GeriSeyahat Hep acelemiz var yolculuk bitmiyor
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi
Hep acelemiz var yolculuk bitmiyor

Hep acelemiz var yolculuk bitmiyor

Çarşamba sabahı yorgunluğa rağmen ekip neşeli. Yolun sonuna geliniyor. Yola çıkılacak ve yaklaşık 7 saat sonra yolculuk son bulacak. Bugün yolda iki ülke geçilecek. Önce Salzburg üzerinden Avusturya kuzeyden güneye kat edilecek, daha sonra Slovenya, İtalya sınırında bulunan Udine üzerinden Trieste’ye geçilecek.Münih’ten Salzburg’a yine yeşillikler arasında yol alıyoruz. Avusturya sınırına yaklaştığımızda yerel radyoda valslar çalmaya başlıyor. Salzburg’u görmeden geçiyoruz ve rotamızı güneye çeviriyoruz. Yolculuğun birkaç saat sonra bitecek olmasının heyecanını yaşıyoruz. Bir mola, yola devam. Acelemiz var. Hep acelemiz var. Şu yolculuk bitse artık...Avusturya’yı kuzeyden güneye kat edip İtalya’ya giriyoruz. Bundan sonrası kolay artık. Udine’de yol ayrımına giriyoruz. Hedef Trieste, otoyolda tüneller başlıyor, anlaşıldı Venedik’e yaklaşıyoruz. Tabelalarda Trieste görünmeye başladı. Akşam üzeri Trieste’ye ulaşıyoruz. UN Ro-Ro’nun feribotu bizi bekliyor. TIR’lar gümrük kontrol noktasına doğru gidiyor. Bundan sonrası 3 gün sürecek 1200 deniz mili (2200 km) yolculuk. Ekibimizin bir kısmı Slovenya’dan uçakla İngiltere’ye dönecek. Roy uçakla Türkiye’ye gelecek ve Pendik’te TIR’ları karşılayacak. Sonra ver elini Formula 1 yarış alanı.Macaristan’dan 7 TIR geldiMcLaren ekibi yarışlara toplam 10 TIR ile katılıyor. Yarış araçlarını ve yedek parçaları taşıyan 3 TIR Londra’dan kara ve deniz yoluyla İstanbul’a ulaşırken, bir önceki yarış olan Macaristan Budapeşte’den ise 7 TIR karayoluyla İstanbul’a ulaştı. McLaren’in 7 TIR’ında İstanbul Formula 1 yarış pistine kurulacak iletişim merkezinin parçaları bulunuyor. İletişim merkezinde, yarışı yönlendirecek bütün ekip bulunuyor. Ekipte, teknik elemanlar, mühendisler ve hava durumu tahmincileri yer alıyor. McLaren tişörtü giyene bar yasakMcLaren TIR’larını süren ekip yolculuk boyunca içki içemiyor. İngiliz yasalarına göre sürücüler yolda iki bira veya bir kadeh şarap içebiliyor, ancak AB yasalarına göre şoförlerin içki içmesi yasak. McLaren ulaştırma ekibi de AB yasalarına göre hareket ediyor. Sürücülerin üzerinde bulunan McLaren tişörtleriyle barda oturmak yasak. Bu nedenle tişört giyen McLaren mensupları barın yakınına dahi gelemiyor. McLaren şirket politikası gereği forma ya da tişört dağıtmıyor. McLaren yöneticileri dağıtacakları tişörtlerin şirketin imajına zarar verecek kişilerin üzerinde görünmesini istemiyor. McLaren ekibinin üyeleri de tişört üzerlerinde olduğu sürece hareketlerine çok dikkat etmek zorundalar.Yılda 500 milyon dolar harcamayan bu işi yapamazRoy Reader motor sporlarındaki gelişmeyi, ‘Eskiden spordu şimdi ticaret oldu’ sözleriyle değerlendiriyor. McLaren’de 1971 yılında çalışmaya başlayan Reader, otomobil yarışlarının 1970’li yıllarda daha çok zevk için yapıldığını, otomobil tutkunu olan kişilerin biraraya gelerek yarış tutkularını tatmin ettiklerini söylüyor. Roy, şöyle devam ediyor: ‘Otomobil yarışı eskiden meraklıların bir miktar para koyarak yaptıkları bir spordu. Bugün ise yılda 500 milyon dolar harcamayan bu işi yapamaz. Otomobil yarışları tam bir endüstri. İş iyice gelişti, ekipler genişledi. Şimdi kimsenin diğerinden haberi yok.’İstanbul pisti pilotların omzunu ağrıtacak Formula 1 yarışları öncesi İstanbul’daki pisti inceleyen Roy Reader, teknik açıdan pistin mükemmel olduğunu, ancak pistteki sıkı virajlar ve iniş çıkışlar nedeniyle pilotların omuzlarının ağrıyabileceğini söylüyor. Türkiye’nin deneyimsizliğine rağmen Formula 1 yarışlarının üstesinden geleceğine inandığını belirten Reader, ‘Bu yıl ufak tefek sorunlar çıkabilir, bu sorunlar tespit edilip seneye giderilir’ yorumunu yapıyor.
False