Herkesin çorbada tuzu var

Sponsorlar olmasa hayatın birçok tadından mahrum kalacağız. Bu yıl mesela 18. İstanbul Caz Festivali’nin 3 milyon TL’lik bütçesinin yüzde 47’si sponsorlardan geldi.

Haberin Devamı

18. İstanbul Caz Festivali, Joss Stone konseriyle sona erdi. Festival, son yıllardaki en kapsamlı ve yoğun programa sahipti. İzleyici sayısı da geçtiğimiz yıllara göre büyük artış gösterdi, yüzde 90 dolulukla 55 bine yakın kişi festivali izledi.
Festivalin toplam bütçesi 3 milyon TL. Bütçenin yüzde 47’si sponsorlar, yüzde 50’si bilet geliri, yüzde 3’ü uluslararası kültür kurumlarından geliyor. Beyoğlu Belediyesi iki yıldır Tünel Şenliği’ne destek veriyor. Büyükşehir Belediyesi mekanlarını ücretsiz tahsis ediyor.
Bilet fiyatları, 15-200 TL arasında değişti. En yüksek sahne önü bilet fiyatı 350 TL ile Paul Simon konserindeydi.
Festivalin 14 yıldır sponsorluğunu üstlenen Garanti Bankası’nın yanı sıra gösteri sponsorları büyük önem taşıyor. Sponsorluk kavramının genelde “logomu koydum, davetiyemi aldım” anlayışının bu yıl festivalde değiştiğini fark ettim. Garanti Bankası düzenlediği sokak etkinlikleriyle festivali kente yaydı.
Marcus Miller, Herbie Hancock ve Wayne Shorter’ı Miles Davis’in ölümünün 20’nci yılı sebebiyle aynı sahnede buluşturan “Tribute to Miles” başlıklı projenin dünya prömiyerinin Montreux ya da North Sea gibi dünyaca tanınmış festivaller yerine İstanbul Caz Festivali’nde yapılmasının tercih edilmesi, festivalin Avrupalı benzerlerinin yanında saygın bir konumda olduğunun kanıtı. Bu konserin sponsorluğunu üstlenen Zorlu Center, inşaatı devam eden Zorlu Center içerisinde açacağı Performans Sanatları Merkezi’yle konserler ve etkinliklere ev sahipliği yapmaya başlayacak.
Sony, “yaratıcılığın sınırlarını aşanları destekleyerek” festival kültürü ve festivalin temsil ettiği yaşam tarzının bir parçası olarak düşünülebilecek özel uygulamalar yarattı. Sosyal medyanın gücünü kullanarak blogger’lara hediye ettiği Sony Cybershot kameralar ile çekilen festivalden birçok fotoğraf ve videonun bloglar kanalıyla kitlelere ulaştırılmasını sağladı.
Resmi iletişim ve Tünel Şenliği sponsoru Vodafone, şenlik boyunca oyunlar düzenledi, Coca Cola müziğe verdiği desteği şenlikte pekiştirdi.

Haberin Devamı

Sürprizli mekanlar

Haberin Devamı

Festivalin bu yıl hayatımıza kattığı belki de en güzel mekan Santralistanbul Kıyı Amfi oldu. Raymond Weil sponsorluğunda düzenlenen Jamie Cullum konseri, festivalin en iyisiydi.
Bir diğer dikkat çekici mekan Tersane Sahnesi’ydi. Adını, Esbjörn Svensson’un grubu e.s.t’ye ait bir albümden (Strange Place For Snow) alan “A Strange Place for Jazz / Caz için Tuhaf Bir Yer” başlıklı Volvo sponsorluğundaki gecede arka arkaya çıkan üç caz grubunun keyfini en çok yandaki gemide gemiciler çıkardı.
Festival konukları, resmi konaklama sponsoru The Marmara Oteli’nde ağırlandı. Festival süresince 220 kişilik rezervasyon yapıldı. İKSV’nin üç yıl boyunca resmi havayolu olan THY, festivale 65 bilet temin etti.
DHL bu yıl ülkemize ilk defa gelen Amadou&Mariam konserini üstlendi.
Ülkemizde ilk kez konser veren Joss Stone’un sponsorluğunu üstlenen Matraş, Facebook’tan yaptığı dinamik kampanyalarla festivale desteğini sürdürdü. Matraş’ın Joss Stone’a bir deri ceket hediye ettiğini; bu ceketin bir kolunun da sanatçının dövme tutkusuna atıfta bulunularak dövme sanatçısı Emrah Akın’a dövme motifleriyle süsletildiğini de belirtmek gerek.

Yazarın Tüm Yazıları