GeriSeyahat Hep acelemiz var yolculuk bitmiyor
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Hürriyet Twitter
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi
Hep acelemiz var yolculuk bitmiyor

Hep acelemiz var yolculuk bitmiyor

ÇarÅŸamba sabahı yorgunluÄŸa raÄŸmen ekip neÅŸeli. Yolun sonuna geliniyor. Yola çıkılacak ve yaklaşık 7 saat sonra yolculuk son bulacak. Bugün yolda iki ülke geçilecek. Önce Salzburg üzerinden Avusturya kuzeyden güneye kat edilecek, daha sonra Slovenya, Ä°talya sınırında bulunan Udine üzerinden Trieste’ye geçilecek.Münih’ten Salzburg’a yine yeÅŸillikler arasında yol alıyoruz. Avusturya sınırına yaklaÅŸtığımızda yerel radyoda valslar çalmaya baÅŸlıyor. Salzburg’u görmeden geçiyoruz ve rotamızı güneye çeviriyoruz. YolculuÄŸun birkaç saat sonra bitecek olmasının heyecanını yaşıyoruz. Bir mola, yola devam. Acelemiz var. Hep acelemiz var. Åžu yolculuk bitse artık...Avusturya’yı kuzeyden güneye kat edip Ä°talya’ya giriyoruz. Bundan sonrası kolay artık. Udine’de yol ayrımına giriyoruz. Hedef Trieste, otoyolda tüneller baÅŸlıyor, anlaşıldı Venedik’e yaklaşıyoruz. Tabelalarda Trieste görünmeye baÅŸladı. AkÅŸam üzeri Trieste’ye ulaşıyoruz. UN Ro-Ro’nun feribotu bizi bekliyor. TIR’lar gümrük kontrol noktasına doÄŸru gidiyor. Bundan sonrası 3 gün sürecek 1200 deniz mili (2200 km) yolculuk. Ekibimizin bir kısmı Slovenya’dan uçakla Ä°ngiltere’ye dönecek. Roy uçakla Türkiye’ye gelecek ve Pendik’te TIR’ları karşılayacak. Sonra ver elini Formula 1 yarış alanı.Macaristan’dan 7 TIR geldiMcLaren ekibi yarışlara toplam 10 TIR ile katılıyor. Yarış araçlarını ve yedek parçaları taşıyan 3 TIR Londra’dan kara ve deniz yoluyla Ä°stanbul’a ulaşırken, bir önceki yarış olan Macaristan BudapeÅŸte’den ise 7 TIR karayoluyla Ä°stanbul’a ulaÅŸtı. McLaren’in 7 TIR’ında Ä°stanbul Formula 1 yarış pistine kurulacak iletiÅŸim merkezinin parçaları bulunuyor. Ä°letiÅŸim merkezinde, yarışı yönlendirecek bütün ekip bulunuyor. Ekipte, teknik elemanlar, mühendisler ve hava durumu tahmincileri yer alıyor. McLaren tişörtü giyene bar yasakMcLaren TIR’larını süren ekip yolculuk boyunca içki içemiyor. Ä°ngiliz yasalarına göre sürücüler yolda iki bira veya bir kadeh ÅŸarap içebiliyor, ancak AB yasalarına göre ÅŸoförlerin içki içmesi yasak. McLaren ulaÅŸtırma ekibi de AB yasalarına göre hareket ediyor. Sürücülerin üzerinde bulunan McLaren tişörtleriyle barda oturmak yasak. Bu nedenle tişört giyen McLaren mensupları barın yakınına dahi gelemiyor. McLaren ÅŸirket politikası gereÄŸi forma ya da tişört dağıtmıyor. McLaren yöneticileri dağıtacakları tişörtlerin ÅŸirketin imajına zarar verecek kiÅŸilerin üzerinde görünmesini istemiyor. McLaren ekibinin üyeleri de tişört üzerlerinde olduÄŸu sürece hareketlerine çok dikkat etmek zorundalar.Yılda 500 milyon dolar harcamayan bu iÅŸi yapamazRoy Reader motor sporlarındaki geliÅŸmeyi, ‘Eskiden spordu ÅŸimdi ticaret oldu’ sözleriyle deÄŸerlendiriyor. McLaren’de 1971 yılında çalışmaya baÅŸlayan Reader, otomobil yarışlarının 1970’li yıllarda daha çok zevk için yapıldığını, otomobil tutkunu olan kiÅŸilerin biraraya gelerek yarış tutkularını tatmin ettiklerini söylüyor. Roy, şöyle devam ediyor: ‘Otomobil yarışı eskiden meraklıların bir miktar para koyarak yaptıkları bir spordu. Bugün ise yılda 500 milyon dolar harcamayan bu iÅŸi yapamaz. Otomobil yarışları tam bir endüstri. Ä°ÅŸ iyice geliÅŸti, ekipler geniÅŸledi. Åžimdi kimsenin diÄŸerinden haberi yok.’İstanbul pisti pilotların omzunu aÄŸrıtacak Formula 1 yarışları öncesi Ä°stanbul’daki pisti inceleyen Roy Reader, teknik açıdan pistin mükemmel olduÄŸunu, ancak pistteki sıkı virajlar ve iniÅŸ çıkışlar nedeniyle pilotların omuzlarının aÄŸrıyabileceÄŸini söylüyor. Türkiye’nin deneyimsizliÄŸine raÄŸmen Formula 1 yarışlarının üstesinden geleceÄŸine inandığını belirten Reader, ‘Bu yıl ufak tefek sorunlar çıkabilir, bu sorunlar tespit edilip seneye giderilir’ yorumunu yapıyor.Â
False