanısıra, birçok kamu kurumu ve özel şirkete stratejik yol arkadaşı olarak hizmet veriyor. 2015’te 4 bin 430 kişiye istihdam sağlayan AssisTT, 2016’da da hizmet verdikleri müşteriler arttıkça yeni lokasyonlar açmayı planlıyor. AssisTT, müşteri temsilcisi pozisyonu için başvuran adaylarda 18-35 yaşları arasında, en az lise mezunu olma, düzgün diksiyon, etkili iletişim ikna ve analiz yeteneği, vardiyalı çalışmaya uyum, zaman yönetimi gibi yetkinlikler arıyor.

Teleperformance1.000 kişi alacak
Teleperformance Türkiye’nin İstanbul’da 1.100, Uşak’ta 900 olmak üzere 2.000 çalışanı var. 2016’da İstanbul’da 200, Uşak’ta 400 kişilik işe alım yapmayı planlıyorlar. Ayrıca 2016 yılında Batı Anadolu’da yeni bir il için daha yatırım planları mevcut, bu yatırım sonucunda 400 kişilik ek bir istihdam yaratılacak. Teleperformance Türkiye Genel Müdürü Engin Utkan, “Yakın kıyı (nearshore) hizmet verdiğimiz operasyonlarda anadili düzeyinde Almanca veya İngilizce bilen adayları işe alım süreçlerimize dahil ediyoruz. Özellikle bu operasyonlarımızda görev alacak ve anadil seviyesinde Almanca bilen adayların belirlenmesinde zaman zaman sıkıntı yaşayabiliyoruz” diyor.

Arvato anadil gibi yabancı dil istiyor
Arvato Telekomünikasyon, Adana, İstanbul, Elazığ, Gümüşhane ve İzmir’de toplam 11 lokasyonda hizmet veriyor. Türkiye’de 3.000 kişiye yakın istihdam sağlıyor. Yakınkıyı hizmetleri kapsamında 12 farklı dilde yurtdışına çağrı merkezi hizmeti veriyor. Arvato Telekomünikasyon İK’dan Sorumlu İcra Kurulu Üyesi Yasemin Bingöl, “2015 yılında yüzde 50 büyüdük ve 2016’da da yüzde 25’in üzerinde büyüyeceğiz. Öngörülen büyümemiz, öncelikli olarak İzmir, Adana ve İstanbul’da olacak. Müşteri temsilcisi pozisyonları ile birlikte, operasyon takım lideri, süpervizörü, müdürü gibi yönetsel pozisyonlarda ve kalite, eğitim, planlama gibi destek fonksiyonlarda da yeni istihdam fırsatları sağlıyor olacağız” diyor. Adaylarda müşteri/satış temsilcisi pozisyonları için Arvato’nun hizmet verdiği dillerde ‘native’ veya ‘like native’ konuşabilen adaylar tercih ediliyor. 

Global Bilgi 4.500 kişiyi işe alacak
1999 yılında Turkcell iştiraki olarak kurulan Turkcell Global Bilgi 18 lokasyonda, 12 bin çalışanla hizmet veriyor. Yakın bir zamanda yeni bir lokasyon açma planları yok ama mevcut lokasyonlar için 2016’da 4.500 kişiye daha istihdam sağlamayı hedefliyorlar. Turkcell Global Bilgi Genel Müdürü Çağatay Aynur, “Çağrı merkezleri sayesinde artık Anadolu’da eğitim görmüş gençlerimizin büyük bir bölümünün iş bulmak amacıyla büyük şehirlere gitmesine gerek kalmadı. Gençlerimiz, çağrı merkezlerinin sunduğu iş imkanlarıyla şehir değiştirme zorunluluğu olmaksızın kendi hayatlarını doğduğu, büyüdüğü şehirde kurma şansını yakalayabiliyor ve gösterdikleri performanslarına göre hem dikey hem de yatay olarak kariyer hareketleri yapabiliyorlar. Bugün pek çok yönetici ve uzmanımız iç istihdam yöntemi ile kariyer fırsatı elde etti ” diyor.

Webhelp Türkiye yeni yatırımları için 1.000 kişi alacak
Callpex’in İstanbul’da 1.100, Yozgat’ta 450 ve Bingöl’de 650 olmak üzere üç farklı lokasyonda 2.200 çalışanı var. Ekim 2015’te Avrupa’nın önde gelen dış kaynaklı iş süreçleri hizmetleri sağlayıcısı gruplarından Webhelp bünyesine katılan Callpex, bundan böyle Webhelp Türkiye olarak faaliyet gösterecek. Türkiye’nin çeşitli bölgelerinde yeni lokasyonlar açacaklarını söyleyen Webhelp Kurucu Eş Başkan ve Yönetim Kurulu Başkanı Frédéric Jousset, “2016 yılı için toplam istihdam hedefimiz yüzde 40’ın üzerinde bir büyüme öngörüyoruz. Şu anda 2.200 olan çalışan sayımızın yaklaşık 3.200 seviyelerine ulaşacak. İlk etapta Almanya’daki bazı operasyonları Türkiye’ye kaydırarak yılda yaklaşık 10 milyon avroluk bir hizmet ihracı gerçekleştirmeyi planlıyoruz. Türkiye’deki satın alma fırsatlarını değerlendirerek, sektörümüzün daha sağlıklı bir şekilde büyümesine destek olmak için çalışacağız” diyor.
Şirket, Almanya’daki bu operasyon için de 2016 yılında 150-200 kişilik bir ekip kurmayı planlıyor.
 
 


False